Z zalet wymienić można: wygląd

, ciężar, przewiew (chłodzenie tarcz), rozmiar (szerokość i średnica), posiadanie osobnego kompletu na zime i na lato. Oprócz niewątpliwych zalet aluminiowe felgi mają też pewne wady: mniejsza odporność na uszkodzenia mechaniczne (alu albo się gnie albo pęka - stal tylko się gnie), większe koszty napraw uszkodzeń (stalówki prostuje się poprostu młotkiem, pozatym są tańsze i prościej dokupić zniszczoną), co do estetyki to też są różne opinie - niektórzy twierdzą, ze lepsze nowe dekle niż zaśniedziałe i poobdzierane alu, większa szerokość to większe zużycie paliwa.
Poprostu trzeba rozważyć za i przeciw - wszystko zależy od faktycznej potrzeby i sposobu użytkowania samochodu. My używamy alu na lato (a od przyszłej zimy mam zamiar zmienić stalówki na drugie alu) ponieważ mało jeździmy i komplet opon wytrzymuje pare sezonów więc szkoda byłoby niszczyć felgi ciągłym przekładaniem. Pozatym według mnie lepiej wyglada alu (nawet z nieco podniszczonym lakierem) niż stalówki i dekle.