MotoNews.pl
  

E-30 kontra E-36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam e-30 320i 129km i jak to możliwe że nie mam szans w konfrontacji z e-36 318i mojego kolegi.Katalogowo pod każdym względem mam lepsze osiągi,co jest nie tak z moim autem?
Dodam że silnik mam w stanie idealnym a jedyny mankament to prawdopodobnie domowej roboty instalacja gazowa.Nie mam szans ani na gazie ani na benzynie,czy instalacjia ma wpływ jakikolwiek na przyspieszenie jeśli jade na benzynie .Przecież moje 129km to nie to samo co 113km no i moje auto lżejsze (coupe).
Czy ktoś może wiedzieć o co tu chodzi?
Dzięki za pomoc......
  
 
Na osiągi auta wpływa wiele czynników, nie tylko moc. Trzeba brać pod uwagę moment obrotowy, przełożenia w skrzyni, rozmiar opon,sposób jazdy itd. Może to miało wpływ na różnice w osiągach.
  
 
A jezeli ta instalka jest słabo zrobiona to mozesz miec np 100KM a nie 129KM.. zresztą jak by nie była to itak strata bedzie.. na paliwie tez ale faktycznie przyczyn moze byc kilka..
pzdr
  
 
w ramach sprostowania daz - skrzynie sa takie same odpowiednio do bloku silnika a znaczenie moze miec przelozenie mostu. Ja ostatnio dopatrzylem sie ze moje auto na gazie idzie ciut lepiej niz na benzynie ( zapewne dlatego ze mieszalnik zamontowany w przeplywomierzu troszke ogranicza swobodny doplyw powietrza podczas jazdy na benzynie).
A na jakiej podstawie kolega stwierdza ze jego silnik jest w idealnym stanie ?
Proponuje zaczac od polozenia sie pod auto od tyłu i sprawdzenia na blaszce przymocowanej za pomoca sruby do mostu jakie tam jest przelozenie, jaka wartosc 4.10, 3.91. itd... jestem ciekaw!!
  
 
Bylem u Mechanika i mierzylem cisnienie na cylindrach jest OK. Powiedzial ,samochód nie kopci oleju ne ubywa.A tabliczke jutro sprawdze.Mechanik mi to samo powiedzial co ty(o mieszalniku)Ale czy to faktycznie ma az takie znaczenie?.Dzieki za podpowiedzi.
  
 
Cytat:
Dodam że silnik mam w stanie idealnym a jedyny mankament to prawdopodobnie domowej roboty instalacja gazowa.Nie mam szans ani na gazie ani na benzynie,czy instalacjia ma wpływ jakikolwiek na przyspieszenie jeśli jade na benzynie .Przecież moje 129km to nie to samo co 113km no i moje auto lżejsze (coupe). Czy ktoś może wiedzieć o co tu chodzi? Dzięki za pomoc......



Powinieneś go złoić, ale na benzynie i PO ZDJĘCIU ZWĘŻKI OD GAZU.

pozdr
Mariusz
PalioW
  
 
Cytat:

a jedyny mankament to prawdopodobnie domowej roboty instalacja gazowa.


To wystarczy.
  
 
http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm
  
 
Cytat:
2006-04-17 12:32:24, maras440 pisze:
http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm




Dlatego ja mowie PRECZ Z LPG W BMW, LPG dobry ale do TICO.
  
 
a ja mam pytanko czy e30 ma szanse z e36is? ktos moze probowal?
  
 
Cytat:
2006-04-17 17:54:05, SlawekLca pisze:
a ja mam pytanko czy e30 ma szanse z e36is? ktos moze probowal?



Bardzo nieprecyzyjnie a w takim razie 2.5 da rade
  
 
Witam po Świętach.....
No i stało się!!!!Jechałem z moim bratem (E-32) z Soliny przez Katowice i jadąc za nim ok205km/h coś zaczeło stukać w silniku,niebiesko z tyłu brak mocy i po czasie zgasł bez możliwości odpalenia!hol i 350 km na holu za 7-mką mojego brata .Jutro powoli rozbieram silnik po kawałku i zobaczymy co tam się porobiło,nie wiem czego się spodziewać?Właściwie nie moge mieć pretęsji o przegraną z e-36 jeśli wynikło coś takiego!Dziwne tylko że ciśnienie było super na tydzień przed tym wszystkim .Apropo numeru na moście to (nie na blaszce) ale jest napisane:AE7GGG40 co to znaczy?Dodam że po tej awarii jak kręcę to jest to szybciej zjakby mniejszym oporem i nawet wydawało sie że już załapie no i ten dym z wydechu?Jakieś pomysły?rozbierać motor czy szukać nowego?
Dziękuje z góry za pomocne odpowiedzi!
  
