| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DAGBAR ATU PLUS WIELUŃ | 2006-06-04 16:42:41 Olej zmieniałem 4tys. km temu. Silnik faktycznie nigdny nie pracował na tych obrotach. Jeździłem max do 4tys obr. |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-06-04 17:20:47 A czy jak wykręcileś do 5000 na dwójce, to "gnałeś" "zawrotne" 140 km/h?
Silniki wcale nie lubią niskich obrotów. Zwłaszcza OHV, które mają wał podparty w trzech miejscach. Poza tym gdy jeździ się cały czas na niskich obrotach, to lubią się zbierać nagary, szlamy i inne ustroństwa. Najlepszym tego przykładem jest awaria, która wystąpiła u Ciebie. Pamiętaj również, że silnik OHV osiąga maksymalną moc przy 5500 (w przybliżeniu), a maksymalny moment obrotowy przy 3200 (też w przybliżeniu). Wszelkie zasady zdrowego użytkowania samochodu mówią, że najzdrowsze dla silnika i najwydajniejsze, jest utrzymywanie go w zakresie obrotów pomiędzy maksymalną wartością momentu obrotowego, a maksymalną mocą. |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2006-06-04 17:37:01 Skoro jeździsz na tak niskich obrotach, to niewykluczone, że obróciła się panewka
Ale niestety przez forum nikt Ci nie zdiagnozuje powodu stukania ![]() |
![]() DAGBAR ATU PLUS WIELUŃ | 2006-06-04 17:39:24 To powiedzcie mi jak zdjagnozować , że to panewka. Wiem , że najlepiej odkręcić michę i oblukać, ale może znacie mniej inwazyjny sposób? |
sova Miłośnik FSO POLONEZ 1,4 Coupe olkusz | 2006-06-04 17:41:16
ja jestem normalny chociaż mój pold często kręci się do 4500-5500, wyżej już raczej nie przeciągam. a jak jestem na trasie to 130-140 nie sprawia mojemu poldowi wiekszych trudności. na czym miała by polegać moja nienormalność? tyle OTa faktycznie by sie przydało żebyś układ olejenia jakoś przetkał i zmienił olej. pozdro |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-06-04 18:21:01 no coż , trzeba słuchać silnik i wtedy wyrokować co ewentualnie sie stało. niestety bez rozebrania silnika się nie obędzie. |
![]() DAGBAR ATU PLUS WIELUŃ | 2006-06-04 18:24:01 diabelnie ciężko zlokalizować to stukanie. Odłączałem przewody na poszczególnych garach i stukało dalej - więc to chyba nie sworzeń tłokowy? |