Wadliwe chłodzenie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

z dniem przyjścia upałów zauważyłem szybko podnoszącą się temperature silnika w czasie jazdy miejskiej, kontrolka wychodziła poza obszar "NORMAL", za literke L (zegary escort mkVII), okazało się, że było spięcie w instalacji, przepalił się bezpiecznik i wentylator przy chłodnicy nie pracował. Naprawiłem usterke i wentylator działa, ale problem nie jest wyeliminowany do końca, w trakcie jazdy miejskiej w upałach, wskazania skaczą między literkami M, A i L - czyli prawie koniec zakresu, szybko się grzeje, potem powoli spada i znowu, podobno to nie jest normalne, bo u innych posiadaczy takiego forda wskazania są zazwyczaj na literce M, czasami A. Zauważyłem, że w naczyniu z płynem do chłodzenia jest troche oleju i są na powierzchni cieczy tłuste oka - czy to może być przyczyna niewydolnego chłodzenia? Gdy odkręcam korek od tego naczynia, powietrze jest tam bardzo gorące, płyn prawie, że się gotuje, a powietrze szybko się rozpręza ulatując z wnętrza. Zaraz sprawdze czy na korku wlewu oleju jest biały osad - podobno wtedy mam do wymiany jakieś uszczelki?

Będę wdzięczny za pomoc

pzdr

Michał (nowicjusz w sprawach napraw samochodowych, więc proszę się nie śmiać )
  
 
cuś jakby uszczelka pod głowicą...
miesza się olej z cieczą...
wskazówka do połowy przeważnie dochodzi od temp. silnika a potem opada
niezazdroszcze
  
 
tzn. uszczelka pod głowicą do wymiany jeśli na korku wlewu oleju będzie biały osad, tak? A co może być powodem pojawienia się ok oleju na płynie chłodniczym? I co może być powdem skoków temperatury?

dzięki i pzdr
  
 
o ile dobrze pamietam to pisales wczesniej ze masz ubytki plynu, olej w ukladzie chlodzenia to nic dobrego, jesli masz duze skoki temperatur moze byc to oznaka wadliwie dzialajacego termostatu badz i tu gorszy wariant, wydmuchana uszczelka pod glowica, poprostu kompresja wali w uklad chlodzenia i sie zapowietrza co powoduje przegrzewanie sie silnika, sprawdz czy podczas pracy rozgrzanego silnika nie widac w zbiorniku baniek powietrza, jesli tak to niestety uszczelka do wymiany
  
 
nie jestem ekspertem, dopiero początkuje w naprawach essiego ( w końcu to tylko 10 miesięcy jak go posiadam )
ale na logikę skoki temperatury mogą być spowodowane wadliwym działaniem termostatu...
  
 
tzn baniek powietrza na powierzchni płynu chłodniczego w naczyniu z tym płynem, tak? Raczej baniek nie widziałem (ale jeszcze sprawdze), jedynie skraplające się na górnej powierzchni naczynia (wewnątrz oczywiście) b.gorące powietrze, jeśli tak to pozostaje mi oczyścić to naczynie z oleju i sprawdzić termostat i powinno być OK. tak?
  
 
Aha i jeszcze kolega, który jeździ niemal identycznym escortem (ten sam silnik 1.6 16V EFI, też htb, ten sam rok '96) stwierdził, że jego auto na niższych obrotach o wiele szybciej wkręca się na wyższe, więc lepiej przyspiesza i wogóle bardziej elastyczne, a mój się troche niewyrabia do 3000obr/min i troche muli, ani on ani ja nic nie "podkręcaliśmy" w aucie, obaj Pb95, czy może to być powiązane z tym moim układem chłodzenia? A jeśli nie to co może być przyczyną takiego zachowania silnika?

dzięki i pzdr

Michał
  
 
na temat różnic między silnikami to można by pewnie książkę napisać...
-jakis stan filtrów powietrza
-przewodów WN
-świec zapłonowych
-katalizatora
-na jakim oleju jeźdżą
-czy sonda i przepływomierz sprawne
itd.,itp,