Jaki silnik waszym zdaniem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie.

Chcialem Was spytac jakie silniki sa godne uwagi w Escortach.
Pomijam od razu rozwazania o silnikach 1.3 (wszystkie odmiany) i 2.0.

Wszelkie, najbardziej nawet szczegolowe dane - wskazane.

Czy te same jednostki byly w Mondeo? Mam na mysli silniki 1.8 16V. - ewentualnie jakie roznice.

Dzieki i pozdrawiam.
  
 
1.8D - 60km jeżeli nie zalezy Ci na osiagach lecz na malym spalaniu
1.8Td - 70km - taki lepszy 1.8D
1.8Td - intercooler 90km - w miare niskie spalanie i przyzwoite osiagi

Co do wersji benzynowych to nie mam wyrobionej opini, ale z ego co slyszalem to duuuuuuuzo pala

1.8td 1.6 1.8 raczej napewno byly montowane rowniez w mondeo
  
 
Pomiń również 1.4.
  
 
niewiem dlaczego pomijasz 2.0 one wcale tak dużo nie palą
  
 
Ja polecam 1.6 16V 90PS - nie psuje sie silnik jak i jego osprzet, coido spalania w miescie około 9L (czy to duzo??), a na trasie przy 90km/h około 6l, a przy 120km/h niecałe 7l; nie mozna powiedziec o nim ze jest dynamiczy (0-100km/h niecałe 12s), ale do mułow tez nie nalezy, za to jest baaardzo elastyczny - przy 40km/h 5bieg nie szarpie ani nic takiego, ładnie równomiernie przyspiesza, 180-190km/h bez problemów. Rakieta to to nie jest ale buja sie w miare ładnie.
1.8 16V ma 115PS no i ten juz mozna powiedziec ze ładnie przyspiesza, ale z tego co slyszałem i czytałem to własnie 1.6 16V Zectek jest najbardziej dopracowanym silnikiem jaki był montowany w Escortach.
Osobiscie tym razem zdecyowłabym sie jednak na wersje z silnikiem 2.0
  
 
Cytat:
Wojo Wysłany: 2006-05-18 21:12:51

Pomiń również 1.4.



na temat tego, sam moge sie wypowiedziec

Cytat:
michal01 Wysłany: 2006-05-18 22:13:52

niewiem dlaczego pomijasz 2.0 one wcale tak dużo nie palą



nie chodzi o spalanie. a jedynie ilosc przerobek. przy 2.0 musze zmienic skrzynie i polosie, to samo gdybym chcial 1.8 130KM, natomiast do innych moge wziac (no wlasnie moge? bo spotkalem sie zopiniami, ze tak) skrzynie, np. od 1.4

Cytat:
adikox Wysłany: 2006-05-18 22:13:56

Ja polecam 1.6 16V 90PS



dzieki.
ale chcialbym zeby sie wypowiedzial ktos na temat 1.8 105KM, 115 KM.
zywotnosc, awaryjnosc, kultura pracy (od kiedy montowali rozrusznik z drugiej strony, tak ze do mk V nie bedzie pasowal?), itp.
  
 
jeśli myślisz o silniku od mondeo to zapomnij szukaj odrazu silnikado escorta(niby wyglądaja podonie)w mondeo mocowanie silnika jest w podłużnicy na wysokościrozrzadu w escorcie jest z tyłu tam gdzie mondeo ma alternator, a escort ma go z przodu, poztym rózni pompą wody przez co nie można przełozyc alternatora na przód(dorobienie nie seryjnego mocowani, jednego znam co to robił)
pomijając reszte niespodzianek
escort, a mondeo to rózne filmy
  
 
Cytat:
2006-05-18 22:35:18, fluke pisze:
ale chcialbym zeby sie wypowiedzial ktos na temat 1.8 105KM, 115 KM. zywotnosc, awaryjnosc, kultura pracy (od kiedy montowali rozrusznik z drugiej strony, tak ze do mk V nie bedzie pasowal?), itp.



