| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-05-18 20:59:24 1.8D - 60km jeżeli nie zalezy Ci na osiagach lecz na malym spalaniu
1.8Td - 70km - taki lepszy 1.8D 1.8Td - intercooler 90km - w miare niskie spalanie i przyzwoite osiagi Co do wersji benzynowych to nie mam wyrobionej opini, ale z ego co slyszalem to duuuuuuuzo pala 1.8td 1.6 1.8 raczej napewno byly montowane rowniez w mondeo |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-05-18 21:12:51 Pomiń również 1.4. |
michal01 Ford Mondeo książenice | 2006-05-18 22:13:52 niewiem dlaczego pomijasz 2.0 one wcale tak dużo nie palą |
adikox Ford Escort MKVII se ... Bydgoszcz | 2006-05-18 22:13:56 Ja polecam 1.6 16V 90PS - nie psuje sie silnik jak i jego osprzet, coido spalania w miescie około 9L (czy to duzo??), a na trasie przy 90km/h około 6l, a przy 120km/h niecałe 7l; nie mozna powiedziec o nim ze jest dynamiczy (0-100km/h niecałe 12s), ale do mułow tez nie nalezy, za to jest baaardzo elastyczny - przy 40km/h 5bieg nie szarpie ani nic takiego, ładnie równomiernie przyspiesza, 180-190km/h bez problemów. Rakieta to to nie jest ale buja sie w miare ładnie.
1.8 16V ma 115PS no i ten juz mozna powiedziec ze ładnie przyspiesza, ale z tego co slyszałem i czytałem to własnie 1.6 16V Zectek jest najbardziej dopracowanym silnikiem jaki był montowany w Escortach. Osobiscie tym razem zdecyowłabym sie jednak na wersje z silnikiem 2.0 ![]() |
Bandit escort-SPRZEDANY 3 miasto | 2006-05-18 22:46:58 jeśli myślisz o silniku od mondeo to zapomnij szukaj odrazu silnikado escorta(niby wyglądaja podonie)w mondeo mocowanie silnika jest w podłużnicy na wysokościrozrzadu w escorcie jest z tyłu tam gdzie mondeo ma alternator, a escort ma go z przodu, poztym rózni pompą wody przez co nie można przełozyc alternatora na przód(dorobienie nie seryjnego mocowani, jednego znam co to robił)
pomijając reszte niespodzianek escort, a mondeo to rózne filmy |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-05-18 22:50:06
105PS: Kultura pracy OK. Żywotność wysoka. Awaryjność - standardowa (pompa wody słaba, krokowiec itd). Generalnie przypadłości takie jak w 1.6 16V, wszystko podobnie tylko trochę szybciej. No i spalanie trochę większe. Sam już myślę o 2.0
[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 22:52:18 ] |
escort1994 escort Będzin | 2006-05-18 22:50:06 To zalezy czy jestes zwolennikiem benzynowcow czy dieslow ale osobisice moge polecic ci (wspomniany juz przez innych) 1.8TD z intercoolerem Jego osiagi niesa najgorsze bo jak patrzylem w parametrach to jest niewiele leprzy od 1.6 Zetec ale dodam jeszcze ze ma przyzwoite spalanie Pozdro |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-05-18 22:54:05
własnie na takim jeźdzę... jak dla mnie bomba..przyspieszenie przyzwoite.. spalanie rewelacyjne... kultura pracy bez zastrzeżeń..zero problemów..obroty ani razu się nie zawachały.. no chyba że mi się taka sztuka trafiła.. |
SebaNowy Sympatyk FEFK Już nie escort Navan | 2006-05-18 22:56:36 czemu nie 1.4 ?? niektórym na forum pali 6l a niektórym jedzie nawet 180km/h
A tak serio to ja też nie polecam 1.4 |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-05-18 22:59:03
Owszem. Też lubię ten silnik. Nawet gaz toleruje Ale toto:
robi się za mało
[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 22:59:18 ] |
![]() fluke BlueEssi Tczew | 2006-05-18 23:13:19 no to jeszcze lamerskie pytanie: byly jakies rozne wersje silnikow 1.8? np. rozniace sie wtryskiem, nie wiem czym jeszcze.
