Prędkość maksymalna 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy moglibyście napisać jaką prędkość można osiągnąć 2107. Ja jechalem na gazie 155 ale mnie wychamowali. Jeszcze nie probowalem jej drugi raz, bo mam przykręcony gaz. Na paliwie nie próbowałem bo pompka nie nadążą(jest uszkodzona). Jest dopiero po niewielkim remoncie, a zawieszenie do remontu, jak jade pow. 120 to kierownica lata na wszystkie strony.
  
 
Przed przeróbką silnika - bujneła się na paliwie prawie ok. 170 na prostej - bujała się bardzo długooooooo. Na gazie poszła ze 160.
Po przerobieniu silnika na prostej ok. 180 na benzynie na gazie ok. 170. A rekord z górki to ponad 200. Przy tej prędkości Łady, przynajmniej mojej nie da się normalnie prowadzić.
  
 
Bartek mógłbyś mi przesłać jakieś informacje co do przeróbek w silniku. Jeśli posiadasz jakieś schematy to również przeslij! Pozdrowienia!
  
 
Bartek ja też bym chętnie dowiedział się o przeróbce silnika w 2107. Moja pojechała 175 na bęzynie. Ale to auto nie nadaje się do takich prędkości, no chyba że przerobić zawieszenie.
  
 
Ja ostatnio swoją 2106 1500 osiągnąłem na gazie delikatnie ponad 150 km/h - jechałem ta obwodnicą za Tarnowem co prowadzi na Rzeszów. - oczywiście na gazie - jeszcze by coś może wydusił, ale widziałem, że coś stoi na poboczu i zwolniłem - myślałem, że to niebiescy................

Ładne było zdziwko innych uczestników ruchu drogowego, którzy sobie jechali zachodnimi furakami- bezpieczną prędkością ok 130 km/h - a tu nagle "biała śmierć" przemknęła tuż obok nich

pozdrowka
  
 
Prędkość maksymalna jest ograniczona przy zaniedbaniu oporu toczenia i aerodynamicznego prędkością obrotową silnika.
Znając promień opony, przełożenia skrzyni biegów i mostu można sobie wyliczyć teoretyczną prędkość maksymalną . Dla 2107 ze skrzynią podolota na seryjnych oponach R13 175/70 i moście o przełożeniu 4,1 wynosi ona ok. 220 km/h. Jednak do przekroczenia tym samochodem prędkości 200 km/h w warunkach rzeczywistych trzeba mieć pod maską ok. 200 koni...
W praktyce auto osiąga V max na IV biegu i żeby jechać 180 km/h musi mieć 7380 obr. na min. Sam sobie odpowiedz czy to jest łatwe i realne. Na V biegu i tak to jest prawie 6000 obr/min. To bardzo trudne. Przy 200 km/h na V biegu musisz mieć 6600obr... Krzywa przebiegu mocy w większości silników , nawet tych sportowych ma tam już spadek i to zwykle ostry.
U mnie w najlepszej formie ( silnik po dość zaawansowanym tuningu i niewielkiej trwałości) V. Max była 170 przy 6600 obrotach na IV biegu. Dalej silnik nie ciągnie, a przełączenie na V bieg co najwyżej utrzymuje osiągniętą prędkość. Polecam ściągnięcie sobie z netu Car Testu . Wstawiasz dane techniczne i eksperymentujesz.
Większość opinii o fenomenalnych osiągach seryjnych ład , tych tuningowanych również, nie budzi we mnie zaufania. Prędkościomierze mają dużą niedokładność , a emocje związane z jazdą na pograniczu rozsądku zamazują odczyt. Mam też taką trochę śmieszną hipotezę, że wskazówka po przekroczeniu górnego punktu prędkościomierza opada ciągnięta siłą grawitacji
Reasumując prędkości maksymalne ład nie różnią sie istotnie od siebie. Nawet stary wyeksploatowany egz. można rozbujać do tych 155-160 km/h ( jeśli jeszcze pomaga wiatr ) Zwiększenie mocy daje za to dużo lepsze przyspieszenia.
Sam wolę mieć auto zrywne niż szybkie. Myślę w swoich dalekich planach o "krótkim " przełożeniu mostu. Najkrótsze podobno było w 2102. Nie wiem dokładnie czy większe niż 4,3?
  
 
A oto "suche" dane fabryczne:
21070 (1,5): 150 km/h
21072 (1,3): 145 km/h
21073 (1,7): 155 km/h
21074 (1,6): 150 km/h
(21070 i 21074 mają taki sam top speed, a tylko w przyspieszeniu jest różnica - 21074 przyspiesza o sekundę szybciej).
A teraz do Pana Grzegorza:
Na ladaonline.ru (w wersji rosyjskojęzycznej) są dane techniczne wszystkich modeli we wszystkich typach. Jeżeli szuka Pan takowych, np. tak jak teraz przełożeń, to nie powinno być problemu, bo wszystko tam jest. Podam może link: modele - ruska prezentacja/.
Ps. Duża część danych technicznych i tekstów na mojej prezentacji pochodzi właśnie z tej na ladaonline.


Bierny fan łady.
Specjalne wyróżnionienie żółtą koszulką klubową LKP

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-05-21 18:14:18 ]
  
 
200 to bym nie pojechał! No chyba że bym był zdesperowany i chciał się zabić! Było nie było łada jest zbyt mięka na takie prędkości.
  
