Mechanizm otwierania okna - PILNY PROBLEM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Escort Mk VII 5d , przednie dzwi od strony kierowcy - szyba na korbke

Problem - urwany trzpień z gwintem ( taki jakby aluminiowy ) na którym naklada sie korbke i kreci sie podnoszac lub opuszczajac szybe

Problem jest duzy jutro jade z rodzina na wymarzony urlop a dzis wracajac od mamy ( wszak taki dzień ) i zamykajac okno na parkingu urwało sie i korbka z kawalkiem trzpienia zostala w reku a reszta trzpienia wystaje z drzwi ...
okno na szczescie zamkniete ale urlp zaczyna sie zaj....

Pytanie czy wymiana tego jest klopotliwa i czy czesc jest kosztowna - a moze ktos ma na zbyciu
Przez najblizszy tydzień bede bez netu ( tylko jutro raniutko ostatni raz zerkne na forum ) dlatego sprawa jest pilna
Bede w okolicach Gdanska - obejrze rekomendowane warsztaty a moze jesttam którys z klubowiczów i ma na zbyciu ten element bo np. przerabial na elektryczne ... ( o ile ten detal nie wystepuje w elektyrycznych )
Przepraszam ze nie szperalem w archiwum ale jestem w szale pakowania sie i przygotowań do urlopu ... i poprostu nie mam mozliwosci czasowych na szperanie po watkach

  
 
Witam
Wymiany mechanizmu podnoszenia i opuszczania okna dokonałem w poniedziałek. Problem był ten sam: urwany trzpień od pokrętła. Jedyna możliwość to wymiana samego mechanizmu.
Narzędzia: nitownica (musi być do nitów 5), 6 nitów (na wszelki wypadek weź 15) 5mm na jakieś 8mm długie ale mogą być też 10mm, wkrętak krzyżowy ph2 oraz większy, może być ph3. wiertarka do rozwiercenia starych nitów z wiertłem NWKa co najmniej 6 oraz druga osoba.
Oczywiście musisz mieć mechanizm nowy, ja swój kupiłem za 50zł.

1. demontujesz tapicerkę drzwi: kilka wkrętów do okoła, rączka, schowek w dzrwiach i wyciągasz to wszystko.
2. delikatnie usówasz piankę przeciwkondensacyjną. Nie musisz jej całkiem zdejmować, tylko od strony zamka w kierunku trzpienia, poweidzmy polowe.
3. rozwiercasz stare nity (jest ich 6)
4. odkręcasz śrubokrętem ph3 dwa wkręty mocujące szybę do windy(że tak nazwę) podnośnika.
5. Osoba pomagająca ma na celu utrzymanie szyby w górnym położeniu w celu uniknięcia opadnięcia owej szyby (ale to brzmi).
6. wyciągasz uszkodzony mechanizm.
7. w odwrotny sposób zakładasz nowy (używany) mechanizm.
8. za pomocą wkrętów 5 i nitownicy mocujesz nowy mechanizm
9. przykręcasz szybę do windy.
10 pianka na swoje miejsce.
11. osłona na swoje miejsce.
12. rączka na swoje miejsce. (rączka od dzrwi ofcourse a nie żony) )
  
 
to nie zajmuje dużo czasu, jeśli oczywiście nie napotkasz problemów typu: za mały wkrętak, nie mogę odkręcić dwuch wkrętów mocujących szybę do windy!!!!
tak jak napisałem musi być solidny wkrętak krzyżakowy , co najmniej ph3.
Ja utknąłem na nitownicy) miałem do 4 a wepchnąłem na siłe nit 5) efekt był taki że pierwszy nit owszem zanitowało ale odcięta pozostałość utkwiła na dobre w nitownicy)) i dupa zbita
przy sprawnych paluszkach taka naprawa zajmuje około 30min
Jesli masz książke: sam naprawiam escorta i oriona to tam jest taki punkt jak: demontaż tapicerki czy mechanizmu.
  
 
DZiekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz - skale trudnosci prac - juz mam pojecie o wyobrazeniu
Pytanie - cena zestawu - naprawczego
nowy / uzywany

dzieki raz jesze
  
 
ja ostatnio wymienialem w astrze F bo sie ząbek wyciał.
koszt uzywki na szrocie kpl to 35zl stan cacy jak nowka (niewszystkie sie zuzywaja) do essiego powinna byc podobna cena.
wymienilem sam w ok 1h niem wiekszego problemu (nie mając nitownicy) dalem male krótkie M5 srubki z podkladkami stare wiertelkiem 6mm rozwiercilem tagze ogolenie szybko i sprawnie.
to jest dosc podobny mech co w essa wiec raczej nie powino byc problemu
  
 
Na śrubki 5 też może być, nie zapomnij o podkładkach sprężynujących albo daj nakrętki z wkładką teflonową zeby się nie odkręcało i żeby już nie wracać do tematu tak jak pisałem moj na allegro kosztowal 50zł ale mozesz szukac na szrotach.