MotoNews.pl
  

ROZRZĄD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem właścicielem CARINY z silnikiem 1,6 Samochód był wyprodukowany w pażdżierniku 1997 r Kupił go mój znajomyi do stycznia ubiegłego roku przejechał zaledwie 49000 km Samochód przez cały czas był pod opieką ASO.Obecnie mam na liczniku 63000 A teraz pytanie: w ASO TOYOTY telefonicznie dowiedziałem się że nie ważneile samocód ma lat a liczy się przebieg jeśli chodzi o rozrząd to zalecają wymianę po 90000 Natomiast oglądając na TVN program GARAŻ facet wyglądający wiarygodnie zalecał wymianę po właściwym dla danego modelu przebiegu lub po maksimum 5ciu latach Mam nadzieje że micoś poradzicie
pozdrawim CARINESKU
  
 
oczywiście jeśli masz pasek a nie łańcuszek rozrządu ( bo nie które samochody mają właśnie łańcuszek) po jakimś czasie guma parcieje ale tym bym się nie martwił znam ludzi którzy przejechali na jednym pasku nawet 300tys. a auto miało 15 lat. ale takich prób bym nie radził podejmować jeśli nie jesteś pewny stanu swojego paska to go sprawdz to dużo nie kosztuje.
  
 
Cytat:
jeśli chodzi o rozrząd to zalecają wymianę po 90000



Chyba trochę za szybko. Mi powiedziano w ASO, że Corollkę będzie to czekało między 130 150 kkm
  
 
Cytat:
2004-04-24 13:43:52, carinesku pisze:
Jestem właścicielem CARINY z silnikiem 1,6 Samochód był wyprodukowany w pażdżierniku 1997 r Kupił go mój znajomyi do stycznia ubiegłego roku przejechał zaledwie 49000 km Samochód przez cały czas był pod opieką ASO.Obecnie mam na liczniku 63000 A teraz pytanie: w ASO TOYOTY telefonicznie dowiedziałem się że nie ważneile samocód ma lat a liczy się przebieg jeśli chodzi o rozrząd to zalecają wymianę po 90000 Natomiast oglądając na TVN program GARAŻ facet wyglądający wiarygodnie zalecał wymianę po właściwym dla danego modelu przebiegu lub po maksimum 5ciu latach Mam nadzieje że micoś poradzicie
pozdrawim CARINESKU


najogolniej rzecz bioreac pasek rozrzadu(orygiunał toyki) w regularnie eksploatowanym autku wytrzyma nawet i 130.000km ale najlepiej wymieniać go przy około 100.000
Biorąc pod uwage ze srednia polska roczna wynosi okolo 16.000-20.000km nieodkrył facet Ameryki .
Owszem biorąc pod uwagę że to jest guma to też wpływy warunków atmosferycznych i itp. niszczy się butwieje itp.
Wszystko rozbija się o to czy pasek jest oryginlany czy nie- jeśli nieoryginalny to w zaleznosci od marki producenta wymienia sie go co 50.000-90.000km
Pozdr
  
 
Zgodnie z ASO wymiana paska następuje po 100 tyś, sprawdzane są wtedy i ewentualnie korygowane luzy zaworów.
Całkowicie się zgadzam z CarinąGTI guma się starzeje i traci swoje właściwości.
Osobiście wymieniam pasek po 80 tyś (Geates) nie zaszkodzi a koszt niewielki. Tym bardziej że silnik 1,6 (2,0 z resztą też) jest kolizyjny a to może boleć finansowo!!!
  
 
Popieram Konrada i Kryspina lepiej wymien ten pasek i już koszt przecież nie jest wielki a kolejny wymienisz np po 100 tys
  
 
Cytat:
2004-04-25 21:31:05, bisua pisze:
wymien ten pasek i już koszt przecież nie jest wielki a kolejny wymienisz np po 100 tys


Co do kosztow to chyba nie tak do konca-bylem w ASO w W-wie Wlochy i widzialem na rozpisce, ze pasek z rolkami to cena w okolicach 700 zl-za same czesci bez wymiany!! Czy sie myle?
  
