Sonda lambda

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ostatnio bylem u gazowanika wyregulowac instalacje, i ten oto pan stwierdzil ze wspolczynnik lambda praktycznie w ogole sie nie zmienia podczas pracy silnika tak sobie pomysallem ze byc moze to wina sondy ale byla ona wymieniona jakies 1,5 roku temu na orginal daewoo wiec to raczej odrzucilem, ruszylo mnie cos jednak i podczas pracy silnika odlaczylem sonde, patrzylem na deske rozdzielcza czy wyskoczy blad - daremnie, czy nie powinna sie zaswiecic kontrolka check engine? espero jest pierwszym moim samochodem na wtrysk z sondą (zawsze jezdzilem na gazniku) wiec wszelkie sugestie mile widziane, bo poza tym co przeczytalem na forum w tym temacie jestem zielony

Witam,

jeżeli odłączyłeś sondę podczas pracy na gazie, to silnik i tak otrzymywał sygnał z emulatora, więc check się nie zaświecił. Jeśli odłączysz sondę podczas pracy na benzynie, to check powinien się zaświecić (odłącz podczas pracy na gorącym silniku). Powinien wywalić błąd 13 przerwany obwód sondy, ewentualnie dodatkowo jeszcze 44 lub 45 (za uboga lub za bogata mieszanka). Zobacz czy kontrolka nie jest spalona lub odcięta przekaźnikiem przez fachmanów gazerów

dzieki sprawdze zaraz,

no i sprawdzilem a wiec rozgrzalem silnik i na benzynie odlaczylem sonde i ... nic, pojezdzilem tak nawet chwile i nic sie na desce nie wyswietlilo...

Cytat:
2007-05-14 20:28:56, krzysiek_dz pisze:
no i sprawdzilem a wiec rozgrzalem silnik i na benzynie odlaczylem sonde i ... nic, pojezdzilem tak nawet chwile i nic sie na desce nie wyswietlilo...

zeby komp zarejestrowal blad musze byc spelnione okreslone waunki..tzn musi byc przez kilka minut stabilna praca silnika na okreslonych obrotach bez dodawania gazu i hamowania..w jezdzie miejskiej bardzo latwo uniknac zarejestrowania bledu..

Cytat:
2007-05-14 20:48:09, qbaj pisze: