Tuleja wahacza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko, czy ktoś zmieniał tuleję górnego wahacza w BMW E-34 z 91r bez prasy ?Jeśli tak to proszę o podpowiedź
  
 
a możesz napisać gdzie ty masz w e34 górny wachacz a najlepiej to zrób zdjęcie bo jakoś sobie tego nie moge wyobrazić
  
 

Wiem że że górny wahacz to ten który sworzniem wchodzi od gory w piastę koła a dolny od dołu, wydaje mi się jasne ale mogę się mylić
  
 
Cytat:
2006-02-07 22:27:00, hz10 pisze:
a możesz napisać gdzie ty masz w e34 górny wachacz a najlepiej to zrób zdjęcie bo jakoś sobie tego nie moge wyobrazić



Czepiasz się. Tak na prawdę to tam nie ma wachacza tylko dwa ramienia (thrust arm i control arm), a górnego wachacza w zawieszeniu typu McPerson nie ma.
W/g mnie bez prasy to ciężko to wymienić tuleję metalowo-gumową.

pozdr
Mariusz
e34 520 24v
  
 
Cytat:
2006-02-08 08:23:11, mariusz_nie_827 pisze:
Czepiasz się. Tak na prawdę to tam nie ma wachacza tylko dwa ramienia (thrust arm i control arm), a górnego wachacza w zawieszeniu typu McPerson nie ma. W/g mnie bez prasy to ciężko to wymienić tuleję metalowo-gumową. pozdr Mariusz e34 520 24v

jak to sie czepiam zobacz sobie np.zawieszenie w acordzie i zobaczysz gorny wachacz a w bmw są dwa dolne i to wszystko
  
 
jest górny jak i dolny wachacz!! Jesteście w błędzie,nwet w ksiązkach co mają sklepy z częściami jest zaznaczone czy górny czy dolny,a tuleje można wybić;d
  
 
Cytat:
2006-02-08 22:32:46, kosmat pisze:
jest górny jak i dolny wachacz!! Jesteście w błędzie,nwet w ksiązkach co mają sklepy z częściami jest zaznaczone czy górny czy dolny,a tuleje można wybić;d


Dzięki za odpowiedż KOSMAT,
  
 

Mam prawdopodobnie zurzyte tuleje wachacza poniewaz patrząc w płaszczyźnie poziomej wahacz rusza się na boki przez co i całe koło ma lekki ruch - kupiłem właśnie tuleji i zastanawia mnie jedna rzecz - czy oby dobrze zostały mi założone poprzednie tulejki ??

chodzi mi o element numer 5 :

rysunek wahacza i tulejki RealOEM

jak na nią patrzymy to widać że w jednej płaszczyźnie jest możliwy ruch tego środka a w drógiej płaszczyżnie nie , na tulejce jest strzałka co według mojego toku rozumowania oznaczało by ze ma znaczenie jak ustawić tulejkę ( chyba strzałką do góry ) wtedy wahacz na boki sie nie bedzie ruszał a bedzie miał możliwość ruchu góra - dół . Nie wiem czy nie zamotałem szkoda że nie mam rysunków ale może ktoś z was już to robił i ma jakieś pojęcie o tym ??




[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-03-23 15:10:07 ]
  
 
tuleje montujesz tak aby gumy mocujące środkową tuleje były w pionie natomiast są jeszcze dwie gumy po bokach to ma być tak żeby więcej gumy było od strony wewnętrznej auta
  
 
Obawiam się, że niepotrzebie kupiłeś te tuleje. Ja też kiedyś taki numer wyciełem wymieniłem na nowe i okazało się, że koło i tak się rusza. No i tak ma być Z tego co wiem to w każnej e36 koło tak się rusza, a już sprwdzałem w wielu egzemplarzach, ale może się myle.
  
 


widzę że obydwaj dobrze znacie ten temat bo faktycznie mam teraz zamontowaną tuleję dokładnie tak jak opisuje hz10 ale teraz powiedzcie mi jedno czy nie zastanawia was właśne to że koło takich ruchów nie powinno mieć i ustawienie tej tuleji tak aby te gumy mocujące środkową częśc były w poziomie nie powodowało by że te ruchy koła znikną ??

