MotoNews.pl
  

Regulacja instalacji z kompem Autronic AL-700.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy ktorys z szanownych kolegow mogby mi pomoc w ustaleniu optymalnych parametrow pracy instalacji LPG w programie A-MON. Oto moje obecne ustawienia:


Auto Pug 406 z silnikem 2.0l 16v, instalacja Lovato.
Ogolnie chodzi OK ale instalator regulowal system nie dluzej niz minute (bez analizatora spalin) wiec zrobil to pewnie pobieznie dlatego chcialem instalacje dostroic. Obroty mi faluja na luzie czasem, czasem gasnie, przy raptownym przyspieszeniu auto dlawi sie, spalanie 11l w trasie.

waflo

[ wiadomość edytowana przez: waflo dnia 2006-05-02 20:13:18 ]
  
 
Wielkie dzieki dla uzytkownika: is155 za pomoc w kwesti regulacji. Nie ma to jak fachowa porada od kogos kto dobrze wie co i gdzie piszczy.
Jakkolwiek wyregulowalem swoja instalacje najlepiej jak moglem, ale nie jestem pewien czy oby poprawnie. Moja niepewnosc bieze sie stad, ze podczas jazdy na obrotach ok 3tys (III bieg) silnik krokowy oscyluje w granicac wartosci 130, na obrotach biegu jalowego przymyka sie i oscyluje gdzies w okolicach 100. Z tego co pisze tu i owdzie silnik krokowy powinien utrzymywac podobne otwarcie zarowno na wolnych jak i obrotach ok 3 tys - ponoc wowczas instalacja jest idealnie wyregulowana. Mimo wielu prob nie udalo mi sie tak ustawic parownika Wartosc otwarcia atuatora mam ustawione MIN 105, MAX 115 wiec zgodnie z zasada dobrze bylo by utrzymac krokowca o okolicach 110 na wolnych jak i na wyzszych obrotach. Mimo usilnych prob nie udalo mi sie tak zestroich instalacji. Czy moge zostawic to tak jak jest czy powinienem dostroic to dokladniej (niestety nie mam dostepu do analizatora spalin) ?

waflo
  
 
Obawiam się, że lepiej już nie będzie, co nie znaczy, że jest źle. Prawdopodobnie daje znać nieliniowość miksera, albo niezbyt dobrze dobrany mikser.
  
 
Wczoraj pojezdzilem troche z laptopem aby dostroic isntalacje. Pedzac po autostradzie krokowiec oscylowal w granicach 140, wiec wartosc min i max ustawilem na 120 i 130. Wszysto smiga pieknie, ale aby na luzie mieszanka byla odpowiednia krokowiec musi zamknac przelot az to wartosci ok 100 i tu jest moje pytanie. Czy wazne jest aby na luzie mieszanka byla o idealnym skladzie ? Nie moze zostac troszke zbyt bogata ? Pytam bo od tej wartosci 100 do optymalnej podczas jazdy czyli 140 jest az 40 krokow silnika wiec dosc "daleka droga" dlatego wolalbym utrzymac krokowca na luzie w granicach 110 aby mial "blizej" do optymalnej 140.

Mam nadzieje, ze zrozumiale wyjasnilem sprawe. Prosze o krotka wypowiedz kogos z fachowa wiedza.

dzieki
  
 
Moim zdaniem lepiej jak na jałowym będzie ciut za bogato (ale nie zadużo, bo albo będzie zalewać silnik, albo poczujesz smrodek gazu w kabinie ), niż za ubogo, bezpieczniej dla silnika.