 
Cytat:
2004-04-26 08:52:50, darek1200 pisze:
Co do kosztow to chyba nie tak do konca-bylem w ASO w W-wie Wlochy i widzialem na rozpisce, ze pasek z rolkami to cena w okolicach 700 zl-za same czesci bez wymiany!! Czy sie myle?



Nie myslisz sie ale kto wymienia pasek w ASO
  
 
W Reanault też zalecali wymianę po 5 latach (mimo że przebieg na to nie wskazywał) więc coś musi być na rzeczy.
  
 
Cytat:
2004-04-26 09:31:56, Deeno pisze:
Nie myslisz sie ale kto wymienia pasek w ASO


To oswiec mnie i powiedz gdzie moge kupic oryginalny pasek i rolki coby wymienic w zaprzyjaznionym warsztacie?
Bede wdzieczny
  
 
Cytat:
2004-04-26 10:34:46, darek1200 pisze:
Cytat:
2004-04-26 09:31:56, Deeno pisze:
Nie myslisz sie ale kto wymienia pasek w ASO


To oswiec mnie i powiedz gdzie moge kupic oryginalny pasek i rolki coby wymienic w zaprzyjaznionym warsztacie?
Bede wdzieczny



Dołączam się do prośby - przy najbliżyszm przeglądzie czeka mnie to samo.
  
 
pasek kupuje się gaetsa, a rolki tylko te, które potrzeba i dostaniesz je w każdej większej hurtowni motoryzacyjnej.
Niestety firmy nie pamiętam ale wybierz coś lepszego.
  
 
to ja CARINESKU znalezłem temat narorząd
  
 
A ja to słyszałem że 3s-fe jest bezkolizyjny....!!
Trzeba by spytać fachowca Carinusa.... bo nie chce sprawdzać na własnej skórze.....
  
 
Gdy kupisz jakiś samochód odrazu wymieniaj rozrząd.
  
 
Rozrząd to warzna żecz trzeba go wymieniać myślę tak jak kolega już napisał co 5 lat lub 100tyś. w zależności jak kto jeżdzi
  
 
W poprzednim aucie marki reno megane 1,4 16V wymieniałem komplet rozrządu po 100.000km (ASO zalecało różnie od 90.000
do 120.0000 koszt w serwisie 1,480zł (materiał: komplet rozrządu 712zł, dwie rolki+pasek) czyli do TOYOTY nie są najdroższe części
inne firmy nie są też tanie.
  
 
w Boguchwale koło rzeszowa u dawnego dilera TOYCI (teraz w tym warsztacie serwisują japończyki)wymiana rozrządu tj.paska i rolki (szef serwisu powiedział mi że w silniku 1.6 4AFE przy pierwszej wymianie rozrządu nie ma potrzeby wymiany napinacza)koszty materiałów i robociznywyniosą 450 zł
stosują zamienniki japońskie firmy KOYO(nie wie czy dobrze napisałem)
  
 
Cytat:
2004-05-03 07:07:09, benezis pisze:
Gdy kupisz jakiś samochód odrazu wymieniaj rozrząd.



I ŚWIĘTE SŁOWA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja dodam jeszcze - wymień również od razu wszystkie płyny i filtry, a będzie cieszyć się dobrym autkiem.
  
 
1) jak kupujesz używany samochód wymieniaj paski i płyny dla własnego i samochodu zezpieczeństwa
2) pasek rozrządu orginalny co 100 tyś razem z rolkami ale nie zadziej niz co 5 lat guma parcieje i pasek może pęknąć
3) paski zamienniki co 90 tyś
4) nie przeciągać na paskach koszt wymiany niewielki w porównaniu z kosztami naprawy silnka lub samego durnego cholowania
5) z tego co rozmawiałem a ASO to wymieniają paski nadal po 100 tyś nawet jeżeli producent przewiduje 130 tyś
6) im ostrzej sie jeżdzi tym cześciej trzeba pasek wymieniać
7) pinować wycieków olej na pasku skraca jego żywotność wiec warto co jakiś czas zajrzeć i sprawdzić czy jest tam sucho.