i jaka roznica miedzy 1.8 105KM i 1.8 115KM? procz oczywistej czyli mocy. |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-05-18 23:17:26
no zawsze apetyt rośnie w miarę jedzenia
|
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-05-18 23:17:32
Hmmm, no Zeta i Zetec jakoś się tam różniły, nieznacznie... no i jeszcze 130PS było, 115PSów to późniejsza wersja... w sumie nie wiem co pisać
[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-05-18 23:17:55 ] |
![]() fluke BlueEssi Tczew | 2006-05-18 23:26:56 bo chodzi oto, zeby bez przerabiania wsadzic silnik do mkV.
a niedawno bylo cos na forum o silniku, ktory mial rozrusznik nie z tej strony i nie sposob bylo skrzynie przykrecic - tyle pamietam. ale szczegoly, co i jak? wiec wersja 115KM byla od roku?
bylo, bylo, ale to chyba musi byc skrzynia MTX i polosie te co w RSie? |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-05-18 23:31:14
za dwa, trzy tygodnie się wyjasni sprawa mojego silnika.. być może będzie do sprzedania.. 1.8 105KM.. P.S. wersje 130KM muszą mieć skrzynię mtx75 i półosie RS |
pablonet ford escort MK7 Ghia staszow-krakow | 2006-05-18 23:41:00 ja mam 1.8 115ps i nastukane 180tyśkm
puki co bezawaryjnie obroty czasem kapryszą przyspieszenie zadawalające kultura pracy - no powiedzmy (gdyby nie te obroty). Choc duzo mu brakuje do japonskich benzynowek z jakimi mialem przyjemnosc. w japonskich 16v silnik lapal drugi oddech powyrzej 4tys obrotow, a tu rowno od poczatku do konca - az myslalem ze cos jest nie tak, dopuki nie zobaczylem przebiegu krzywej momentu. no za to jak ktos na spokojnie lubi to sie lewarkiem nie namacha ![]() |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-05-19 00:51:51 Z tym MTX'em... w sumie jak się zastanowić, to czemu. Nie sądzę żeby te 130 kucy szybko jakoś rozwaliło zwykłą skrzynię i półosie, to znowu żadna straszna potwora. A jeśli chodzi o spasowanie, to w wersji 105PS były takie skrzynie i takie, więc powinno pasić Troche na chłopski rozum no ale |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-19 10:43:52
Nie polecam, same problemy. Proponuję poczytać wątek "PB vs LPG".
Absolutna abstrakcja dla większości użytkowników. Realnie trzeba liczyć 10,5 do 11 l / 100 km w mieście.
j.w. Chyba, że lecimy idaelnie stałą prędkością na autostradzie A2. W innym przypadku co najmniej 7,5 trzeba liczyć.
przy najmniej 8 i więcej.
Nie niecałe, lecz ponad 12 s. Dynamiczny nie jest wcale. Można powidziedzieć jedynie "nooo w miarę nie wkur...... a, po zakupy wystarczy".
Dyskusyjna sprawa. Polo 6n z motorem 1.4 i 60 km, na IV biegu od 50 km/h zostawia zeteca w tyle jakiś kilometr, o golfie 1.8 8v nawet nie wspominając.
Trudno to nazwać brakiem problemu, gdy leci się autem w zakresie prędkości granicznej producenta. DOBUJAĆ się owszem można, ale bez problemu to zetec 1.6 sobie jedzie 140 km/h - TO jest bez problemu.
No ten już można powiedzieć, że jeździ przyjemnie, zgoda.
Tyle, że ten ZETEC 1.8 115 PS jest bliźniaczym silnikiem w stosunku do 1.6. Więc różnicy w codziennym użytkowaniu raczej nikt nie dostrzeże, bo ponoć nawet zużycie paliwa jest takie samo.
Brawo, wreszcie sensowne podejście. |