MotoNews.pl
  

Problem omega 2.5 tds (pompa wtrysk)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pewien problem z omega mianowicie oddalem przed zima ome do warsztatu w celu naprawy pompy wtryskowej mechanik zawiozl pompe Panowie zrobili(wymiana glowiczki) tylko po zalozeniu pompy do samochodu w momencie dodania gazu (ok.3000 obr.) z silnika wydobywa sie metaliczny glosny dzwiek. Na poczatku mechanik stwierdzil ze to slizg lancucha rozrzadu (zostal wymieniony na nowy) zadnych zmian,potem stwierdzil ze pompa jest zle zrobiona wiec oddal pompe do reklamacji Panowie podobniez wymienili w niej jakas rolke ale oczywiscie po zalozeniu zadnych zmian jak napier..... tak napier.... Jezeli ktos wie co to moze byc prosze o porade bo ja juz mam dosc tego mechanika pompiarza itp... Jestem bez samochodu 3 tydzien i nikt nie wie co to moze byc.Dodam ze jest to omega b 1997 r. 2.5 Tds
  
 
Cytat:
2007-11-12 22:29:54, domel99 pisze:
Dodam ze jest to omega b 1997 r. 2.5 Tds



Nie ma takiej omegi
Nikt nie jest wróżką co Ci się dzieje, skoro nawet nie napisałeś skąd ten stuk się wydobywa - silnik, to trochę zbyt ogólnie...
  
 
Widzisz akurat na innych forach twierdza ze jest omega TDS w sklepie jak kupowalem bendyks do rozrusznika to ten maly szczegol jakim jest TDS tez sprawil ze sie troche najezdzilem(ale nie o to chodzi to akurat jest temat rzeka jak ten silnik zwal tak go zwal wszyscy wiedza o jaki silnik chodzi.)) Dzwiek jest trudny do zlokalizowania jak bym wiedzial skad dochodzi dokladnie to by bylo 99 % sukcesu, podejrzewam jeszcze 2 rzeczy albo pompa idealnie nie wchodzi w swoje miejsce i wystepuja tam jakies drgania. Albo ktorys kretyn na warsztacie odpalil silnik(zle ustawil rozrzad) i sie blizej tlok z zaworami spotkal.(napisalem ten post bo moze ktos sie zetknal u siebie z czym takim).Wczesniej samochod chodzil jak burza jedyna wada bylo ciezkie odpalanie.
  
 
Wymienilem gorny slizg od lancuszka rozrzadu okazal sie pekniety(to by tlumaczylo ten dzwiek) ale po odpaleniu pochodzila chwile i padla okazalo sie ze scielo klin na kole pompy wtryskowej.Czy mozliwe jest ze cos jest nie tak z tym kolkiem(krzywo wchodzi albo nie jest dociagniete bo juz niewiem co robic.????
  
 
Z tego co piszesz dwa razy wymieniłeś górny ślizg. Dlaczego drugi raz ten sam w krótkim okresie czasu? Ktoś źle Ci doradza i ktoś Ci zjebał robotę i to sromotnie. Dla mnie pieprzony amator ten kto to robił nie mający pojęcia o podstawowych elementach mechaniki. Jedź i kopnij gościa w dupę ale solidnie i zwrot kosztów naprawy.




[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2007-11-17 19:19:04 ]
  
 
W koncu sie wyjasnilo,przyczyna bylo kolo zebate pompy wtryskowej podobniez byl zjechany stozek(k.... nie wiem jakim cudem wczesniej bylo dobrze,ale ok teraz juz nic nie wali.).Samochod odebralem ale jest nastepny problem rano nie pali(postoii 10 godzin i koniec,2 akumulatory i krece jak juz odpali to jest ok i pali na dotyk ale po nocy jest zonk)wymienili filtr paliwa pompe paliwa i problem ten sam.W dodatku samochod potrafi jeszcze sam zgasnac podczas jazdy zapala sie kontrolka silnika i koniec.Moze zna ktos jakiegos mechanika z okolic Grojca ktory potrafilby to wszystko naprawic ???? Bo mi juz rece opadaja.(regeneracja pompy,slizgi rozrzadu,pompa paliwa,kolo zebate pompy wtryskowej itp wydatki i z kazdym dniem jak mialo byc lepiej tak jest coraz gorzej Komputer na warsztacie pokazuje blad urzadzenia sterujacego reg.predkosci(przerwa lub zwarcie do plusa(cos w tym stylu) z tego co wiem to chodzi o tempomat. A caly czas mi sie swieci check engine nawet po skasowaniu bledow. ????