  
 
Cytat:
2006-03-23 16:12:52, NIMNUL pisze:
widzę że obydwaj dobrze znacie ten temat bo faktycznie mam teraz zamontowaną tuleję dokładnie tak jak opisuje hz10 ale teraz powiedzcie mi jedno czy nie zastanawia was właśne to że koło takich ruchów nie powinno mieć i ustawienie tej tuleji tak aby te gumy mocujące środkową częśc były w poziomie nie powodowało by że te ruchy koła znikną ??

ale ruchy koła mają być tak przewidział producent i już u mnie w e46 też są i nie płacze z tego powodu więc ty też sie nie masz czym martwić
  
 
dowiedziałem się wczoraj u mechesów

a więc ruchy wahacza a zatem i koła w płaszczyźnie pozomej mają być faktycznie i dlatego też tą częścią gdzie jest więcej gumy dajemy do wewnątrz auta bo tam działa największa siła ( przy jeździe do przodu ) Nie zmienia to jednak faktu że u mnie tuleja jest tak wyrobiona że wahacz sobie dynda na boki za bardzo i wększe nierówności są odczuwalne na kierownicy.Dlatego jutro spędzę troszkę czasu na kanale i je wymienię

dzięki za podpowiedzi pzdr.



[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-03-24 08:20:49 ]
  
 
Te podłużne "luzy" tulejki podobno poprawiają stabilność samochodu przy hamowaniu- zmienia się wtedy nieco geometria zawieszenia. Gdzieś zasłyszałem że te tulejki mają różne sztywności, oznaczone jest to kolorem tych plastikowych wkładek (niebieska,biała i chyba pomarańczowa)
  
 


Ja na swoich nowych tulejach nie miałem koloru ale faktycznie są zwykłe które pozwalają na niewielkie ruchy wahacza oraz całkiem zalane tak jak simerblock ale te są przeznaczone do M3.

Ja w sobotę wymieniłem moje zajeło mi to godzinkę roboty i efekt jest super ( kiera przestała sie ruszać sama na nierównościach ) stare tuleje były już starsznie zurzyte i wahacz za bardzo latał we wsztsrkie strony .

  
 
Cytat:
2006-03-24 14:15:42, Arton pisze:
Te podłużne "luzy" tulejki podobno poprawiają stabilność samochodu przy hamowaniu-




ja mam luzy , podczas hamowania niemalo mi kierownica nie wyleci w powietrze, caly wahacz sie rusza jak chce,wszystko tlucze ze szokkk , to chyba jakis zart ??
  
 
Mam następujące uwagi:

1. Do wymiany tulei wahacza wymagana jest prasa.

2. Tuleja w wahaczu musi być zorientowana tak, aby strzałka w tulei wskazywała znacznik na wahaczu.

3. Wahacz z nową tuleją należy przykręcić bez dociągania na podniesionym samochodzie, następnie opuścić samochód na koła, obciążyć nominalnie (zamiennikiem nominalnego obciążenia może być trzech pasażerów) i dopiero wtedy dociągnąć śruby.

Przy dociąganiu na podniesionym samochodzie nowa tuleja zniszczy się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu.
  
 
ZYGGY jestem właśnie po wymianie i sam to zrobiłem w godzinkę jak już pisałem i tak :

1) co do pierwszego punktu niekoniecznie prasa - imadło i trochę zręczności
2) Tu się zgadza
3) o Tym nie słyszałem ja skręciłem przy podniesionym aucie i po opuszczeniu nie zmienia się nic , zrobiłem juz z 600 km i nic sie nie dzieje , zresztą odkówka w którą wprasowana jest tuleja przychodzi precyzyjnie w jedno miejsce i nie ma tam mowy o jakiejkolwiek regulacji więc z tym co piszesz sie nie zgodzę .




[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-04-07 09:46:28 ]
  
 
Cytat:
2006-04-06 17:23:22, zyggy pisze:
3. Wahacz z nową tuleją należy przykręcić bez dociągania na podniesionym samochodzie, następnie opuścić samochód na koła, obciążyć nominalnie (zamiennikiem nominalnego obciążenia może być trzech pasażerów) i dopiero wtedy dociągnąć śruby. Przy dociąganiu na podniesionym samochodzie nowa tuleja zniszczy się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu.

nie w tym modelu
  
 
Chciałbym się spytać czy aby wynienić tuleje w E36 trzeba wywalać cały wahacz, czy tez wystarczy odkręcić mocowanie ????