Przepustnica suwakowa (jak to zrobic )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
slide ITB chce wykonac cos takiego do dohca na wtrysku nie moge wycisnac wystarczajacej wiedzy z wielkiego googla wiec pytam
  
 
up
nikt nic nie wie?
  
 
nie martw się kania mi tez nie chcą pomóc
  
 
no cóż wątpie aby ktoś śmigający maluchem miał o tym pojęcie..
a takich tu pełno.. z całym szacunkiem..

sam widzialem to w M3 ale nie myslałem ze to suwakowe coś myslałem ze to zwykłe 4 przepsutnice..

jak się zadasz za to to zdaj relacje wtedy ktoś bedzie mogł się poźniej ewentualnie wzorowac.

  
 
Pytanie slabe bo zrobic to mozna na zylion sposobow, trzeba usiasc, pomyslec wykminic pare koncepcji i wybrac najlepsza, chybe ze chcesz adaptowac z istniejacych rozwiazan a to jest juz grubsza rzezba. Poza tym podejrzewam ze zysk jest niewspolmierny do kosztow. To dosyc zlozone urzadzenie i z trzeba cos wiecej niz wiecej niz migomat i zlom blaszany. Generalnie duzy projekt. Zagadaj z kims to moze w ramach pracy dyplomowej by zrobil. Weim ze duzo nie pomoglem ale nie spodziewaj sie duzo. Jedyna szansa ze ktos cos takiego zrobil juz. Powodzenia.

A poza tym pewnie tekst na stronce czytales, gdyby rozwiazanie bylo lepsze od zwyklych przepustnic to ktos by je chociaz probowal stosowac na wieksza skale.

Mam dla ciebie lepszy pomysl: na gardzieli jest elastyczna rura i jest sciskana z zewnatrz jak stryczek na szyji, przeswit kanalu mozna regulowac, ale zawsze jest okragly i dlawienie jest bardziej przewidywalne, takie rozwiazanie wydaje sie byloby najlepsze, jak rzezba to rzezba

[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2006-05-08 15:12:51 ]
  
 
Cytat:
2006-05-08 14:53:05, waco pisze:
no cóż wątpie aby ktoś śmigający maluchem miał o tym pojęcie.. a takich tu pełno.. z całym szacunkiem.. sam widzialem to w M3 ale nie myslałem ze to suwakowe coś myslałem ze to zwykłe 4 przepsutnice.. jak się zadasz za to to zdaj relacje wtedy ktoś bedzie mogł się poźniej ewentualnie wzorowac.



bo chyba zwykle M3 maja zwykle przepustnice...tu jest mowa chyba tylko o samochodach przygotowywanych do wyscigow samochodow turystycznych czy jak to tam sie tlumaczy to DTM...
  
 
mmost nie rozmawiamy o kosztach i kims kto robi prace dyplomowa
(jesli uwazasz ze jedyna mozliwoscia wykonania czegos to
praca dyplomowa to jestes w wielkim bledzie sa jeszcze zaklady obrobki precyzyjnej )

Jesli twierdzisz ze: "Pytanie slabe bo zrobic to mozna na zylion sposobow" to prosze podaj chos 3 sposoby

waco nie zgodze sie z opinia: "no cóż wątpie aby ktoś śmigający maluchem miał o tym pojęcie..
a takich tu pełno.. z całym szacunkiem.. "

jest tu szereg ludzi pomykajacymi 125p i 126p ktorzy maja nie mala wiedze (nie bede wymianial z nikow bo bym kogos mogl pominac, a tym co wymienie soda uderzyc do glowy )
  
 
ehm wydaje mi sie ze:
* wykorzystujac kolektor dolotowy pod gazniki boczno- lub gorno- ssace mozna wykonac takie cos
** przemyslany koncept: sprezyny cofajace, uszczelnienia w okolicach gardzieli, lozyskowanie "przepustnicy"
*** rysunek techniczny
**** wycinanie plazmowe/laserowe
***** troche pracy dla jakiegos tokarza

i gotowe P
  
 
Pewno się nie stosuje na dużą skalę bo jest problem ze szczelnością przy znaczących przebiegach.
  
