Klapy przeciwwybuchowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, może mój wywód będzie nieco przydługi, ale męczy mnie ta kwestia. Mam założoną klapę przeciwwybuchową zaraz za przepływomierzem (Opel Omega 2.0 16V) w związku z tym nasuwają mi się dwa pytania:
1. Czy to, że średnica otworu w klapie ma 47mm, a dolot 70mm ma znaczenie przy osiągach silnika? Czy jest możliwość, że silnik dostaje za mało powietrza?
2. Czy usytuowanie tej klapy w sąsiedztwie przepływomierza nie będzie powodowało przekłamania w jego wskazaniach? Przecież pęd powietrza zasysanego przez silnik natrafia na częściową ścianę w postaci tejże klapy i będzie napewno dochodziło do zawirowań wstecznych. Tym samym powietrze będzie zwalniało. Takie są moje przemyślenia. Czy są dostępne klapy przeciwwybuchowe o pełnej, a przynajmniej dużej średnicy?
  
 
Nie wiem czy klapa to u Ciebie blacha (klapka) czy oring.....

Ja w 2.0 16V nie mam klapy... mam aluminiowy oring o średnicy dolotu z gumową opaską antywybuchową... i jeśli masz wątpliwości co do twojej klapki to proponuję zmianę na oring z tym, że jak strzeli to czasem jest on mało wydajnościowy i może uszkodzić przepływkę lub odskoczyć pokrywa filtra


[ wiadomość edytowana przez: sbieniek dnia 2006-05-04 15:49:45 ]
  
 
Mam aluminiowy oring z otworami, które są przykryte gumową opaską, a w środku taką zapadkę z blachy. Dziś się z tym pobawiłem i powiększyłem otwór o 5mm zkażdej strony. Jest chyba lepiej, ale to odczucie jest bardzo subiektywne.
  
 
Zobacz tutaj kolega mówi , że po wywaleniu klapki przeciwwybuchowej nie zwuwazył róznicy-więc moze nie ma sie co przejmować klapką, bo to mikser służy za zwęzkę.

Tu jest netowy sklep i mają tam m.in. klapki przeciwwybuchowe-niektóre mają wieksze średnice, no ale sa tez przypisane odpowiednim autom.

pozdrawiam
  
 
U mnie po zamontowaniu gazu z klapą antywubochą, wyrzuca check na benzynie że za bogata mieszanka. Prócz checku nie odczułem pogorszenia przyspieszenia ani tym podobnych. Po prostu przepływomierz odczytuje większą mase powietrza a przez klapę antywybuchową dostaje się mniej powietrza do silnika i komputer wzbogaca mieszanke. Podejrzeam że różnice są minimalne, kiedy byłem w niemczech nie znalazłem stacja gazu i przelciałem pół niemiec 130km/h na benzynce i spalanie wyszło mi 7 litrów więc myśl że nie ma to większego wpływu na prace silnika
  
 
No masz na pewno racje, ale mimo iż wpływ jest minimalny to jest. Jeśli przepływomierz odczytuje dużo powietrza to ECU dawkuje według tych danych paliwo. Jeśli te dane nie są prawdziwe z faktyczną ilością powietrza która trafia do komory spalania to mieszanka jest za bogata. To ma z kolei skorygować lambda, która będzie dążyła do zubożenia mieszanki. Nie zmienia to jednak faktu, że następuje jakieś przekłamanie.
  
 
Ja mam w swojej (X20XEV) tez taki oring aluminiowy, który pierwotnie był z klapką, ale nie szło sie dogadać z gazem, klapka była zbyt ciezka i na niskich obrotach sie cuda działy na gazie, wiec tak jak u kolegów klapka została usunieta i mam tylko dziurki przykryte gumowa opaską.Zrobiłem 12 tys km i odpukać nie miałem buuum pod maską.

a zapomniałem, raz miałem delikatny, jak wjechałem w bardzo duża wodę i chyba zawilgotniał filtr powietrza.Ale przepływka cała, przynajmniej tam mi sie zdaje do autko chodzi normalnie na benie i gazie