| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
stachyras BMW 520 Świdnik | 2006-02-07 13:02:48 Mam pytanko, czy ktoś zmieniał tuleję górnego wahacza w BMW E-34 z 91r bez prasy ?Jeśli tak to proszę o podpowiedź |
hz10 BMW Member starachowice | 2006-02-07 22:27:00 a możesz napisać gdzie ty masz w e34 górny wachacz a najlepiej to zrób zdjęcie bo jakoś sobie tego nie moge wyobrazić |
stachyras BMW 520 Świdnik | 2006-02-08 00:21:25 Wiem że że górny wahacz to ten który sworzniem wchodzi od gory w piastę koła a dolny od dołu, wydaje mi się jasne ale mogę się mylić |
hz10 BMW Member starachowice | 2006-02-08 09:32:12
zobacz sobie np.zawieszenie w acordzie i zobaczysz gorny wachacz a w bmw są dwa dolne i to wszystko |
kosmat Radomsko | 2006-02-08 22:32:46 jest górny jak i dolny wachacz!! Jesteście w błędzie,nwet w ksiązkach co mają sklepy z częściami jest zaznaczone czy górny czy dolny,a tuleje można wybić;d |
stachyras BMW 520 Świdnik | 2006-02-09 06:28:34
Dzięki za odpowiedż KOSMAT, |
NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2006-03-23 14:57:56 Mam prawdopodobnie zurzyte tuleje wachacza poniewaz patrząc w płaszczyźnie poziomej wahacz rusza się na boki przez co i całe koło ma lekki ruch - kupiłem właśnie tuleji i zastanawia mnie jedna rzecz - czy oby dobrze zostały mi założone poprzednie tulejki ?? chodzi mi o element numer 5 : rysunek wahacza i tulejki RealOEM jak na nią patrzymy to widać że w jednej płaszczyźnie jest możliwy ruch tego środka a w drógiej płaszczyżnie nie , na tulejce jest strzałka co według mojego toku rozumowania oznaczało by ze ma znaczenie jak ustawić tulejkę ( chyba strzałką do góry ) wtedy wahacz na boki sie nie bedzie ruszał a bedzie miał możliwość ruchu góra - dół . Nie wiem czy nie zamotałem szkoda że nie mam rysunków ale może ktoś z was już to robił i ma jakieś pojęcie o tym ??
[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-03-23 15:10:07 ] |
hz10 BMW Member starachowice | 2006-03-23 15:27:25 tuleje montujesz tak aby gumy mocujące środkową tuleje były w pionie natomiast są jeszcze dwie gumy po bokach to ma być tak żeby więcej gumy było od strony wewnętrznej auta |
BMW_83 BMW Friend BMW e36 Piła | 2006-03-23 15:48:32 Obawiam się, że niepotrzebie kupiłeś te tuleje. Ja też kiedyś taki numer wyciełem wymieniłem na nowe i okazało się, że koło i tak się rusza. No i tak ma być Z tego co wiem to w każnej e36 koło tak się rusza, a już sprwdzałem w wielu egzemplarzach, ale może się myle. |
NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2006-03-23 16:12:52 widzę że obydwaj dobrze znacie ten temat bo faktycznie mam teraz zamontowaną tuleję dokładnie tak jak opisuje hz10 ale teraz powiedzcie mi jedno czy nie zastanawia was właśne to że koło takich ruchów nie powinno mieć i ustawienie tej tuleji tak aby te gumy mocujące środkową częśc były w poziomie nie powodowało by że te ruchy koła znikną ?? |
hz10 BMW Member starachowice | 2006-03-23 18:59:57
u mnie w e46 też są i nie płacze z tego powodu więc ty też sie nie masz czym martwić
|
NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2006-03-24 08:15:30 dowiedziałem się wczoraj u mechesów
a więc ruchy wahacza a zatem i koła w płaszczyźnie pozomej mają być faktycznie i dlatego też tą częścią gdzie jest więcej gumy dajemy do wewnątrz auta bo tam działa największa siła ( przy jeździe do przodu ) Nie zmienia to jednak faktu że u mnie tuleja jest tak wyrobiona że wahacz sobie dynda na boki za bardzo i wększe nierówności są odczuwalne na kierownicy.Dlatego jutro spędzę troszkę czasu na kanale i je wymienię
dzięki za podpowiedzi pzdr. [ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-03-24 08:20:49 ] |
Arton 320 E30 Pajęczno | 2006-03-24 14:15:42 Te podłużne "luzy" tulejki podobno poprawiają stabilność samochodu przy hamowaniu- zmienia się wtedy nieco geometria zawieszenia. Gdzieś zasłyszałem że te tulejki mają różne sztywności, oznaczone jest to kolorem tych plastikowych wkładek (niebieska,biała i chyba pomarańczowa) |
NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2006-03-27 09:51:46 Ja na swoich nowych tulejach nie miałem koloru ale faktycznie są zwykłe które pozwalają na niewielkie ruchy wahacza oraz całkiem zalane tak jak simerblock ale te są przeznaczone do M3. Ja w sobotę wymieniłem moje zajeło mi to godzinkę roboty i efekt jest super ( kiera przestała sie ruszać sama na nierównościach ) stare tuleje były już starsznie zurzyte i wahacz za bardzo latał we wsztsrkie strony . |
zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2006-04-06 10:39:59
ja mam luzy , podczas hamowania niemalo mi kierownica nie wyleci w powietrze, caly wahacz sie rusza jak chce,wszystko tlucze ze szokkk , to chyba jakis zart ?? |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2006-04-06 17:23:22 Mam następujące uwagi:
1. Do wymiany tulei wahacza wymagana jest prasa. 2. Tuleja w wahaczu musi być zorientowana tak, aby strzałka w tulei wskazywała znacznik na wahaczu. 3. Wahacz z nową tuleją należy przykręcić bez dociągania na podniesionym samochodzie, następnie opuścić samochód na koła, obciążyć nominalnie (zamiennikiem nominalnego obciążenia może być trzech pasażerów) i dopiero wtedy dociągnąć śruby. Przy dociąganiu na podniesionym samochodzie nowa tuleja zniszczy się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu. |
NIMNUL AUDI 100 S4 2.2T QUA ... Kraków | 2006-04-07 09:44:40 ZYGGY jestem właśnie po wymianie i sam to zrobiłem w godzinkę jak już pisałem i tak :
1) co do pierwszego punktu niekoniecznie prasa - imadło i trochę zręczności
2) Tu się zgadza 3) o Tym nie słyszałem ja skręciłem przy podniesionym aucie i po opuszczeniu nie zmienia się nic , zrobiłem juz z 600 km i nic sie nie dzieje , zresztą odkówka w którą wprasowana jest tuleja przychodzi precyzyjnie w jedno miejsce i nie ma tam mowy o jakiejkolwiek regulacji więc z tym co piszesz sie nie zgodzę . [ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-04-07 09:46:28 ] |
hz10 BMW Member starachowice | 2006-04-07 10:08:19
|
PIOTR25 BMW E36 BYDGOSZCZ | 2006-07-09 12:27:43 Chciałbym się spytać czy aby wynienić tuleje w E36 trzeba wywalać cały wahacz, czy tez wystarczy odkręcić mocowanie ????
|