 
Nie rozumiemy sie, chodzi o to ze zeby zaczac trzeba miec koncept (czyt. zrobic projekt), a mozna to zrobic na pare sposobow, pytanie jak duza ingerencje trzeba bedzie zrobic w istniejacy uklad. Jest to wszystko kwestia rozwiazania jakie sie zastosuje (prowadzenie, uszczelnienie itd). Nie mowiac o reszcie przerobek jakie wiaza sie ze zmiana (nowy program do kompa itd.). Sama obrobka precyzyjna czy po prostu wykonanie to wydaje mi sie kwestia drugo planowa. Najwazniejszy jest projekt a na forum nikt gotowego projektu Ci nie da. Sam chetnie zobaczylbym taki projekt z czystej zwierzecej ciekawosci. Nie mniej zycze powodzenia i pamietaj dobra rade wujka mmosta: NAJPIERW DOBRY PROJEKT - reszta pojdzie latwo. POWODZENIA.
  
 
taki szybki szkic machnąłem

  
 
kania znowu cos wymyślasz najlepiej to wstawić czetry przesłony z aparatu fotograficznego a taka toporna wersja z przysłona teflonową będzie najlepsza i chyba najłatwiejsza do wykonania






[ wiadomość edytowana przez: barakuda dnia 2006-05-08 22:02:35 ]
  
 
a co daje taka przepustnica suwakowa? domyslam sie ze chodzi o mniejsze opory tak?

bo wykonac to wcale nie tak trudno, przynajmniej na takie wyglada...

[ wiadomość edytowana przez: undertaker dnia 2006-05-08 23:13:49 ]
  
 
Cytat:
2006-05-08 23:10:28, undertaker pisze:
a co daje taka przepustnica suwakowa?



A np. to, ze przy max otwartej przepustnicy nie masz w kanale dolotowym nic, co zaklocaloby przeplyw mieszanki
  
 
Dokładnie i przedewszystkim nie tworzą sie luzy na osi przepustnicy
  
 
W fso juz byly takie patenty. do DOHC, na mechanicznym wtrysku.
problem byl z tym bo podobno często sie zacinaly, i to w pozycji max otwarte co w warunkach sportowych (rajd lub wyścig) nie bylo przyjemne.
Pewnie znajdzie sie kilka osób które znów powiedza że ,,sie chwale''
ale wiem kto ma twkie coś (ja odkupiłem od tego kolektor)
Ale pomijając wszystko nie polecam skupiać sie na tym temacie,
widzialem jak wyglądają profi sówaki (takie nie zaćinające sie)
w BMW Myszkiera czy F3 i to jest strasznie skomplikowane.
pozdrawiam
  
 
pomysl w teori nie bardzo skomplikowany do realizacji, ale w praktyce moze byc zaje*****e trudny - wszystko powinno chodzic jak po masle "na sucho" a okaze sie ze jak sie rozgrzeje to juz jest qpa - jak ktos chce to moze zezbic, ale to raczej dla wlasnej radochy.
  
 
Walezy chyba miał coś takiego pochodzącego z fso sport. Może się wypowie i rozjaśni nam w głowach. Jeśli będzie odpowiednio spasowane lub prowadnice przepustnic będą teflonowe nic nie powinno obcierać. Zasadniczo im prostsze tym lepsze. To że w wyścigowym bmw jest to skomplikowane nie znaczy że dobre.
  
 
Mój kolega mówił mi zawsze że czlowiek człowieka zrobi a to sie nie zrobi?
Pytanie tylko po co?
Ale jeżeli silnik rozumiem DOHC autor postu ma swiezutko poskladany na kutych tłokach ,sportowych walkach,dużych zaworach,ma już 195 PS i brakuje mu 5 PS żeby przekroczyć magiczną 200-ke to go rozumiem z tym suwakiem.
ale jeżeli jest inaczej to wiecej mocy da mu splanowanie głowicy,wymiana pierścieni albo briski i KN
  
 
Pioban zapoznaj się z twórczością Kanii i wtedy będziesz wiedział po co