Proszę o radę specjalistów...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Troche mi głupio,że mój pierwszy post na czcigodnym forum jest jednocześnie pierwszym tematem założonym przeze mnie,ale...Myślę, że dla dobra Essiego warto spróbować...

Jestem od niedawna włascicielem 10 letniego fordzika,tyle, że wersji okrojonej (czyt. 1,3/60 KM). Jego nabycie związane jest rónież z nabyciem kilku (mam nadzieje nieznacznym i nietrudnych do rozwiązania) problemów. Prosiłbym uprzejmie o rady, które pozwaoliłyby mi ich eliminacje, bym mógł w pełni szczęśliwy korzystać z ego nabytku
1). Sprawa dotyczy silnika. Mianowicie mam problemy z uruchomieniem autka, a gdy już na 1 i nastepnie 2 wyjezdzam z miejsca garazowania czesto mi gasnie. Zdarza się, że stojąc w miescu, naciskając pedał gazu przednia maska sprawia efekt "podskakiwania". Poradziłem się kilku mechaników-amatorów i poradzono mi wymianę świec. Jednak czy w tym może tkwić problem?
2). Drugi problem dot. tylniego zawieszenia. Badania w stacji kontroli pojazdów wykazały zużycie amortyzatorów w ok 50 kilku %. Czyli wydawałoby się, że nie byłoby najgorzej. Jednak podczas powolnej jazdy (do 20km/h) a następnie pow. 110km/h tylnie koło zaczyna mi odczuwalnie bić (znacie ten hałas tylniej pólki i trzaski plastików wewnątrz?). U wulkanizatorów wypróbowaliśmy wszelkie mozliwe warianty i doszlismy do wniosku,ze ten defekt nie dotyczy koła...
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i próby pomocy, która pozwoliłaby mi się uporać z tymi niedogodnieniami.
Pozdrawiam
  
 
Ad 1. Może trochę więcej szczegółów o systemie zasilania tego silniczka (gaźnik, monowtrysk, wielopunkt) i czy jest instalacja LPG

Ad 2. IMHO to amortyzatory. Ale niekoniecznie.
  
 
Bedzie to raczej wielopunktowy wtrysk...Silniczek podbno fiestowski, ktore były montowane przy wersjach 1,3.
Instalacji gazowej nie mam.
Pozdrawiam
  
 
Czyli prawdopodobnie silnik J4B wielopunkt.

Czy problemy z przerywaną pracą ustępują po nagrzaniu? I czy podczas przyśpieszania słychać, jakby kichał?
  
 
Najbardziej dają w swe znaki podczas odpalenia i ruszania na pierwszych 2 biegach...Później, w trakcie jazdy, jest lepiej,lecz zdarza się, że podczas zatrzymania auta gaśnie ono. "Kichania" nie uświadczyłem
  
 
Czyli od początku - instalacja WN, tzn świece, przewody. Takie rzeczy, zarówno jak i płyny wszelakie powinno się wymieniać zaraz po kupnie auta, no chyba że podejście poprzedniego właściciela bardzo pewne.

Przy wielopunkcie dość często zawodzi serwosilnik przepustnicy, zwany krokowcem. Ale to już raczej robota dla diagnosty.
  
 
w 1.3 jest monowtrysk

Panie Prezesie takich rzeczy nie wiedzieć (bez obrazy )
  
 
Cytat:
2006-03-20 23:24:36, czester pisze:
w 1.3 jest monowtrysk Panie Prezesie takich rzeczy nie wiedzieć (bez obrazy )

  
 
we fiescie 96 jest efi
  
 
Cytat:
2006-03-20 23:24:36, czester pisze:
w 1.3 jest monowtrysk Panie Prezesie takich rzeczy nie wiedzieć (bez obrazy )



W silniku J6A produkowanym w latach 1991-97 i owszem. Ale w silniku J4B z lat 1994-98 jest EFi. A dokładniej SEFi. Kol. Kowal ma takiego np.

I bez obrazy
  
 
Cytat:
2006-03-21 04:32:51, WilK pisze:
W silniku J6A produkowanym w latach 1991-97 i owszem. Ale w silniku J4B z lat 1994-98 jest EFi. A dokładniej SEFi. Kol. Kowal ma takiego np. I bez obrazy



Kolega Kowal wspominał coś również o silniku od fiesty, i to mogło mnie zmylić, bo mam taki sam i jest mono

Pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
2006-03-21 04:32:51, WilK pisze:
W silniku J6A produkowanym w latach 1991-97 i owszem. Ale w silniku J4B z lat 1994-98 jest EFi. A dokładniej SEFi. Kol. Kowal ma takiego np. I bez obrazy



Kol. Kowal ma na monowtrysku (chyba że ostatnio coś pozmieniał i ja o tym nie wiem ) a na pełnym wtrysku miał kol. Canibal .
  