 
Panowie, jakie 200??!! ładą?! zejdzcie na ziemię... od tego co wam liczniki podają odejmijcie tak z 10-15% i będziecie mieli coś bliższego prawdy...

btw. kiedyś moim kaszlem zamykałem i przekręcałem szafe... łoiłem tak ze 150...
  
 
Cytat:
2003-05-21 19:27:56, Góral pisze:
btw. kiedyś moim kaszlem zamykałem i przekręcałem szafe... łoiłem tak ze 150...




Ale niestety Maluszki mają progresywny (i to bardzo) błąd prędkościomierza.



  
 
W przepaść przy dobrym wietrze





pzdr
CHIO
  
 
No właśnie.200 to lekka przesada chyba by silnik się przekręcił. Nie mam 2107 ale wydaje mi się że max to 170km/h. Pewnie niektórym głupio się wypowiadać w tym poście jak słyszą że Łada leci 200km/h. Ale najważniejszy jest pomiar na prostej a nie jak to CHIO nazwał z przepaści.
  
 
Szczerze - kiedys jako gowniarz ciąłem ładną na obwodnicy troche ponad 165 km/h na prostej. I to byl dla mojej pieknosci V max. Nie chcialem jej dalej katowac do zblizalem sie do czerwonego pola obrotow. Jest to do tego szalenie niebezpieczne. Ludzie - ja obecnie krece na maxa jak sie baaaaaardzo spiesze i tak potem uwazam ze robilem glupio i potem szkoda mi paliwa ktore znikalo w tepie ekspresowym!!!

Reasumujac - 200 km/h NIEMOŻLIWE z calym szacunkiem. Polecam jezdzic spokojni i bezpiecznie i tak zeby palic jak najmniej Jest wtedy przyjemnie, wzglednie cicho i nikt nie wytyka nas palcem
  
 
Witam... Toscane z lekko podrasowanym silnikiem 1600, rozpedzałem do 170 licznikowgo, w praktyce podejrzewam że było jednak mniej, dla 2106 , z 1500, gdzie silnik chodził jak marzenie, to było max na prostej 150, a zgórki ok 160-165... ale wtedy mogłem ufać licznikowi, bo dałem się nawet kiedyś złapac na radar..., w kombiaku 145 to był max, za duże opory powietrza niestety, tzn z góry dało się więcej, . teraz 2107 z silnikiem 1300 goni mi ok 140, na prostej oczywiście, sprawdzone z GPS-em!
tzn goniło do dzisiaj, bo już mam 5 speedów, ale coś żle załozyłem linke prędkościomierza i nie wiem ile jechałem, jtro wezme do autka GPS-a i pochwalę się ile pokazał...
jechałem ostanio Hondą Accord, 2,3i itd, lekko zbajerowaną na sport, kolegi z klubu Hondy.. a co tam, dokłądnie tą.. http://www.honda.gda.pl/modules.php?set_albumName=pryw_jerryk&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

i do 200 owszem dało się rozpedzić., ale tak do 180 czułem że jeszcze to auto naprawdę prowadzę...
  
 
Racaj sheriffnt- powyżej 200 droga robi sie juztroche węższa i wszystko diabelnie szybko sie zmienia. Jechałem 215 na autostradzie w Niemczech(niestety - nie była to łada)).Można tak jechać , ale to raczej męczące na dłuższą metę
Paweł
 
 
200 Ladną to samobujstwo! A w zasadzie to gdzie się spieszyć? I tak ogulnie to w naszym pięknym kraju nie ma specjalnie gdzie jeździć z taką prędkością. Kiedyś przegoniłem troche motor to bym się na krowe wpakował! Od tego czasu już nie przesadzam z prędkościami. Na naszych drogach może się zdażyć w każdej chwili najmniej oczekiwane zjawisko!
  
 
Mirek - ta Honda stoi na Morskiej pod sklepem AC DC ???

Tak mi sie wydaje. Stoi tam tez taka ladna Marea Weekend )
  
 
Witam... dokładnie ta
kolesie z tego sklepu to prawdziwi fani motoryzacji, a moi dobrzy znajomi....., zwróc uwage ze często stoi tam niezły Harley
a co do Hondy to od poczatku śledziłem jak kolega zmienia to autko, od seryjnego, Jurek jest fanem Hondy Cytryny, i Łady tez mu sie podobają, ciagle żałuje ze nie jeżdże już kombiakiem, podpowiadał mi kiedys nawet kilka ciekawych pomysłow, na zmiany w wyglądzie
  
 
moja na autostradzie w Niemczech 160 wg budzika w cztery osoby, ale sprawdzałem budzik i faktycznie przekłamuje czyli było jakieś 147 - 150. Tak na marginesie jest w Tarnowie odcinek pomiarowy między Mościcami a Ostrowem (dwie czarne zardzewiałe tablice) dokładnie 1 km wyznaczone geodezyjnie. Stoper do ręki i do dzieła - przy 60km/h ma być dokładnie 60s przy 120
  
 
Cytat:
2003-05-21 14:00:53, Andy pisze:
Ja ostatnio swoją 2106 1500 osiągnąłem na gazie delikatnie ponad 150 km/h - jechałem ta obwodnicą za Tarnowem co prowadzi na Rzeszów. - ... pozdrowka



Od jakiegoś czasu ta obwodnica zaczyna wygladać jak moja droga gruntowa, szczególnie na odcinku od Tarnowa na Kraków do pierwszego mostu. Lewy pas jeszcze jaki taki. Prawy łata łatę pogania. Jak zwykle troszkę przesadziłem ale...