Termostat?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

w lecie gdy było ciepło auto było dogrzane i wskaźnik temperatury oscylował w granicach normy-było git.Lecz gby zrobiło się zimno i włączam nawiew ciepłego powietrza wskaźnik temp. drastycznie spada. Ale gdy nawiew jest ustawiony na chłodne powietrze to wskaźnik pokazuje tak w miarę w normie. Co może być przyczyną takiego zachowania??termostat??

1.6 16v 94r.

Pozdro
  
 
cieple powietrze pobierane jest z komory silnika . . . stad opadniecie temp w komorze i wskazanie na wskazniku . .
ale zeby tak drastycznie ...
  
 
dodam że chłodnica w 1/3 jest przesłonięta---------jak w polonezie lol

[ wiadomość edytowana przez: Andrzej_2_0 dnia 2006-11-18 11:07:20 ]
  
 
up
  
 
Na 100% wymień termostat.
  
 
oki to jeszcze pytanko: jak odpowietrzyć RS'a??? temperatura jest wporzo silnik gorący a grzeje b.kiepsko;/ płyn jest a jak wkręcę go na +- 2500rpm to słychać jak się płyn leje tzn jak bąbelki powietrza wędrują po układzie
  
 
Generalnie odpowietrza się sam jak wymieniasz płyn w układzie. Wtedy należy przed zalaniem ustawić pokrętła nawiewu ciepłego powietrza na maksa na ciepłe pole zalewasz płyn do układu, odpalasz samochód i czekasz aż temperatura wzrośnie do czasu załączenia sie wentylatora. Po wyłączeniu wentylatora powinno byc ok. Ja tak robiłem i jest ok. W kabinie aż gorąco.
  
 
to możliwe jest że się nie chce odpowietrzyć przy normalnym uzytkowaniu?? po miesiącu. czyli co? musze spóścić cały płyn z układu i zalać go na nowo według Twojego schematu tak?
  
 
miałem swego czasu podobny problem. Tylko że nie chciał mi sie układ odpowietrzyć. Pęcheż powietrza wowstał pod czujnikiem włączania wentylatora przy termostacie. Po uruchomieniu zimnego silnika temperatura normalnie rosła do czasu włączenia sie wentylatora i na tym koniec. Wentylator pracował juz bez przerwy. Nie wyłączał się. Musiałem spuścić płyn i od nowa zalewać. Ja proponuję Ci to samo tylko pamietaj o ustawieniu pokrętła nawiewu temperatury na czerwone pole. Powinno byc ok.
  
 
Nie chce zakładać nowego wątku więc się tu podepnę.
Wskaźnik temperatury nie przekracza poziomu jak na rysunku.



Teraz pytanie. Czy to jest normalne, czy też mam uszkodzony termostat. Może zupełnie tez cos innego. Pomóżcie
  
 
U mnie temperaturka jest taka



A płynu chłodzącego mam malutko, lecz nie za bardzo rozumiem co kolega robertford napisał z tym właczaniem silnika, kiedy co i jak
  
 
a u mnie znowu wskazówka zatrzymuje sie pół centymetra przed czerwonym polem z tym ze ja mam termostat 92 stopnie
  
 
UP
Ale jak jest w większości. Czy takie wskazania to norma, czy jednak to trochę mało?
  
 
Cytat:
2007-01-08 22:31:47, siekier82 pisze:
Nie chce zakładać nowego wątku więc się tu podepnę. Wskaźnik temperatury nie przekracza poziomu jak na rysunku. Teraz pytanie. Czy to jest normalne, czy też mam uszkodzony termostat. Może zupełnie tez cos innego. Pomóżcie



W moim Essim też tak było. Jeździłem tak jakieś 1o miesięcy i nic się nie stało. Aż pewnego razu się zagotował... Okazało się, że padł termostat i czujnik temperatury. Po wymianie w/w części wskazówka dochodzi do połowy pola NORMAL. Proponuję wymianę termostatu i czujnika temperatury... Profilaktycznie
  
 
Pamietaj jeszcze jedno mozesz miec nie orginalny czyjnik temp ma inna rezystancje i inaczej podaje inf na deske pozatym ja troszke ugryzłem ten temat u siebie i powiem tak proponuje wymiane termostatuu raczej orginał nie jest taki drogi potem zlac płyn cały przeczysci układ jakims specifikiem lub np octem niech wyzre kamien zalac na nowo i odpowietrzyc musi byc ok !!!1