105PS:

Kultura pracy OK.
Żywotność wysoka.
Awaryjność - standardowa (pompa wody słaba, krokowiec itd).

Generalnie przypadłości takie jak w 1.6 16V, wszystko podobnie tylko trochę szybciej. No i spalanie trochę większe.

Sam już myślę o 2.0


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 22:52:18 ]
  
 
To zalezy czy jestes zwolennikiem benzynowcow czy dieslow ale osobisice moge polecic ci (wspomniany juz przez innych) 1.8TD z intercoolerem Jego osiagi niesa najgorsze bo jak patrzylem w parametrach to jest niewiele leprzy od 1.6 Zetec ale dodam jeszcze ze ma przyzwoite spalanie Pozdro
  
 
Cytat:
2006-05-18 22:50:06, Wojo pisze:
105PS: Kultura pracy OK. Żywotność wysoka. Awaryjność - standardowa (pompa wody słaba, krokowiec itd). Generalnie przypadłości takie jak w 1.6 16V, wszystko podobnie tylko trochę szybciej. No i spalanie trochę większe. Sam już myślę o 2.0 [ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 22:52:18 ]


własnie na takim jeźdzę... jak dla mnie bomba..przyspieszenie przyzwoite.. spalanie rewelacyjne... kultura pracy bez zastrzeżeń..zero problemów..obroty ani razu się nie zawachały.. no chyba że mi się taka sztuka trafiła..
  
 
czemu nie 1.4 ?? niektórym na forum pali 6l a niektórym jedzie nawet 180km/h
A tak serio to ja też nie polecam 1.4
  
 
Cytat:
2006-05-18 22:54:05, VinCe pisze:
własnie na takim jeźdzę... jak dla mnie bomba..przyspieszenie przyzwoite.. spalanie rewelacyjne... kultura pracy bez zastrzeżeń..zero problemów..obroty ani razu się nie zawachały.. no chyba że mi się taka sztuka trafiła..



Owszem. Też lubię ten silnik. Nawet gaz toleruje Ale toto:

Cytat:
.przyspieszenie przyzwoite..


robi się za mało


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 22:59:18 ]
  
 
no to jeszcze lamerskie pytanie: byly jakies rozne wersje silnikow 1.8? np. rozniace sie wtryskiem, nie wiem czym jeszcze.

i jaka roznica miedzy 1.8 105KM i 1.8 115KM? procz oczywistej czyli mocy.
  
 
Cytat:
2006-05-18 22:59:03, Wojo pisze:
robi się za mało [ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 22:59:18 ]


no zawsze apetyt rośnie w miarę jedzenia
  
 
Cytat:
2006-05-18 23:13:19, fluke pisze:
no to jeszcze lamerskie pytanie: byly jakies rozne wersje silnikow 1.8? np. rozniace sie wtryskiem, nie wiem czym jeszcze. i jaka roznica miedzy 1.8 105KM i 1.8 115KM? procz oczywistej czyli mocy.



Hmmm, no Zeta i Zetec jakoś się tam różniły, nieznacznie... no i jeszcze 130PS było, 115PSów to późniejsza wersja... w sumie nie wiem co pisać


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 23:17:55 ]
  
 
bo chodzi oto, zeby bez przerabiania wsadzic silnik do mkV.
a niedawno bylo cos na forum o silniku, ktory mial rozrusznik nie z tej strony i nie sposob bylo skrzynie przykrecic - tyle pamietam. ale szczegoly, co i jak?

wiec wersja 115KM byla od roku?


Cytat:
... no i jeszcze 130PS było



bylo, bylo, ale to chyba musi byc skrzynia MTX i polosie te co w RSie?
  
