ABS??????????????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z was wie czy można zresetować ręcznie kompa od ABS a jeżeli tak to w jaki sposób?
Pozdrawiam Rysio
  
 
Propo absu to ja tez mam malutkie pytanko.

Czy wrzucajac kluczyk na II lub III poziom, w samochodzie wyposazonym w ABS powinna zapalic sie kontrolnie kontrolka ABS'u na pare sekund ???

W instrukcji cos takiego pisze, ale nie wiem czy to dla np. tylko modelu 1.8 czy 2.0, bo w moim 1.5 sie nie zapala, a sprzedawca mowi ze ABS jest, na bagazniku jest tez znaczek.

Nie wiem, czy po prostu sprzedawca zrobil mnie w konia, czy tez kontrolka jest spalona lub po prostu nie ma sie zaswiecac testowo w 1.5.

Nie chce na razie probowac zahamowac mocniej, bo w hamulcach cos tam piszczy, co odkrylismy z ojcem dzisiaj, gdy jechalem na parkingu ok 5-10km/h to piszczalo cos z lewej strony z przodu a gdy tylko glasnalem hamulec to przestawalo. Przy wiekszych predkosciach nic nie slychac.

  
 
Powinno palić się bez względu na silnik

Co do naklejki. To możliwe, że jest to samoróba.

Może głupie pytanie, ale czy wszystkie wersje Espero mają taką samą deskę (posiada wszystkie wskaźniki (Airbag, Abs), nawet gdy nie występują w wyposażeniu ? Tylko są one nieaktywne ? Wydaje mi się, że jednak różnią się między sobą... Więc to pewnie wina jakiegoś drobiazgu










[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2003-04-20 21:01:09 ]
  
 
Z tego co wiem to wszystkie deski są takie same (inne są tylko przy automatycznej skrzyni biegów - ale takich hyba w polsce niema) tylko nieużywane kontrolki są niepodłączone. To czy jest ABS czy nie można ocenić na oko - w instrukcji jest podane rozmieszczenie zbiorniczków i jest inne przy ABS i bez niego.
Pozatym "boje sie sprawdzać hamulców bo" jest troche nie na miejscu - lepiej sprawdzić na suchej prostej drodze niż w kluczowej chwili zostać zaskoczonym. Hamulec jest chyba najważniejszym mechanizmem i należało by go nać "na pamięć".
A co do piszeczenia - to standart - chamulec jest brudny i klocki nie cofają się od razu.
  
 
hmm moze to idiotyczne pytanie..ale skad pewnosc ze masz abs?? w 1.5 to niezwykle rzadkie..
  
 
Widzę że ten post stał się dość popularny, ale czy ktoś może odpowiedzieć na moje pytanie (znajduj się na samym początku)czy można zresetować ręcznie kompa od ABS a jeżeli tak to w jaki sposób?
A co do tematu który wkradł się tu przypadkiem to nie ma innej możliwości jak tylko zahamować do zablokowania kół, można jeszcze sprawdzić czy znajduje się w tym samochodzie pompa ABS albo czujniki przy kołach. Jeżeli jest pompa i są czujniki a ABS się nie testuje to istnieje taka możliwość że ktoś odłączył żaróweczkę ABS ( robiło się tak jak ktoś nie chciał naprawiać ABS przed sprzedażą a musiał ukryć fakt że był zepsuty)
I jeszcze raz proszę o odpowiedź na moje pytanie
Pozdrawiam Rysio
  
 
Cytat:
2003-04-20 22:50:06, Rysio42 pisze:
Widzę że ten post stał się dość popularny, ale czy ktoś może odpowiedzieć na moje pytanie (znajduj się na samym początku)czy można zresetować ręcznie kompa od ABS a jeżeli tak to w jaki sposób?
A co do tematu który wkradł się tu przypadkiem to nie ma innej możliwości jak tylko zahamować do zablokowania kół, można jeszcze sprawdzić czy znajduje się w tym samochodzie pompa ABS albo czujniki przy kołach. Jeżeli jest pompa i są czujniki a ABS się nie testuje to istnieje taka możliwość że ktoś odłączył żaróweczkę ABS ( robiło się tak jak ktoś nie chciał naprawiać ABS przed sprzedażą a musiał ukryć fakt że był zepsuty)
I jeszcze raz proszę o odpowiedź na moje pytanie
Pozdrawiam Rysio



Abs ma bezpiecznik ?
  
 
Jest bezpiecznik do ABSu ale nie wiem czy to zresetuje komputer (wogóle to sie chyba nie resetuje po odłączeniu napięcia) Ale nie zawadzi spróbować - najlepiej wyjąć bezpiecznik (albo lepiej zdjąć kleme) na noc.
  
 
Z identyfikacją czy auto ma ABS czy nie to problemu żadnego nie ma.
Wystarczy podnieść maskę do góry i w pobliżu zbiornika wyrównawczego widać dziwne kańciaste ustrojstwo z odchodzącymi przewodami hydraulicznymi. Dodatkowo może być inny dostęp do zbiornika płynu od spryskiwacza - wystaje tylko szyjka od włewu z braku miejsca.
  
 
Kilka spraw.

1. Rysio42, serdecznie Cie przepraszam, jesli Cie to urazilo, ze zadalem moje pytanie w Twoim temacie. Ale siedze na wielu forach i raczej glupio wygladaja dwa tematy o jednej sprawie kolo siebie.

2. ziaja, na razie nie chcialem testowac tych hamulcow bo balem sie o te piszczenie z przodu i nie chcialem spowodowac przez to wiekszej awarii. Ale jesli to jest normalne, to wkrotce po przegladzie (po wtorku takowy tescik zaliczymy.

3. qbaj, to ze ABS jest w moim 1.5 to powiedzial mi sprzedawca ktory mi go sprzedawal (mam to espero z ojcem dopiero 5 dni). Jest tez z tylu naklejeczka i o ile sie przygladalem, wyglada tak, jak te w internecie . Ten 1.5 ma tez np klime, multi-t-locka i jeszcze troszke dodatkowego wyposazenia... i kupilismy go za 14.500 . Cholerna okazja byla, wiec nie chcielismy jej przegapic.
  
 
Wg aktalogu części istniały znaczki ABS (klejone z boku) - ale czy w PL to nie wiem. Były też 1800i, 2000i (lewy bok klapy bagażnika).
A tak odnośnie znaczków - to czym są/można przykleić najlepiej literki G L X? Byłem na myjni, no i podczas wycierania szmatą (słabo wysuszyli) zachaczyłem o L i X i teraz mi trochę odstają.
  
 
spróbuj oderwać do końca, oczyścić z kleju i przykleić bezbarwnym silikonem takim jak do klejenia akwariów. Ja kleiłem na taki do nadwozia znaczek w 125p a nawet spoiler (bez wiercenia i przykręcania) i trzymało sie tak mocno, że nie mogłem potem oderwać.