MotoNews.pl
  

Czy ktoś lał do 1.4 benzyne 100 oktanową?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jeżeli ktoś lał benzynę lepszą np 98 ,99, 100 oktan do 1.4 to niech da znaż czy wszystko jest ok bo w mojej instrukcji pisze żeby broń boże nie lać innej niż 95
  
 
Nie wiem jak inni ale ja bym zastosował się do zaleceń producenta.Zresztą słyszałem że niektóre silniki wcale nie pracują lepiej na paliwie z wyższą liczbą oktanów.
  
 
Tylko znajac polskie stacje to ta 100 oktanowka ma moze z 96 oktanow
  
 
Zalałem pelen zbiornik V Power Racing (1.6 EFI 8v 105KM), ktora ma niby 100 oktanow i roznica do 100km/h w podobnych warunkach z paliwem niby 95 oktanow jest w przedziale 0,2 - 0,4 seknudy
  
 
no własnie w polsce 100 oktanowa napewno nie ma 100 oktanów.
ale pamiętam że kiedyś do malucha zalałem V-Power i maluszek śmigał i nic się nie stało
  
 
z 1.4 nie mam doswiadczenia , ale ja mam 1.3 i jezdzil pare lat na 98 z refinerii gdanskiej, wiec powiedzmy sredniej klasy paliwo i nic nigdy sie nie dzialo. Teraz jezdze na 95 ze statoila i jakos specjalnej roznicy nie widze.

pozdro
sapcio
  
 
mój ojciec nalał do 1.4 przez przypadek ropy za 20 zł i też jechał i jechał. Autko zaczeło kopcić i straciło na mocy ale radziło sobie z ropą. Na wszelki wypadek dolałem za 15 zł 98' i ta mieszanka spalała się już rewelacyjnie tak że polecam
  
 
Cytat:
2006-05-02 23:22:13, pimpusm pisze:
jeżeli ktoś lał benzynę lepszą np 98 ,99, 100 oktan do 1.4 to niech da znaż czy wszystko jest ok bo w mojej instrukcji pisze żeby broń boże nie lać innej niż 95



Hm.... Dziwne, bo liczba oktanowa im wyższa tym lepsze paliwo łagodniej (bez stukowo) spaa pod warunkiem, że ma tyle oktanów ile deklaruje jek producent

Przy wtrysku większej różnicy w oracy nie ma, a to dlatego, że mapy zapłonu są obliczone dla podstawowej wartości liczby oktanowej - 95 oczywiście niektóre modele i producenci nie dopuszczają innej niż 98 i mapy są pod tą wartość by w pełni cieszyć się 98 należy:
a) zatankować w Niemczech
b) zmienić ustawienia zapłonu - chip tuning
  
 
Cytat:
2006-05-03 00:18:56, Wesoly pisze:
mój ojciec nalał do 1.4 przez przypadek ropy za 20 zł i też jechał i jechał. Autko zaczeło kopcić i straciło na mocy ale radziło sobie z ropą. Na wszelki wypadek dolałem za 15 zł 98' i ta mieszanka spalała się już rewelacyjnie tak że polecam



Twarda sztuka!!!
  
 
Niektóre samochody (np.Opel) ma zwore na której ustawia się na jakim paliwie jedziemy, czy 95 czy 98, ale w Essim chyba tego nie ma...
  
 
odkad kupilem essa jezdze roznie raz na PB98 raz na PB95 i czasem na V-Power Racing [100] i powiem ci ze jest roznica tylko w tym ze im wyzsza liczba oktanow tym samochod ma delikatniej mocniejszy zryw i dluzszy zasieg na tej samej ilosci paliwa
ostatnio zalalem v-power i zaczalem tankowac na shellu bo stwierdzilem ze paliwo tam jest najlepsze choc drozsze

wiec nic sie nie martw tylko lej
moj silnik to 1,3
  
 
Cytat:
2006-05-03 09:34:10, marcin_op pisze:
Niektóre samochody (np.Opel) ma zwore na której ustawia się na jakim paliwie jedziemy, czy 95 czy 98, ale w Essim chyba tego nie ma...



jest, jest

Cytat:
Złącze korektora liczby oktanowej

Jest to złącze dwuwtykowe umieszczone w przedziale silnika, koło lewego nadkola. Włożenie lub wyjęcie przez kierowcę zwory łączącej oba wtyki powoduje wykorzystywanie przez elektroniczne urządzenie sterujące jednej z dwóch, przechowywanych w jego pamięci, charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu dostosowanych do liczby oktanowej używanego paliwa.




[ wiadomość edytowana przez: retrospect dnia 2006-05-03 16:48:00 ]
  
 
Tylko, ze nie wszyscy wiedza, ze przewaznie paliwo o wiekszej liczbie oktanowej ma mniejsza kalorycznosc, czyli bez przestawienia zaplonu nici z dodatkowej mocy, chyba ze pozornej.
  
 
jeżeli chodzi o shela to powiem że na benzynie jeszcze od nich nie jezdziłem ale gaz (bałtykgaz - shell Tarnobrzeg) jest najlepszy w całym okregu
  
 
Ja jezdzilem na 98 orlenowskiej i jakos roznicy nie zauwazylem. Moze nawet auto bardziej bylo mulowate.
  
 
wracając do tej zworki gdzie ona dokładnie jest bo tak lookałem i w lewym nadkolu pełno wisi takich zwor ;> jedne maja po 3 jedna chyba dwa ale która to dokładnie i czym to zewrzeć drutem? no sie napaliłem zaraz wyjeżdze resztki 95 i zaleje 98 i zmieniam zwore zobaczymy co to da ;> (silnik 1.8 16V)
  
 
yyyy ok zwora a jak to sie ma do silnika 1,3 ?
wczesniej byl 1,6 16V
jest to gdzies?
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:17:31, lukas_s pisze:
yyyy ok zwora a jak to sie ma do silnika 1,3 ?



jemu to nic nie pomoze
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:24:19, kainek pisze:
jemu to nic nie pomoze



pomoze pomoze
ja ci pokazu jak cie dorwe
bedzie mi tu obrazal skorupke moja
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:34:34, lukas_s pisze:
pomoze pomoze ja ci pokazu jak cie dorwe bedzie mi tu obrazal skorupke moja



nu pagadi zajc nu pagadi










czy jakos tak