Escort ze skrzynią manualną jeździ jak na automacie...why?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój essi, ma silnik o pojemności 1.6 16V ostatnio zauważyłem, że chwilami auto zachowuje się jakby zamiast skrzyni manualnej miało automatyczną...
podczas dodawania gazu i(to zdarza się zarówno na trójce, jak i czwórce), czasem podczas wyprzedzania, działo się coś takiego obroty rosną prędkość zupełnie nie, po chwili obroty spadają a dopiero po chwili rośnie prędkość... zupełnie jakbym automatem jechał...
Czym jest to spowodowane? Czy ma na to wpływ duży przebieg? zrobiłem już nim 200 000 km.? Czy może to kwestia filtru powietrza, a może jeszcze coś innego?
  
 
A moze sprzeglo sie konczy...
  
 
SKONCZYLO CI SIE SPRZEGLO I TYLE....
SLIZGA SIE TARCZ SPRZEGLA NA KOLE ZAMACHOWYM I TAK TO WYGLADA EWENTUALNIE DOCISK SPRZEGLA NIE DAJE RADY...
POZDRO
  
 
tak jest sprzęgło. miałem tak samo. Jak będziesz chciał kupić nowe rozejrzyj się dobrze. Ja kupiem (mk VII 1.3) jakieś woskie było o połowę tańsze od innych. Jestem z niego zadowolony. Oczywiście najlepiej kupić cały zestaw tj tarczę sprzęgła i docisk. Wiadomo jak już wywalać skrzynię to lepiej zrobić tak żeby nie wracać za półroku do tematu.
  
 
dokladnie na bank to sprzęgło. Ja jak przewiozlem essa to miałem padnięty uszczelniacz na wale i srało olejem po tarczy przezco sprzęgło sie slizgało. Obiawy były identyczne. Srubuj poprostu je troche podciągnąc to powinno pomuc na jakis czas ale musisz sie przymiezyc do wymiany
  
 
Cytat:
2006-05-11 18:46:36, Robinn pisze:
tak jest sprzęgło. miałem tak samo. Jak będziesz chciał kupić nowe rozejrzyj się dobrze. Ja kupiem (mk VII 1.3) jakieś woskie było o połowę tańsze od innych. Jestem z niego zadowolony. Oczywiście najlepiej kupić cały zestaw tj tarczę sprzęgła i docisk. Wiadomo jak już wywalać skrzynię to lepiej zrobić tak żeby nie wracać za półroku do tematu.



i jeszcze lozysko oporowe
  
 
dokladnie jak koledzy pisza ja jakis miesiac temu wymienialem tarcze bo tak samo sie slizgalo powodzenia pa
  
 
he... no to fajnie, to jest największy minus essiego, a może raczej dużego przebiegu, dużo jeżdżę i cóż wciąz coś trzeba zmieniać, końcówki na kołach to normalka co 15 tyś a teraz to... ile średnio kosztuje komplet sprzęgła?
  
 
Cytat:
2006-04-27 11:10:18, slawas1 pisze:
oto co mógłbym zaproponować: - MA-PA - tańszy producent - 230zł /tarcza z dociskiem bez łożyska/ - oryginał MOTORCRAFT - 390zł za kpl - VALEO - 460zł za kpl /tarcza, docisk i łożysko/ - SACHS - 630zł za kpl

  
 
ja kupiłem samą tarcze waleo i jestem zadowolony (przynajmniej jak narazie) kosztowała 150zł +około 200zł za wypiane w warsztacie chyba ze wymienisz sobie sam