MotoNews.pl
10 Drzenie silnika przy trojce? (14632/0) - PT
  

Drzenie silnika przy trojce?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jadac na trojce na srednich i nizszych obrotach slychac charakterystyczne leciutkie drzenie - warkoczenie silnika (1.5), ktorego przy innych biegach nie slychac.

To charakterystyczne dla silnikow Espero, czy tez moze mam sie tym z ojcem zaczac przejmowac ??
  
 
Jak ktoś kupuje espero (wogóle samochód oplopochodny) to musi sie przyzwyczaić do drżeń, stuków, drgań, wibracji i wielu innych dziwnych zachowań Dopóki jedzie i nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu to można to pominać - dopiero jakby sie coś działo poważniejszego to można zacząć naprawiać
Właśnie wpadłem na pomysł zrobienia listy dziwnych zachowań oto moje:
- stuka silnik jakby był luz zaworowy
- szumi pasek rozrządu po wymianie
- na letnich oponach drga kierownica pomiędzy 80 a 100 km/h
- jedno koło jakby skrzypi/szura :/ przy małej szybkości mimo, że jest proste i wyważone
na wszystkie te usterki mechanicy odpowiadają "jeździ to jeździ - jak przestanie to niech pan przyjedzie"
  
 
To stukanie silnika jest rzeczywiście irytujące. Czasami czuję się jakbym miał 1.5 tdi .
Zaraz po kupnie myśleliśmy z ojcem, że coś jest nie tak, ale "podsłuchiwanie" innych egzemplarzy na ulicy uświadomiło nam że TTTM (ten typ tak ma - ulubione powiedzenie mechaników w wielu serwisach :lol.
  
 
Cytat:
Jadac na trojce na srednich i nizszych obrotach slychac charakterystyczne leciutkie drzenie - warkoczenie silnika (1.5), ktorego przy innych biegach nie slychac.



To nie silnik a cos w mechanizmie zmiany biegow. Zauwaz, ze kiedy przytrzymasz drazek to warkotanie ustanie. Sam jestem przed wymiana mechanizmu, ktory z reszta kupilem juz dawno ale jakos zapalu zabraklo. Kupilem tez parke klaksonow wiec moze sie w koncu zmobilizuje i zabiore do roboty.
  
 
A tak w kwestii klaksonów to jaki polecasz (za ile)? Jak kupiłem w listopadzie to nie było przekaźnika. Przełożyłem od halogenów (celem sprawdzenia), nabyłem nowy przekaźnik i działało... do wczoraj, kiedy to próbuję zatrąbnąć, a tu cichutkie piiii spod maski. Sprawdzam przekaźnik OK, a do klaksonu kurde nie ma dojścia, a chciałbym go wymontować i sprawdzić... chyba do teścia na kanał pojadę.
  
 
Problem w tym, ze nic nie polecam. Łódź jest takim zadupiem, ze nie mozna znalezc sklepu, w ktorym bylyby wystawione i podlaczone rozne rodzaje, tak by mozna organoleptycznie zapoznac sie z wydobywanym z nich dzwiekiem. Po tym jak moj oryginalny wydobywal z siebie cichutkie "piii" a przejezdzajacy rower skutecznie go zagluszal... (sic!) zainstalowalem wymysl polskiej mysli technicznej, poskladany przezemnie z 2 niedzialajacych, bardzo glosny ale wrazliwy na wilgotnosc powietrza (sucho - glosny, wilgotno - "piii" a nawet "p").
Teraz kupilem parke wloskich hornow - alpexa. Glosne to to nie jest ale napewno nowe i sprawne.
  
 
Ja moje wymieniałem po nurkowaniu w pole i zgubieniu zderzaka - założone są oryginalne (autocasco) i chodzą dobrze. Cały problem to miejsce zamocowania - przed chłodnicą, wewnątrz zderzaka - cała woda i syf tam leci i szybko padają. Jeśli będziesz je sam wymieniał to poszukaj im lepszego miejsca to dłużej podziałają
  
 
U mojego ojca w nexii był pewien przydźwięk i wibracje i okazało sie że po wymianie tylnego tłumika wszystko ustało..
  
 
Cytat:
Jadac na trojce na srednich i nizszych obrotach slychac charakterystyczne leciutkie drzenie - warkoczenie silnika (1.5), ktorego przy innych biegach nie slychac.


To nie silnik a cos w mechanizmie zmiany biegow. Zauwaz, ze kiedy przytrzymasz drazek to warkotanie ustanie. Sam jestem przed wymiana mechanizmu, ktory z reszta kupilem juz dawno ale jakos zapalu zabraklo. Kupilem tez parke klaksonow wiec moze sie w koncu zmobilizuje i zabiore do roboty.



Z ust mi to wyjąłeś. O tym przytrzymaniu drążka zmiany biegów (popchnięcie do przodu) . Co prawda, u mnie nie ustaje, ale wibracja się zmniejsza .

Co to za mechanizm nawala ?

  
 
Tez to mam a zeczelo sie od wymiany tlumika.
Prawdopodobnie problem lezy w ekranie srodkowego tlumika taka blacha na nim, przykrecona 4 lub 6-ma srubami i prawdopodobnie to wpada w drgania. Ostanio nawet to dkrecilem i zdjalem po czym mialem kawalki gabki i powtykalem miedzy karoserie a ta balche po czym przykrecajac to porzadnie. Dragania prawie ustaly sa odczuwalne jeszcze na biegach tych z przodu tzn 1,3,5 natomiast na 2,4 cisza. wiec mysle ze bedzie to.

Raffsa