 
Cytat:
2006-05-18 23:26:56, fluke pisze:
bo chodzi oto, zeby bez przerabiania wsadzic silnik do mkV. a niedawno bylo cos na forum o silniku, ktory mial rozrusznik nie z tej strony i nie sposob bylo skrzynie przykrecic - tyle pamietam. ale szczegoly, co i jak? wiec wersja 115KM byla od roku? bylo, bylo, ale to chyba musi byc skrzynia MTX i polosie te co w RSie?


za dwa, trzy tygodnie się wyjasni sprawa mojego silnika.. być może będzie do sprzedania.. 1.8 105KM..
P.S. wersje 130KM muszą mieć skrzynię mtx75 i półosie RS
  
 
ja mam 1.8 115ps i nastukane 180tyśkm
puki co bezawaryjnie
obroty czasem kapryszą
przyspieszenie zadawalające
kultura pracy - no powiedzmy (gdyby nie te obroty). Choc duzo mu brakuje do japonskich benzynowek z jakimi mialem przyjemnosc.
w japonskich 16v silnik lapal drugi oddech powyrzej 4tys obrotow, a tu rowno od poczatku do konca - az myslalem ze cos jest nie tak, dopuki nie zobaczylem przebiegu krzywej momentu.
no za to jak ktos na spokojnie lubi to sie lewarkiem nie namacha
  
 
Z tym MTX'em... w sumie jak się zastanowić, to czemu. Nie sądzę żeby te 130 kucy szybko jakoś rozwaliło zwykłą skrzynię i półosie, to znowu żadna straszna potwora. A jeśli chodzi o spasowanie, to w wersji 105PS były takie skrzynie i takie, więc powinno pasić Troche na chłopski rozum no ale
  
 
Cytat:
2006-05-18 22:13:56, adikox pisze:
Ja polecam 1.6 16V 90PS - nie psuje sie silnik jak i jego osprzet


Nie polecam, same problemy. Proponuję poczytać wątek "PB vs LPG".

Cytat:
coido spalania w miescie około 9L (czy to duzo??)


Absolutna abstrakcja dla większości użytkowników. Realnie trzeba liczyć 10,5 do 11 l / 100 km w mieście.

Cytat:
a na trasie przy 90km/h około 6l


j.w. Chyba, że lecimy idaelnie stałą prędkością na autostradzie A2. W innym przypadku co najmniej 7,5 trzeba liczyć.

Cytat:
a przy 120km/h niecałe 7l


przy najmniej 8 i więcej.

Cytat:
nie mozna powiedziec o nim ze jest dynamiczy (0-100km/h niecałe 12s)


Nie niecałe, lecz ponad 12 s. Dynamiczny nie jest wcale. Można powidziedzieć jedynie "nooo w miarę nie wkur...... a, po zakupy wystarczy".

Cytat:
ale do mułow tez nie nalezy, za to jest baaardzo elastyczny


Dyskusyjna sprawa. Polo 6n z motorem 1.4 i 60 km, na IV biegu od 50 km/h zostawia zeteca w tyle jakiś kilometr, o golfie 1.8 8v nawet nie wspominając.

Cytat:
180-190km/h bez problemów


Trudno to nazwać brakiem problemu, gdy leci się autem w zakresie prędkości granicznej producenta. DOBUJAĆ się owszem można, ale bez problemu to zetec 1.6 sobie jedzie 140 km/h - TO jest bez problemu.

Cytat:
1.8 16V ma 115PS no i ten juz mozna powiedziec ze ładnie przyspiesza


No ten już można powiedzieć, że jeździ przyjemnie, zgoda.

Cytat:
ale z tego co slyszałem i czytałem to własnie 1.6 16V Zectek jest najbardziej dopracowanym silnikiem jaki był montowany w Escortach.


Tyle, że ten ZETEC 1.8 115 PS jest bliźniaczym silnikiem w stosunku do 1.6. Więc różnicy w codziennym użytkowaniu raczej nikt nie dostrzeże, bo ponoć nawet zużycie paliwa jest takie samo.

Cytat:
Osobiscie tym razem zdecyowłabym sie jednak na wersje z silnikiem 2.0


Brawo, wreszcie sensowne podejście.