LPG big problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam pisze poraz pierwszy na tym forum .

Mój problem polega na tym ze po podłączeniu komputera do sterownika stag100 sprawdzam czy sonda jest uboga czy bogata ,przy wolnych obrotach 800 reguluje składem mieszanki na reduktorze BRC AT90E sonda pływa tzn raz jest uboga raz bogata silnik krokowy tak samo pływa góra/dól , to samo chce zrobić przy 3000 obrotach sonda wskazuje że jest uboga silnik dochodzi do górnego położenia jest otwarty na maxa a mieszanka jest nadal uboga -czy uboga mieszanka jest szkodliwa dla silnika , dlaczego reduktor nie wzbogaza mieszanki czy wina leży po innej stronie np miksera.
Druga sprawa jest taka że dość często strzela mi mieszanka gazu w filtrze powiertza co zastosować klapka nie wchodzi w gre bo nie zmieści się w ruze przepustnica - filrt powietrza .
Auto to renault Laguna 1,8 wielopunktowy wtrysk.
Instalacja założona 2003roku moze to jest winą niedomagania reduktora.
  
 
Na dzień dobry radzę sprawdzić czy silnik nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Sprawdz również co wskazuje sonda na benzynie i jak wtedy zachowują sie obroty. Nie wiem jak dobry jest stag100 ale możesz spróbować zamiast krokówki od gazu założyć zwykły register ręczny tzw."śrubę". wyreguluj to wszystko(temat poruszany na forum) i sprawdź co wtedy dzieje się z obrotami i z mieszanką. Co do reduktora ECO BRC to jest to bardzo dobra marka (zrobiłem na takim prawie 180 tys ) Jeżeli jest to model 100 to obsługuje ok 140KM a Tobie tyle nie potrzeba - chyba że jest uszkodzony. Spróbuj na razie z registrem a później będziemy myśleć dalej...
  
 
Przejrzyj trochę forum to się dowiesz czemu uboga mieszanka jest "niezdrowa" dla silnika.
A czy przypadkiem oprócz krokowego nie Masz tam jeszcze dodatkowo registra? Jeśli nie, to tak jak radził Holland2, sprawdź czy nie ssie "lewego" powietrza. Jeśli nie to myślę, że regulacja całej instalacji załatwi sprawę. I nie wystarczy tu tylko regulacja reduktora, trzeba również zmienić ustawienia krokowego w kompie LPG.
  
 
Witam
Czytałem właśnie na forum o tym i piszą aby ustawić krokowca na pozysję 100 i odpiąć kable -wtyczke od silnika krokowego i wtedy regulować. Jak założe tę śrubę na węża to na jaką pozycje mam ją wkręcić 50 %??????.
Reduktorem reguluje skład mieszanki- klucz imbus jest wykręcony prawie do końca, jak go wkręce to silnik zdycha.Niewiem do czego służy śruba na reduktoże co wystaje i wkręca /wykreca się ją ręką podobno do regulacji na wolnych obrotach-kręciłem ale nie widać zadnej ruznicy w składzie mieszanki.
Jakie pozycje mam ustawić krokowca juz po regulacjach -czy mam ustawić je metodą prób i błłędów, na forum czytałem że mają pływać w zakresie 30-40% zadanej wartości ,a najlepiej zeby wobule sie nie zmieniała pozycja krokowca.
  
 
Witam.
100 kroków PWA to może być właśnie za mało, dlatego pisałem, że może być potrzeba korekcji tego ustawienia. Spróbuj regulacji reduktora przy 150 krokach.
Regulując bypas nie ma efektów bo czułość reduktora Masz ustawioną na maxa i bypass wtedy nie ma większego wpływu na układ, ale na podwyższonych obrotach krokowy dławi przelot i kwas mimo ustawionej dużej czułości.
Faktycznie najlepiej jak krokowy tylko nieznacznie pływa góra dół, niestety nie zawsze da się to osiągnąć. Maksymalny skok to +/- 30% jego PWA czyli jak PWA=100 to może pływać maksymalnie po 30 kroków góra/dół.
Pozycja krokowego PWA po regulacjach ma zostać taka jak przy regulacji tzn. jak wyregulujesz reduktor przy 150 to tak ma zostać, podpinasz kabelki do krokowego i jazda.