MotoNews.pl
8 Intercooler (147509/45) - PT
  

Intercooler

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

mało się znam na autach, bo niedawno kupiłem swoje pierwsze, oczywiście Escorta (mkVII 1.6 16V '96 FUN), dlatego kieruję do was pytanko czy w moim Escorcie jest intercooler, a jeśli nie ma to co się zmieni jeśli takowy (np: http://www.allegro.pl/item104541370_ford_escort_od_95r_intercooler.html) zamotuję wiem tylko, że on jonizuje i schładza powietrze przez co wciska się go więcej do silnika i podobno jest lepsze spalanie i odrobię osiągi, to prawda?

pzdr
  
 
ale toto to do TD 90km jest raczej
  
 
zakladanie IC (intercoolera) do silnika N/A (wolnossacego, a dokladniej nie doladowanego) to jak zakladanie chlodnicy paliwa (tak to nie pomylka) bo idac dalej jak chipa +20KM w postaci rezystora zamiast przeplywomierza.

Ten IC jest do turbodiesla.
Ty masz noPb.

I wlasnie w tym turbo twi sek. Turbina zwieksza cisnienie w dolocie. Temperatura sprezanego powietrza jest wyzsza (czasteczki sa blizej siebie...ale tego juz tlumaczyl nie bede bo mam awersje do fizyki).
Nizsza temp powietrza = wiecej tlenu.
Wiecej tlenu + wiecej paliwa = wieksza moc.
Dlatego warto powietrze chlodzic.
Ale warto tez to powietrze wczesniej sprezyc

To tak na szybko i po dwoch z pianka
  
 
aaha dzięki za info
  
 
Jeszcze bym dodal :
wiecej sprezonego powietrza=wyzsza temp spalania=spalanie stukowe

tak czy siak IC ci potrzebny jak przyslowiowy Ząb w d....

  
 
IC sie przyda...ale turbinka rowniez
  
 
ale turbine już jest sens dołożyć do 1.6 16V EFI? Wiecie może jakie są średnie koszty montażu i wogóle zakupu? A w silniku można coś zlecić do przerobienia, przewiercenia, wyprofilowania (itp) by małymi kosztami (np. do 500zł) poprawić osiągi takiego silnika..? Dobrze sformułowałem wogóle pytanie...?
  
 
do tematu turbo to bez kilku tys zlotych (wersja full profi) nawet nie podchodz
  
 
A powiedz mi jak ty ją podepniesz do 1.6 16V? ta na zdjęciu jest z 90Konnego turbo dieskla i nie koniecznie od 95r. wzwyż, ja mam 94r i też jest taka sama.

przyjrzyj sie jak jest podłączona
  
 
Cytat:
2006-05-26 00:34:17, darkly_noon pisze:
by małymi kosztami (np. do 500zł) poprawić osiągi takiego silnika..?


Do 500 pln możesz poprawić samopoczucie, nie osiągi.
  
 
Do 500 PLN - to możesz nalać V-power Racing podobno ma 100 oktanów
  
 
Cytat:

A powiedz mi jak ty ją podepniesz do 1.6 16V? ta na zdjęciu jest z 90Konnego turbo dieskla i nie koniecznie od 95r. wzwyż, ja mam 94r i też jest taka sama.

przyjrzyj sie jak jest podłączona
Cytat:


kleszczak !!!
przecież może dołączyć gdzie kolwiek ,, chłodnice powietrza ,,
TYLO aby spełnił warunki.
1. za filtrem powietrza
2.tak aby powietrze wczasie jazdy przepływało przez ,, chłodnice,,
( a czy to będzie na dachu czy pod samochodem )
Ważne aby było bezpiecznie i stabilnie zamocowane .
Napewno nie zaszkodzi !!
nie schłodzi do tego stopnia powietrze aby silnik ,, źle się z tym czuł ,,
i ,, nie będzie napewno 20 kucy więcej ,,
(Więcej mogą pomuc ,, ręce które leczą >>POLSAT<<)
  
 
zaraz zaraz - mi za 1500 pln gostek oferował ( z robocizna )
czyli intercooler turbinka , zaworek , i robocizna
do 1,6 16v - nie wiem co na to powiedziała by skrzynia oraz półośki , ale 1500 i turbine bym m iał
  
 
Cytat:
Napewno nie zaszkodzi !!


oj mylisz sie...zeby zamontowac w taki sposób jak piszesz trzeba wydłuzyc dolot wiec zwiekszysz jego pojemnosc, pozatym IC bedzie powodował spadek w energi kinetycznej czasteczek... znaczy sie moze zaszkodzic
  
 
Cytat:
pozatym IC bedzie powodował spadek w energi kinetycznej czasteczek...


znaczy się że co
?? wolniej powietrze będzie wlatywało do kolektora ??
eeeeeeeeee
nie nie moge zatrybić o co chodzi ?
  
 
tak bedzie wolniej wpadało.
  
 
fryszard !! cześć!
a gdy jest wiatr silny 20 metrów/s
1.jadąc pod wiatr + nasza prędkość = ssak powietrza z przodu auta ---> to jakoś go blokujesz , przymykasz ???
2. jadąć z wiatrem - nasza prędkość = odsłaniasz ssak ?
??????????????????
  
 
le-mar
Cytat:
zaraz zaraz - mi za 1500 pln gostek oferował ( z robocizna )
czyli intercooler turbinka , zaworek , i robocizna
do 1,6 16v - nie wiem co na to powiedziała by skrzynia oraz półośki , ale 1500 i turbine bym m iał


ten temat byłwałkowany wielokrotnie
wiele klamotów trzeba wymienić aby silnikprofesjonalnie uturbić !!!
nie jest to taki proste + dodać tylko turbine !
wiem jak uturbiają techniczne silniki doładowanie na strone powietrza to 12.5*C - taka przyjemność to prawie 20 tyś
wymieniają połowe silnika
spalanie większe
temperatury spalin też
sinik szybciej na złom się wybiera .
  
 
jaki ssak o co chodzi?
  
 
ale po co wywazac otwarte drzwi...znajdujesz tloki rs turbo ktore odpreza ci silnik,glowice dajesz do rowiercenia kanalow,kolektor wydechowy z rst z turbina,jakies smt6 do wyregulowania tego wszystkiego i tyle...Oczywsicie glowica w rst ma jeszcze inne zawory i walek ale od biedy mozesz na tej smigac jak ja obrobisz.Z drugiej strony o glowice od rst tez nie jest trudno i jedynie jakies poan ci by musial dorobic flansze pod twoj kolektor dolotowy.W tym wszystkim najwiekszy koszt to turbina bo albo kupic sprawna albo szrot za 150 pln i oddac do regeneracj za jakies 700pln,smt6 ok 500pln,glowica rst max250pln,flansza z 50pln,IC dobry z 300pln od iveco i tloki napewno by sie znalazly za gora 300 pln jak nie taniej.No i do tego wydech pasowaloby miec od rst albo zrobic custom.Od rst to tez nie sa duze pieniadze a custom to z 1000pln.Takze suma sumarum robiac po kosztach to widac jaka jest suma ale wtedy masz praktycznie rst i do tego wtrysk sterowany elektornicznie przez smt6 co daje duze pole do manewru bo jak ci ktos raz to wystroi to potem mozna przestroic za grosze na wyzsze doladowanie.
Nalezy wspomniec o hamulcach oczywsice i zawiasie.