Czujnik położenia przepustnicy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hejka.mam problem z oplem kadetem 1,6 na monowtrysku.Układ Multec.Otóż jak go odpalam i jest zimny to jedzie się nim normalnie a po pewnym czasie jak się nagrzewa to zaczyna szarpać i dopiero jak wcisnę gazu więcej to idzie.Ale nie można się cały czas rozpędzać przecież.Po jakimś czasie jak już złapie normalną temperaturę to włącza mi się kontrolka błędu-za bogatej mieszanki i wtedy już nie szarpie.Po zgaszeniu silnika błąd znika ale znowu pojawia się szarpanie. I tak w kółko.Czy to jest wina czujnika położenia przepustnicy?Bo jak go mierzyłem to trochę ma inne wskazania niż w książce.Np. w książce jest opór od 4 do 6 kiloomów a on ma 8 albo 7.Czy ktoś miał taką usterkę?
  
 
Witam. nie mierz oporu, tylko napięcie! Napięcie odniesienia to 5v, a sygnał, rosnący. Jutro dopiszę precyzyjniej, bo nie pamięyam teraz (muszę w książkę spojrzeć)
  
 
okej, chętnie poczekam na dalsze wskazówki bo już mnie drażni to, że moje auto jest prawie sprawne(
  
 
Serwus. Więc tak jak powiedziałem, mierzymy napięcie. masz trzy przewody: napięcie zasilania czujnika, sygnał czujnika i masa. Napięcie zasilania wynosi 5V , sygnał na włączonym zapłonie 0,7V i ma płynnie wzrastać (na mierniku cyfrowym kiepsko to widać) do 4-5V.
Ale cały problem u Ciebie, jest chyba w bogatej mieszance (szarpie ciepły). Wymigaj skład mieszanki czikiem, na zablokowanym ECU odpal motor i obserwuj miganie lampki czik kontrol. Miga szybko, wolno,świeci nały czas lub wogóle??? ECU blokujesz jak do odczytu błędów, mostek AiB w złączu diagnostycznym. Powodznia.