| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Arti33 Opel Omega combi Skierniewice | 2006-05-05 10:29:39 Witam szanowne grono. Tak więc mój problem to taki że na początku walnęła mi uszczelka pod głowicą , więc zmuszony byłem ją wymienic. Ale że już trochę brał olej kazałem mechanikowi wymienić uszczelniacze. Po złożeniu silnika odebrałem samochód a tu niespodzianka . Przejechałem się i coś od razu mi nie pasowało. Zaczął dziwnie pukać i stukać. Stuka pod silnikiem i stukają jakby głośniej popychacze. Silnik poprostu katastrofa . Po przejechaniu 300 km musiałem dolać 05 litra oleju co nigdy mi się nie zdarzało po takim przebiegu. Kuzyn doradził mi wlać motodoktora zamiast oleju i o dziwo polepszyło się trochę. Ale jak silnik rozgrzeje się obroty spadają mi do 500 i zaczyna mrygać kontrolka ciśnienia. Mam pytanie czy mechanik coś popie....ył z głowicą czy raczej ti nie jest jego wina . Zaznaczam że przed wymianą uszczelki nie było takich stuków. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2006-05-06 16:27:05 "Zaznaczam że przed wymianą uszczelki nie było takich stuków."
No to jedź do niego kolego i go utłucz. luki266 przestań powielać takie obiegowe farmazony internetowe. |
luki266 Omega B Caravan Bielsko-Biala | 2006-05-06 18:09:23 A mi, wprawdzie nie w Omedze, a w Astrze po wlaniu lepszego oleju zaczęły się wycieki. Ale każdy ma jakieś doświadczenia i sądze, że od tego jest forum by się nimi dzielić. No chyba, że jest inaczej. |
luki266 Omega B Caravan Bielsko-Biala | 2006-05-06 18:24:40
masz w zupełności racje, pełny syntetyk jest najlepszy i najlepiej nic innego nie wlewać. Mi chodzi o to, że jak ktos uzywał czegoś innego i zaleje olejem o właściwościach czyszczących (jakie ma syntetyk) to może, ale nie musi zacząć się proces czyszczenia. Więcej nic nie dodaje, bo jestem zdania, że polemika na ten temat na łamach tego forum jest zbędna. |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-05-06 21:49:52 Wy tu o oleju a należy zacząć od sprawdzenia ustawienia rozrzadu bo pewnie jest lipa,po drugie uszczelniacze pewnie źle zamontowane lub pan mechanik zapomniał ich włożyć.olej nie ma tu nic do rzeczy |
Mariosomegos LOB MEMBER ![]() Omega-Monaro, Omega ... Parczew | 2006-05-06 23:08:22 Rozrząd i olej to dwie najważniejsze rzeczy w silniku i każdy szanowany i uważany fachowiec potwierdzi to stwierdzenie. |
Joka89 OPEL OMEGA Zgierz | 2006-05-08 13:02:09 A może coś z pompą oleju ?? |
Arti33 Opel Omega combi Skierniewice | 2006-05-18 19:46:09 Moje dalsze spostrzeżenia to takie że kontrolka ciśnienia zapala się dopiero jak silnik jest dobrze rozgrzany na zimnym jest wszystko ok , najbardziej mnie denerwuje to że znów chyba będę musiał rozbierać silnik i wszystko od nowa . Już tracę siły do tego auta |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2006-05-18 20:25:18 Eeee kolego prawdopodobnie pompa oleju niedomaga stąd kiepskie smarowanie. Do sprawdzenie i naprawy. |
ostry Opel Omega 2.5DTI Gdańsk | 2006-05-18 21:18:48 Moim zdaniem pompa oleju będzie OK, choć mogę się mylić. A dlaczego tak twierdzę. Miałem identyczny problem w innym samochodzie. Po remoncie niby wszystkiego (panewki, pierścienie, tłoczone cylindry, nowa uszczelka itp.) dalej brał olej i tak jak u Ciebie na rozgrzanym silniku zaczynała się zapalać kontrolka od smarowania. Niestety problem leżał w spartolonej robocie.
Na zimnym silniku jest OK bo olej jest wtedy gęściejszy, a na ciepłym robi się rzadszy i nie ma odpowiedniego ciśnienia w silniku. Jednym zdaniem - do mechaniora na poprawkę. |