Zawieszenie i piszczenie przy kręceniu kierownicy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od kilku dniu podczas kręcenia kierownicą (obojętnie czy na postoju czy w ruchu) i jezdzie po nierównościach spod samochodu słychac piszczenie (coś takiego jak w czasach prl-u w ikarusach montowane były drzwi harmonijkowe i w trakcie jazdy te gumy któe były zamontowane w nich trąc o siebie wydawały piski) Jeżeli ktoś coś wie na ten temat niech napisze co to jest ile kosztuje i czy naprawić można samemu .
  
 
mialem podobnie..okazalo sie ze sworzen wahacza..koszt jakies 40zl mozna zrobic samemu nie wymaga potem korekcji geometrii..ale kolesie w aso z godzine szukali przyczyny krecilem kiera i jakby sucha guma tarla ale nie byli w stanie dojsc co i jak..wreszcie przyszedl mlody chlopak i znalazl winnego..a jazda z tym byla stresujaca bo mialem wrazenie ze zaraz kolo sie urwie czy cos
  
 
Cytat:
2006-04-28 11:21:12, qbaj pisze:
mozna zrobic samemu



No niekoniecznie, bowiem niezbędny jest min. kanał + szlifierka kątowe (jeśli sworznie są oryginalne). A samemu można piwo wypić.
  
 
BTW w starych autobusach piszczały uchwyty wewnątrz kabiny w swoich plastikowych mocowaniach. Zwłaszcza w berlietach
  
 
Cytat:
2006-04-28 11:33:38, piotr_ek pisze:
No niekoniecznie, bowiem niezbędny jest min. kanał + szlifierka kątowe (jeśli sworznie są oryginalne). A samemu można piwo wypić.

powiedzialem "mozna" bez wskazania ze nalezy odkrecasz 3 sruby i wybijasz sworzen..a szlifierka to nie wiem do czego co najwyzej palnik
  
 
Cytat:
2006-04-28 12:38:58, qbaj pisze:
powiedzialem "mozna" bez wskazania ze nalezy odkrecasz 3 sruby i wybijasz sworzen..a szlifierka to nie wiem do czego co najwyzej palnik



Szlifierka dlatego, że jak ma się oryginalne sworznie(jeszcze fabryczne) to nie są one mocowane na śrubach tylko nitach, które trzeba ściąć. Od takie ułatwienie. Formalnie nie wszędzie sworzeń jest wymienialny jako element Bodajrze serwis fiata wymienia ramię wahacza ze sworzniem.
  
 
A ile tych sworzni jest ? I czy po odkręceniu koła widać sworzeń (sworznie) ?
  
 
Cytat:
2006-04-28 17:33:22, Gathor pisze:
A ile tych sworzni jest ? I czy po odkręceniu koła widać sworzeń (sworznie) ?

jedno kolo jeden sworzen..jakby to wyjasnic..masz wahacz jest mniej wiecej w krztalcie trojkata ktorego podstawa jest zwrocona ku silnikowi i rownolegla do osi pojazdu..na wierzcholku od zewnetrznej masz ow sworzen ..jest to po prostu element ktory laczy wahacz z kolumna

natomiast z tymi nitami to mnie koledzy zaszkoczyli ja nie pamietam zeby u mnie to bylo przynitowane
  
 
A czy sie różnia lewy od prawego czy obydwa takie same są? (tzn czy trzeba na prawe koło kupić prawy a na lewe lewy ?)
  
 
Cytat:
2006-04-28 22:46:01, Gathor pisze:
A czy sie różnia lewy od prawego czy obydwa takie same są? (tzn czy trzeba na prawe koło kupić prawy a na lewe lewy ?)

a nawet nie wiem ale bez przesady...tego dowiesz sie w sklepie przy zakupie moim zdaniem sa identyczne ale moge sie mylic
  
 
Cytat:
2006-04-28 21:00:56, qbaj pisze:
natomiast z tymi nitami to mnie koledzy zaszkoczyli ja nie pamietam zeby u mnie to bylo przynitowane



Znaczy się miałeś wymieniane
  
 
Cytat:
2006-05-04 16:36:24, piotr_ek pisze:
Znaczy się miałeś wymieniane

chyba bym o tym wiedzial
  
 
Cytat:
2006-05-04 16:36:24, piotr_ek pisze:
Znaczy się miałeś wymieniane

nie często ale przyznaję piotrowi rację