MotoNews.pl
1 żarzy się kontrolka ładowania-nie ładuje-jakieś pomysły? (147135/129) - PT
  

żarzy się kontrolka ładowania-nie ładuje-jakieś pomysły?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, już myslałem że nie dojadę do domu! qwa obrotek w pewnym momencie nawet padł, wracałemm teraz na pozycyjnych bo nawet silnik zaczął przerywać- pomóżcie
  
 
U mnie przyczyną takiego stanu, był naderwany kabel przy alternatorze ...
Nowa końcówka, 10 minut roboty ( mam duże ręce i ciężko dokręcić te kable spowrotem .. może z kanału byłoby lepiej ) i po sprawie ... ładowanie książkowe.

A tak wogóle to na forum nie raz przewijał się ten temat ... wiec wartoby poszukać.
  
 
przyczyn może być wiele, ale na 90% padły szczotki w alternatorze. Koszt naprawy ( część + robocizna) ok 100 - 150 pln w zależności od tego, gdzie pojedziesz ( na pewno nie ASO ).

pzdr.
Czester
  
 
Zacznij od sprawdzenia wtyczki przy alternatorze, jak sugeruja koledzy, czasem pomaga poruszanie nia.
  
 
Żaży czy świeci bo to jest różnica. Jak żaży to mogą być szczotki, regulator, jakieś zwarcie miedzyzwojowe, a jak świeci to albo kompletna klapa albo urwany przwód od altka. Zakładam że pasek jest OK.
  
 
Jest też opcja, że przepalić Ci się przewód biegnący z alternatora do rozrusznika. Mnie to się stało tuż przy rozruszniku kilkakrotnie się na to patrzyłem i nic nie zauważyłem. Dopiero ja rękę włożyłem to odleciał. Więc warto zacząć od przewodów (najtaniej).
  
 
Wiataj, mialem tą samą sytuacje, oczywiscie u ciebie to moga być szczotki lub coś innego związanego z alternatorem ale ja na twoim miejscu sprawdzil bym luty na kablach od alternatora, u mnie tak bylo , jechalem sobie a tu nagle ładowania brak, ja mu depa do konca a on sie dlawic zaczyna, więc myslę ze to może nyć to

Pozdrawiam
  
 
jak na to spojrzałem to stwierdziłem, że jednak mechanior się tym zajmie...
czasu brak, dostęp kiepski...
jutro się dowiem to napiszę co było nie teges
  
 
no to się qwa dowiedziałem!
pęknięta obudowa- łożyska, komutator i szczotki do wymiany!
diagnoza - szukać innego!FUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Miałem dokładnie to samo u siebie (MK VI) i też sie skończyło zakupem używki 70A Boscha za 100 PLN. Jestem przekonany na 99,9 % że przyczyną jest zbyt silny napinacz paska - tak przynajmniej u mnie wywnioskowałem.
Pzdr.
  
 
Tez mialem peknieta obudowe. Podobnie jak ty, musialem szukac uzywki. W TD aletrnator znajduje sie bardzo nisko i mozna nim najnormalniej w swiecie przywalic o cos. Czasem wystarczaja drogi z glebokimi koleinami.
  
 
i to japońskie gówno tak pękło...
150zł używany i wszystko byłoby fajnie tylko mechanior szczyl zakładając nie przestawił węży od chłodzenia i przetarło FUCK! znowu muszę czekać na auto, wymiana węża oczywiście na koszt mechaniora...
a mój czas?