 
Cytat:
czy e30 ma szanse z e36is


Ponoć teoretycznie ISa w E30 powinna dać radę IS'ie w E36. W praktyce pewnie jest różnie (rocznik/ stan).
Cytat:
coś zaczeło stukać w silniku,niebiesko z tyłu brak mocy i po czasie zgasł


Coś jakby panewki/pierścienie szlag trafił...
Cytat:
rozbierać motor czy szukać nowego?


Najpierw trzeba rozebrać, żeby zobaczyć co klękło. Jak będzie masakra to szukaj silnika 2.5 12V (przekładka bez problemów a mocy "deczko" więcej).
Pozdr.
  
 
Cytat:
2006-04-18 00:00:08, mibhell pisze:
Bardzo nieprecyzyjnie a w takim razie 2.5 da rade


w E30 z 2,5 da rade bez problemu, oprócz tego 323 E30 da rade, 318IS powinno dac rade, a 320-tka powinna jechac podobnie. Przy 318IS i 320i bardziej umiejetności kierowcy wyjda niz moc silnika.
Oczywiście modele podane tycza się budy E30 w stosunku do E36 318IS. pzdr
  
 
ze 2,5 dalo by rade to niemam wątpilowiosci ale wlasnei chodzi mi o 2.0 dziex za odp jak ktos bedzie mial okazje sie z owym sprubowac to dajcie znac jak poszlo
  
 
Myślę, że ISą nie miałbym problemów łyknąć 2.0 12V w E30. Ścigałem się z 2.5 12V i daleko nie mógł mi uciec a gniewny był do bólu
  
 
Cytat:
2006-04-19 15:39:27, biem pisze:
Myślę, że ISą nie miałbym problemów łyknąć 2.0 12V w E30. Ścigałem się z 2.5 12V i daleko nie mógł mi uciec a gniewny był do bólu


róznica w przyspieszeniach jest taka:
E30 320 12v 129KM - 10,6 do 100km/h
E36 318IS 140KM - 10,2 do 100km/h
Wiec mysle, że stan auto przedewszystkim+ umiejetności kierowcy będa mieć kluczowe znaczenie. A kolejna rzecz, to czy oba auta posiadają instalację gazowa, bo jezeli jeden z nich ma to nawet gdy przełaczy na benzyne, to już nie jest miarodajne.
A co do E30 2.5 12v 170KM to robi to IS-e jak chce 8,3s/100km/h
Chciałbym jeszcze dodać że E30 323 150KM miała katologowo 9,2 do 100km/h
pzdr




[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2006-04-19 17:26:48 ]
  
 
Cytat:
A kolejna rzecz, to czy oba auta posiadają instalację gazowa, bo jezeli jeden z nich ma to nawet gdy przełaczy na benzyne, to już nie jest miarodajne.



Świeta racja Jeztom. mam gazik II generacji bo kaski na bene brak i na tej całej oszczędności cierpi moje samopoczucie. Pamiętam jak mój brat 3 lata temu miał taką becię jak ja teraz i to 1,8 demonem prędkości nie było ale dawalo radę , ale ja w zagazowanej odczuwam że silnik móglby więcej ale przez tą jeb..ą zwężkę w dolocie nie może.
Panowie zakładajcie gaz tylko wtedu kiedy naprawde musicie bo radość z jazdy po tej operacji naprawdę spada, no chyba że macie na sekwencję, ale to juz inna historia.
  
 
Cytat:
A co do E30 2.5 12v 170KM to robi to IS-e jak chce


No to tamta 2.5 cabrio faktycznia musiała być zagazowana bo widać było, że niby chce jechać a zamulona jakaś. Silnik wył jak zażynany a jechała przeciętnie (ale zawsze przede mną ). Tym bardziej, że teraz już o E30 2.5 w igła stanie ciężko.
  
 
Cytat:
2006-04-20 13:30:50, biem pisze:
No to tamta 2.5 cabrio faktycznia musiała być zagazowana bo widać było, że niby chce jechać a zamulona jakaś. Silnik wył jak zażynany a jechała przeciętnie (ale zawsze przede mną ). Tym bardziej, że teraz już o E30 2.5 w igła stanie ciężko.


cięzko, prawda, piszesz że to cabrio, to też jest bardzo wazne, bo Cabrio E30 jest cięższe od Twojego auta, Cabrio w E30 waży około 1280kg bez kierowcy, dla przykładu podam, że coupe E30 wazy "zaledwie" (dane przyblizone) 1090kg. Więc różnica w osiagach E30 Coupe i cabrio z tymi silnikami też jest znaczna. W dodatku mogła mieć gaz i dlatego wyglądało to tak jak wygladało... pzdr.

PS: A własnie Biem, E30 318IS ma 9,9s do 100km/h czyli 0,3 lepiej od E36 318IS