Załamka !!!!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: domel99 dnia 2007-12-03 18:29:36 ]
  
 
tempomat (blad 92) nie powoduje zapalania kontrolki silnika, ani zadnych zmian w pracy calego samochodu. Blad ten oznacza po prostu ze nie masz wszystkich czesci niezbednych do dzialania tempomatu (czyli ze nie moze dzialac) i nic poza tym.
Moze jak ci zmieniali ten stozek czy cokolwiek to spieprzyli robote z opoznieniem rozrzadu lub wogole go przestawili?
Jezeli nie wyswietla bledu 49 to swiece (ktorych nie pisales ze sprawdzales) i przekaznik od nich powinny byc ok...
Jak chcesz miec pewnosc jakie masz bledy to sprawdz na spinacz. Jak nie wiesz jak to zglos sie do mnie na priv. Cos wykombinujemy w wolnej chwili.
  
 
wlasnie sprawdzilem kody na spinacz i oto rezultaty
49.swiece podobniez sprawdzali i 2 wymienili.(podobniez!!!!)
64.
82.
92.to juz wiem ze tempomat
96.


[ wiadomość edytowana przez: domel99 dnia 2007-12-03 20:29:28 ]
  
 
wlasnie sprawdzilem kody na spinacz i oto rezultaty
49.
64.
82.
92.to juz wiem ze tempomat
96.
  
 
U25TD, X25TD

12- rozpoczęcie procedury sprawdzania
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy
17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8
31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo
41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem
43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego
44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70
72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym
73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,
85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie
88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa
89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie
91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
  
 
Cytat:
2007-12-03 20:29:33, domel99 pisze:
wlasnie sprawdzilem kody na spinacz i oto rezultaty 49.



49 - a jednak. Tu może leżeć sedno sprawy w ciezkim odpalaniu jednak...

Cytat:
64. 82



łoj tutaj gorzej. Ja bym najpierw zalatwił sprawę świec i przekaźnika, a potem poszedł z tym do tego neiszczęsnego pompiarza, niech poprawi lub dokładniej się dowie co się tam schrzaniło. 64 to chyba ten kabelek...?

Cytat:
92



Tym się nie przejmuj nigdy.

Cytat:
96



A tym się zajmij jak rozwiązesz wszystkie wcześniejsze sprawy bez 92.

Apropo 49 to najlepiej zrob wszystko sam - a zacznij od podmiany przekaznika wstepnego czasu grzania swiec. Moze on padl?
U mnie kiedys to bylo tak:
Pojawił mi sie błąd 49, ale odpalał normalnie. Kupiłem u Mariosa drugi przekaźnik. Zamontowałem to błąd znikł (ale różnicy nie było). Nagle po miesiącu czy 2 nowy przekaźnik zdechł kompletnie. Zamontowałem stary - mimo błędu udawało się bez problemu odpalic samochod. Jezdziłem na nim, ale w miedzyczasie zamówiłem kolejny. Błąd był cały czas. Ktoś doradził że może się toto palić przez złe świece. Wymieniłem sobie sam wszystkie na nowe - stare jak sprawdzałem - 3 grzały ok, a 3 wyraźnie słabiej. Po wymianie, na starym przekaźniku błąd znikł. W miedzyczasie przyszedł trzeci przekaźnik. Jeździłem na nim i błąd też się nie pojawił. Ostatecznie zamontowałem pierwszy a ten nowy mam niepotrzebny, na sprzedaż.
Skoro sprawdzali świece i jak rozumiem wymienili te padniete chwilke wcześniej, to prawdopodobnie powinny być ok - dlatego polecam sprawdzanie przekaźnika. Jak jesteś w warszawie co jakis czas to zapraszam na bielany do mnie to Ci go sprzedam. Ew. moge wyslac poczta, ale to załatwiajmy przez telefon.
  
 
Witam,

ja mam nieco inny problem. Ostatnio zdarzało się, że moja omega przy prędkości ok 110 km/h "zasypiała" wciśnięcie pedału do podłogi nic nie dawało. Tak jakby się lekko zamuliła. Kiedy odpuściło się gaz obroty spadły to szła już normlanie. Zdarzyło mi się to z dwa razy. Teraz przejechałem ok 700 km i spokój. Nie mniej jednak dzisiaj podpiłąłem opla pod Techa i wyskoczył mi błąd 64 - podobno to pompa wtryskowa, tylko co ?? Auto nadal jeździ, ciekawe jak długo ??

miał ktoś moze koledzy podobną sytuację??
  
 
Cytat:
2008-01-05 16:41:14, Mrulez pisze:
Nie mniej jednak dzisiaj podpiłąłem opla pod Techa i wyskoczył mi błąd 64 - podobno to pompa wtryskowa, tylko co ?? Auto nadal jeździ, ciekawe jak długo ?? miał ktoś moze koledzy podobną sytuację??



mocno nie pedałuj, nie przejmuj się i jeżdzij dalej. Ja mam to odkąd pamiętam ze 4 czy 5 lat, kiedyś o tym wspominałem na forum.