Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | Sprawdziłeś dobrze, po prostu od razu podnosisz maskę i dotykasz ostrożnie obudowy parownika, jak jest gorąca (tak jak cały układ chłodzenia) to w porządku, jak tylko lekko ciepła albo całkiem zimna lub oszroniona to świadczy o tym, że wewnątrz jest jeszcze zimniej. Może być tak, że zapowietrza Ci się układ chłodzenia i kiedy powietrze dojdzie do parownika, ten na chwilę zamarza i silnik jest wtedy zalewany gazem. Po krótkim "odpoczynku" parownik się ogrzewa i już jest dobrze. Zapowietrzanie może być spowodowane nieszczelnością układu lub np. uszkodzeniem uszczelki pod głowicą na styku cylinder/kanał chłodzenia. Uszkodzenie może być na tyle małe, że płynu do cylindra nie zasysa, ale sprężone powietrze czasem przedostaje się w drugą stronę i zapowietrza układ.
Inną przyczyną dławienia się silnika może być zasyfiony filtr gazu, który się przytyka i nie puszcza wystarczającej ilości gazu. Dobrze by było, gdybyś pojeździł "lapkiem" na kolanach i sprawdził czy w momencie dławienia mieszanka jest za bogata czy za uboga. Jak za bogata to raczej parownik, jak za uboga to może być filtr, elektrozawór, przewody doprowadzające gaz itp.
A tak na marginesie to ile toto ma przelatane (może parownik ma już dość) i jaka instalacja. |