MotoNews.pl
  

O wyższości felg alu nad stalówkami.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu mam coraz silniejszę wolę kupić felgi aluminiowe, a zimówki zostawić na stalówkach.
Niestety nie mogę znaleźć argumentacji merytorycznej przemawiającej za takim zakupem.
Mam w związku z tym pytania:
- czy aluminiowe felgi ważą mniej?
- czy są łatwiejsze w eksploatacji (lepsze chłodzenie tarcz itp)?
- jak z ich odpornością na bliższe spotkania z krawężnikami (w trakcie wjazdu)?
- inne pytania i odpowiedzi jakie tylko przyjdą Wam do głowy.
  
 
np.sa ladniejsze duzo lzejsze i przez to mniej zuzywaja sie amortyzatory i pewnie zapewniaja lepsza dynamike...a jak bedziesz chcial kupic to daj znac
  
 
Cytat:
2003-04-25 15:14:34, Andrzej_Libera pisze:
Od pewnego czasu mam coraz silniejszę wolę kupić felgi aluminiowe, a zimówki zostawić na stalówkach.
Niestety nie mogę znaleźć argumentacji merytorycznej przemawiającej za takim zakupem.
Mam w związku z tym pytania:
- czy aluminiowe felgi ważą mniej?
Na przykładzie moich kół komplet alu kół waży o 8kg mniej niż stalówki.
- czy są łatwiejsze w eksploatacji (lepsze chłodzenie tarcz itp)?
Tarcze lepiej są chłodzone bo szczególnie te z mniejszym ET bardziej odstają od piast..
- jak z ich odpornością na bliższe spotkania z krawężnikami (w trakcie wjazdu)?
Jak przetniesz oponę to i pogniesz felgę jedną i drugą.. więc nie ma co dyskutować o wypadkach. Alu możesz naprawiać.
- inne pytania i odpowiedzi jakie tylko przyjdą Wam do głowy.
Na pewno są ładniejsze, moim zdaniem ciszej się na nich jeździ no i trakcyjnie są lepsze bo szersze niż stalówki.
Poza tym oszczędzasz opony felgi i kasę na zamianie co sezon opon z letnich na zimowe.

  
 
Z zalet wymienić można: wygląd , ciężar, przewiew (chłodzenie tarcz), rozmiar (szerokość i średnica), posiadanie osobnego kompletu na zime i na lato. Oprócz niewątpliwych zalet aluminiowe felgi mają też pewne wady: mniejsza odporność na uszkodzenia mechaniczne (alu albo się gnie albo pęka - stal tylko się gnie), większe koszty napraw uszkodzeń (stalówki prostuje się poprostu młotkiem, pozatym są tańsze i prościej dokupić zniszczoną), co do estetyki to też są różne opinie - niektórzy twierdzą, ze lepsze nowe dekle niż zaśniedziałe i poobdzierane alu, większa szerokość to większe zużycie paliwa.
Poprostu trzeba rozważyć za i przeciw - wszystko zależy od faktycznej potrzeby i sposobu użytkowania samochodu. My używamy alu na lato (a od przyszłej zimy mam zamiar zmienić stalówki na drugie alu) ponieważ mało jeździmy i komplet opon wytrzymuje pare sezonów więc szkoda byłoby niszczyć felgi ciągłym przekładaniem. Pozatym według mnie lepiej wyglada alu (nawet z nieco podniszczonym lakierem) niż stalówki i dekle.
  
 
Może tego nie widac ale w moim poprzednim poście jest kilka spostrzeżeń... ..