Dolot powietrza XR3I mechaniczny wtrysk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanko co sie stanie jezeli skróce dolot powietrza od rozdzielacza do przepustnicy?
i drugie pytanko jak sprawdzic czy klapa przepływomierza wychyla sie do samego konca??
  
 
Cytat:
2006-05-02 09:28:20, gryzonxr3i pisze:
witam mam pytanko co sie stanie jezeli skróce dolot powietrza od rozdzielacza do przepustnicy?


Od rozdzielacza a nie filtra??
W kazdym badza razie po zmienie dlugosci rury dolotowej zmienia sie charakterystyka mocy (przed przepustnica nieznacznie) jezeli jestes pedantyczny to sprawdzac na hamowni a jezeli po prostu przeszkadza ci za dluga rura to nie powinines tego zbytnio odczuc.

Cytat:
i drugie pytanko jak sprawdzic czy klapa przepływomierza wychyla sie do samego konca??


najlepiej palcem jezeli masz na tyle dlugi jezeli nie to srubokretem. w trakcie pracy silnika to trzeba z dolu i zobaczyc czy potencjometr wychyla sie do konca (maxymalne wychylenie klapy jest tylko chwilowe w momencie gwaltownego dodania gazu a nie jak w przypadku przepustnicy ze czym bardziej wychylona tym szybciej jedziemy) generalnie najwazniejsze zeby klapa chodzila plynnie i o nic nie obcierala.

[ wiadomość edytowana przez: paver dnia 2006-05-02 10:17:25 ]
  
 
mowisz ze to jest chwilowe wychylemnie klapy mi sie wydaje ze nie im wyzej sie podnosi tym wiecej paliwa dostaje sie w cylindry tak mi sie wydaje bo mam wtrysk mechaniczny.co do srobokreta to gdzie mam go wsadzic skoro jest zabodowana cala puszka filtra powietrza.a nie uwazasz ze jezeli na wolnych obrotach sie wkreca do 6000 obrmin to przy obciazeniu dajmy na to przy 150 bedzie takie podcisnienie ze moze nie miec sily non stop podnosic klape spietrzajaca do samej.gory.
co do dlugodci dolotu to mam go wydluzonego przez mikser i mam z niskichj obrotow dobrego kopa ale brakuje mu na wyzszych i sie zastanawiam czy jak zmienie (skróce )dolot to czy moment nie podniesie sie w wyzsza partie obrotow??
  
 
ale o co chodzi z ta klapka?? odepniesz filtr wciszniesz ta klapke nie dodajac gazu to wiadomo zdechnie. idzie tam cos z tym pogrzebac?Sam jest ciekaw co z tym dolotem. Ale teraz na tych moich felach to jush nie ma znaczenia ale na 13stkach jesli chodzi o moment to moj sie dopiero budzil przy 3tys ponizej to taczka :/
  
 
zawsze mozecie z zaplonem pokombinowac....
  
 
z zaplonem ok ale co to da jezeli nie otwiera sie klapa calkowicie to znaczy do samego oporu
i tak wiecej paliwa nie da.
  
 
Po pierwsze to skad wiesz ze sie nie otwiera??? Im wieksze podcisnienie w kolektorze dolotowym tym bardziej sie ona odchyla i wiecej paliwa leci...a jest ono tym wieksze in bardziej jest przepustnica odchylona stad tez zaczalbym szukac wlasnie tam. U mnie jak byla liunka jakas zjebawszy to przepustnica nie do konca sie otiwerala mimo ze gaz byl wcisniety do oporu.Popros kogs albo zatrudnij cegle zeby docisnac gaz do dechy i looknij czy przepustnica jest do konca otwarta. Co do zaplonu to jezeli masz za bardzo przyspieszony to silnik szybciej sie wkreca ale potem moze mu zabraknac tchu.
  