 
......tak napoczatku to jezeli samemu sie grzebie to koniecznie wszekie paski plyny swiece i przewody do wymiany mało kto jak ma checi sprzedac cos w samochodzi poprawia jezeli juz tak to raczej na szt.

ja mnialem kiedys w tez problem podobny z silnikiem tez kiezadobrze palil i z wolnych jakis taki mulasty silnik podskakiwal itp. okazalo sie jak w nocy odtworzylem maske i bylo wilgotno to silnik normalnie swiecil he he iskra skakala po calym silniku na 1szym cylindrze caly czas do 2000obrotow spływala po swiecy
Jak wymienielem swiece i przewody jak reką odja.

pozatym tak jak pisze wilku moze byc to cacko (servo powietrza czy jak to sie zwie) mam problem z tym przy silniku 2.0 VW tez walniete (szukam po szrotach bo nowe prawie 500zl) i na wolnych ja zimny to silnik niezlego hoopa skacze pracuje nierówno itp

Co do zawiechy hmn jeszcze przerzucil bym kola tyl przod moze sie okaze ze ktoras fega ma bicie
  
 
Dziś dopiero jadę do wymiany świec (myślę - ten nienormowany czas pracy... ). Jeżeli chodzi o płyny to wszystko jest OK (tyle jeszcze zdarzyłem zdziałać)...
Pozdrawiam.
PS. Czuje się zobowiązany później poinformować kolegów o efekcie po powrocie
  
 
A jednak...Pomimo, że wymiana świec była potrzebą pierwszego rzędu, nie rozwiązała problemu...Cały czas gaśnie na niskich obrotach...
Teraz chyba czekałaby mnie jednak wymiana silnika krokowego, choć poprzedni właściciel przyznał, iż też miał podobne problemy, które rozwiązała regulacja zaworów...Co sądzicie o tym rozwiązaniu?
Pozdrawiam
  
 
Odpowiedz mi na kilka pytań dodatkowych:

Jaki przebieg ma ten silnik ?
Czy grzebał ktoś przy mieszance powietrznej , przy przepustnicy?
Czy silnik gaśnie sam po odpaleniu?
Czy trzyma wolne obroty?
Czy gaśnięcie spowodowane jest brakiem mocy przy ruszaniu?

Pomoże mi to w szerszej ocenie problemu.
  
 
Cytat:
2006-03-23 22:51:14, RedCar pisze:
Odpowiedz mi na kilka pytań dodatkowych: Jaki przebieg ma ten silnik ? Czy grzebał ktoś przy mieszance powietrznej , przy przepustnicy? Czy silnik gaśnie sam po odpaleniu? Czy trzyma wolne obroty? Czy gaśnięcie spowodowane jest brakiem mocy przy ruszaniu? Pomoże mi to w szerszej ocenie problemu.




Witam
Przebieg ma autentycznie nieduży - 103 tys.
Tak-silnik gaśnie, gdy po odpaleniu powoli spadają obroty (muszę używać pedału gazu, by odpalił). No myślę, że tych wolnych obrotów nie trzyma, gdyż z tego względu gaśnie. Jeżeli chodzi o pytanie dot. potencjalnej przyczyny gaśnięcia , która miałoby być brak mocy to najczęściej gaśnie przyruszaniu,dwójeczce no i gdy wrzuce na 3 bieg ale jade powolutku.
Nie uważam, by wcześniej ktoś rył w ogóle przy tym aucie (*jezeli chodzi o mieszanek powietrzną).
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-21 15:21:15, czester pisze:
Kolega Kowal wspominał coś również o silniku od fiesty, i to mogło mnie zmylić, bo mam taki sam i jest mono Pzdr. Czester



bo to zalezy od rocznika ! do 96 w fiestach był mono, a po 96 był wielopunkt. Czyli fiesta w starej budzie mk3 byłą mono, a nowa okrągła mk4 była wielopunktem. W escortach chyba jest taka samo, czyli do mk7 był mono a potem wielopunkt.
Jak sie ma wielopunkt w 1.3 to ma sie tez kolektor plastikowy...
  
 
Cytat:
2006-03-24 07:54:05, Kacper85 pisze:
W escortach chyba jest taka samo, czyli do mk7 był mono a potem wielopunkt.



niekoniecznie
w mk7 można spotkać zarówno mono jaki wielowtrysk
  
 
Mam problem! Nie działa mi radio, zegarek i światełko na suficie jak i w bagażniku:/

Przez przypadek dotknełem kluczykiem do blaszki ktora znajduje sie w zapalniczce i od tego momentu nic nie działa:/


Bezpiecznik padł?
Proszę o rade i z góry wielkie DZIEKI