Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() darkly_noon mkVII 3d 1.6 16V '96 Zgierz | 2006-05-25 23:24:27 Witam,
mało się znam na autach, bo niedawno kupiłem swoje pierwsze, oczywiście Escorta (mkVII 1.6 16V '96 FUN), dlatego kieruję do was pytanko czy w moim Escorcie jest intercooler, a jeśli nie ma to co się zmieni jeśli takowy (np: http://www.allegro.pl/item104541370_ford_escort_od_95r_intercooler.html) zamotuję ![]() pzdr |
![]() kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-05-25 23:35:12 ale toto to do TD 90km jest raczej ![]() |
![]() mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-05-25 23:38:35 zakladanie IC (intercoolera) do silnika N/A (wolnossacego, a dokladniej nie doladowanego) to jak zakladanie chlodnicy paliwa (tak to nie pomylka) bo idac dalej jak chipa +20KM w postaci rezystora zamiast przeplywomierza.
Ten IC jest do turbodiesla. Ty masz noPb. I wlasnie w tym turbo twi sek. Turbina zwieksza cisnienie w dolocie. Temperatura sprezanego powietrza jest wyzsza (czasteczki sa blizej siebie...ale tego juz tlumaczyl nie bede bo mam awersje do fizyki). Nizsza temp powietrza = wiecej tlenu. Wiecej tlenu + wiecej paliwa = wieksza moc. Dlatego warto powietrze chlodzic. ![]() Ale warto tez to powietrze wczesniej sprezyc ![]() To tak na szybko i po dwoch z pianka ![]() |
![]() darkly_noon mkVII 3d 1.6 16V '96 Zgierz | 2006-05-25 23:38:35 aaha dzięki ![]() |
![]() rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2006-05-25 23:44:56 Jeszcze bym dodal :
wiecej sprezonego powietrza=wyzsza temp spalania=spalanie stukowe tak czy siak IC ci potrzebny jak przyslowiowy Ząb w d.... ![]() |
![]() p_s_y_c_h_o Audi A4 ...oczywiści ... Poznań/Luboń | 2006-05-26 00:19:43 IC sie przyda...ale turbinka rowniez ![]() ![]() |
![]() mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-05-26 00:39:43 do tematu turbo to bez kilku tys zlotych (wersja full profi) nawet nie podchodz ![]() |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-05-26 00:44:47 |
![]() KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-26 09:49:08
Do 500 pln możesz poprawić samopoczucie, nie osiągi. |
![]() _kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2006-05-26 09:53:39 Do 500 PLN - to możesz nalać V-power Racing podobno ma 100 oktanów |
![]() KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2006-05-26 10:30:29
przyjrzyj sie jak jest podłączona
kleszczak !!! przecież może dołączyć gdzie kolwiek ,, chłodnice powietrza ,, TYLO aby spełnił warunki. 1. za filtrem powietrza 2.tak aby powietrze wczasie jazdy przepływało przez ,, chłodnice,, ( a czy to będzie na dachu czy pod samochodem ) Ważne aby było bezpiecznie i stabilnie zamocowane . Napewno nie zaszkodzi !! nie schłodzi do tego stopnia powietrze aby silnik ,, źle się z tym czuł ,, i ,, nie będzie napewno 20 kucy więcej ,, (Więcej mogą pomuc ,, ręce które leczą >>POLSAT<<) |
![]() frontline sprzedany emigracja za pracą | 2006-05-27 08:45:34
znaczy się że co ?? wolniej powietrze będzie wlatywało do kolektora ?? eeeeeeeeee nie nie moge zatrybić o co chodzi ? |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2006-05-27 08:48:38 tak bedzie wolniej wpadało. |
![]() KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2006-05-27 08:54:18 fryszard !! cześć!
a gdy jest wiatr silny 20 metrów/s 1.jadąc pod wiatr + nasza prędkość = ssak powietrza z przodu auta ---> to jakoś go blokujesz , przymykasz ??? 2. jadąć z wiatrem - nasza prędkość = odsłaniasz ssak ? ?????????????????? |
![]() KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2006-05-27 09:01:36 le-mar
ten temat byłwałkowany wielokrotnie wiele klamotów trzeba wymienić aby silnikprofesjonalnie uturbić !!! nie jest to taki proste + dodać tylko turbine ! wiem jak uturbiają techniczne silniki doładowanie na strone powietrza to 12.5*C - taka przyjemność to prawie 20 tyś wymieniają połowe silnika spalanie większe temperatury spalin też sinik szybciej na złom się wybiera . |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2006-05-27 09:25:41 jaki ssak o co chodzi? |
![]() rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2006-05-27 09:37:09 ale po co wywazac otwarte drzwi...znajdujesz tloki rs turbo ktore odpreza ci silnik,glowice dajesz do rowiercenia kanalow,kolektor wydechowy z rst z turbina,jakies smt6 do wyregulowania tego wszystkiego i tyle...Oczywsicie glowica w rst ma jeszcze inne zawory i walek ale od biedy mozesz na tej smigac jak ja obrobisz.Z drugiej strony o glowice od rst tez nie jest trudno i jedynie jakies poan ci by musial dorobic flansze pod twoj kolektor dolotowy.W tym wszystkim najwiekszy koszt to turbina bo albo kupic sprawna albo szrot za 150 pln i oddac do regeneracj za jakies 700pln,smt6 ok 500pln,glowica rst max250pln,flansza z 50pln,IC dobry z 300pln od iveco i tloki napewno by sie znalazly za gora 300 pln jak nie taniej.No i do tego wydech pasowaloby miec od rst albo zrobic custom.Od rst to tez nie sa duze pieniadze a custom to z 1000pln.Takze suma sumarum robiac po kosztach to widac jaka jest suma ale wtedy masz praktycznie rst i do tego wtrysk sterowany elektornicznie przez smt6 co daje duze pole do manewru bo jak ci ktos raz to wystroi to potem mozna przestroic za grosze na wyzsze doladowanie.
Nalezy wspomniec o hamulcach oczywsice i zawiasie. |