 
moowiac chwilowe mialem na mysli ze max wychylenie jest chwilowe. i tak zgadza sie klapa wychyla sie w zaleznosci od podcisnienia a najwieksze podcisnienie nie jest przy 6 tys obr tylko przy gwaltownym dodaniu gazu.
jeszcze jedno pytanie masz czysto mechaniczny wtrysk czy masz z boku potencjiometr i zawoor? najczesciej szary jest. on reguluje cisnienie wewnatrz rozdzielacza (jezeli nie masz to reguluje sie to recznie)... tzn w rozdzielaczu jest tloczek ktoory przesowa zaleznie od kata odchylenia klapy. czym wieksze cisnienie na tloczku z goory tym wiekszy opoor stwarza klapa i potrzeba wiekszego podcisnienia do jej wychylenia. ale to reguluje sie na przyzadach.

najwazniejesze zeby klapka byla prosta i nie obcierala o nic. we wtryskach mechanicznych minusem jest to ze jezeli spada cisnienie w cylindrach zaczynaja sie problemy z tym wtryskiem poniewaz ssanie jest tak male ze klapa nie ma sily sie wychylic. problemy najczesciej z zapalaniem na zimnym silniku i na calkiem goracym.

a jezeli nie wkreca sie auto powyzej 6 tys obr to sprawdz cisnienie paliwa bo w tych wtryskach niestety musi ono byc na poziomie 5-6 bar.
  
 
wlasnie chodzi o to czy ta klapa od rozdzielacza unosi sie calkowicie bo przepustnica jest otwarta na max -a i dlatego chodzi mi oto jak to sprawdzic czy klapa jest otwarta.
co do cisnienia na cylindrach to jest po 13 13 13,5 13
odnosnie cisnienia na wtryskach to mysle ze jest ok ale jak sie uda to srawdze gdzyz autko zapala ok pierwszego strzalu i czy cieple czy zimne nie ma problemu.
acha i mam tylko k-jetronic bez elektorniki.
  
 
jezeli nie rozbierales rozdzielacza na czesci pierwsze to jest wszystko kwestia regulacji i nie musisz nigdzie szukac ogladac jak klapka sie podnosi.
a reguluje sie to mierzac spaliny na poszczegoolnych obrotach i to wszystko.
  
 
ok regulujac spaliny ale jak to sprawdzic mam ustawiona analize na wolnych obrotavch na 1,5 wiec co jeszcez da sie na analizatorze sprawdzic
przeciez wiadomo ze wyzszych obrotach bedzie zubazac tylko teraz pytanie do ilu zuborzy np.przy 4000obr.min.
i jak sie okaze ze ze jest prawie 0 to co wtedy regulacje sroba nic nie da bo przeciez przestawi si3 sklad mieszanki na wolnych obr??
  
 
jak mnie pamiec nie zawodzi jest jeszcze regulacjia cisnienia wewnetrznego w rozdzielaczu i to trzeba wtedy przeregulowac. poza tym w ksiazkach serwisowych powinny byc te dane dokladne. a jezeli przy powiedzmy 4 cy 5 tys obr spadaja ci spaliny do prawie zera to najpierw zmierzylbym cisnienie paliwa.
  
 
Ja mam KE-Jet. I pali bardzooo ciekzko. Zwlaszcza jak jest zagrzany. A jak odpali to wchodzi pokolei na cylindry :/ brzmi calkiem jak V8 i calkiem tak samo sie trzesie;P Wtryski ma do bani, a co cisninia na cylindrach chetnie bym sobie zbadal
  
 
i pewnie pali tyle oleju co benzyny na setke...
  
 
ok rozumiem.a "paver" powiedz mi jakie wartosci powinien pokazywac na analizatorze dajmu na to przy 5000obr.min.i czy moze regulowales to kiedys to znaczy cisnienie?
  
 
owszem regulowalem w audi i w mercedesie niestety nie pamietam jak to wyglada we fordzie.
ale cisnienie paliwa na wejsciu powinno byc w okolicach 5 bar a wtryskiwacze otwieraja sie o ile pamietam przy 3,5 bar
postaram sie poszukac dokumentacji i napisze dokladnie.
a na analizatorze przy 5 tys rpm jezeli ustawisz CO na poziomie 1 powinno byc dobrze tylko pamietaj ze analizator ma spora bezwladnosc wiec pomiar wlasciwy nastapi w okolicach 30 sek po osiagnieciu obrotoow przy ktoorych chcesz mierzyc.
  
 
czyli mam rozumiec ze przy tych obrotach 5000 to mam miec wartosc 1??
gdzy na wolnych ma miec max 1.5??