MotoNews.pl
  

DRODZY KLUBOWICZE - POMÓŻCIE Gaśnie, gdy jest ciepły :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów. Mam pytanie o stan mojego silnika: 1.3 CVH 69koni. Otórz silnik ten gaśnie mi gdy sie nagrzeje - powiedzmy gdy pojeżdzę godzine silnik potrafi zgasnąć na niskich obrotach i są problemy z zapaleniem. Gdy jest zimny pali bez problemu. Co może być przyczyną i gdzie szukać usterki?

Z góry dziekuje i pozdrawiam!
  
 
Sonda lambda?
  
 
moja odpowiedz nie bedzie jednoznaczna....
jak kolega napisal moze byc sonda (zwarcie do masy) moze byc czujnik temp plynu chlodzacego czujnik temp powietrza o ile masz taki...
jezeli masz miernik na pewno uda sprawdzic ci sie te wszystkie obwody...
  
 
Nieukrywam ze popatrzę w obwody ale z tymi czujnikami jest tak, że mój silnik jest stosunkowo stary bo jeszcze gaźnikowy. Weźcie to pod uwagę... Gdzie jeszcze moge szukać przyczyny? Pozdrawiam
  
 
wow no to tylko gaznik...
a my tu o wtryskach.
jak dobrze pamietam w twoim woozku jest porypany gaznik webera z klapka z gory ktora odchyla sie i czasem lubi sie nie odchylic.
generalnie tylko kwestia regulacji o ile gaznik nie ma zadnych luzoow na przepustnicach itp.
poziom paliwa w gazniku (wysokosc plywaka) nie wiem jak on jest podgrzewany czy woda czy elektrycznie ale to tez musisz sprawdzic (tzw ssanie automatyczne) i to na tyle
  
 
Miałem dokładnie to samo w VW polo 1,3 z gaźnikiem.
Męczyłem się z tym jeżdżąc po mechanikach, elektrykach itp. Grzebali w gaźniku, przewodach, świecach, przy zapłonie - nic... Kilku mechaników sobie nie poradziło, więc stwierdzili, że to wina elektryki. Więc na własną rękę spróbowałem poczyścić wszystkie styki elektryczne - poczyściłem, zalałem WD-40 i - problem zniknął na jakiś miesiąc... Po miesiącu znów zaczął gasnąć. Oddałem autko elektrykowi.
Elektryk wziął auto, coś tam poregulował, wymienił alternator i ... przez 1,5 miesiąca było dobrze, a potem znów to samo...
Sprzedałem autko rok temu mojej siostrze, która też jeździła po elektrykach i nic. Dopiero jakieś 2 tyg temu jeden z nich stwierdził, że już wymyślił, co to jest i naprawił- na razie jest oki (ale to dopiero 2 tygodnie). Ale nie wiem, co to, bo siostra się nie zna i nie potrafiła mi powtórzyć... Jak się dowiem, to dam Ci znać.
  
 
Paver, w Escortach MK3 ( z tego co czytałem w książce obsługi i eksploatacji) montowane byly ganiki Motorcraft VV i Weber 2V. W moim przypadku jest to gaźnik Motorcraft VV a silnik CVH 1.3 69koni.

Teraz są dwie szkoly bo Paver pisze ze jest to kwestia gaźnika a z koleji szurmen mówi ze problem tkwi w elektryce. Nieukrywam ze sprawdze to i to ale czy moglibyscie mi powiedziec od czego zacząć?
  
 
Ja bym stawiał na aparat zapłonowy, jakieś powypalane styki, wytopione izolacje, i jak sie rozgrzeje silnik, materiał sie rozszerza i cos nie zawsze styka! Sprawdz jak zgaśnie czy masz iskre na świecach, jak nie to elektryka a jak bedzie iskra to cos z paliwem!
  
 
Z tego co napisali w ksiazce obslugi i eksploatacji to pierwszorzędną przyczyną takiego zachowania jest niewyregulowanie gaźnika. Mysle ze to moze być to bo moj gaźnik byl juz regulowany wiele razy i ciągle sie rozregulowuje dając nieprawidłową mieszankę. Mysle ze postaram sie zmienić gaźnik i zobaczymy czy nadal tak bedzie....