Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pawel01 gdańsk | 2006-05-28 13:35:54 fiat uno 1.0 fire, 1999 r, przebieg 89000. Czy opłaca się jeszcze zakładać gaz? chodzi mi tylko o wpływ na silnik w sensie wytrzymałości. osiągi są mało istotne. |
orfeusz Katowice | 2006-05-28 14:08:48 Pewnie, że tak znajomy ma i śmiga ale czy jest sens hmm ile takie uno pali 6litrów gazu będzie ok. 7,5 czyli różnica 10zeta... |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-05-28 14:13:15 Proponuję uwzgłędnić powrót ministra Nenemana do MF , gość ma wielki zapał do znacznego podwyższenia akcyzy na LPG |
![]() zp znowu Puck | 2006-05-28 20:00:17 No oplacac sie bedzie na pewno, pytanie tylko po jakim czasie sie instalacja zwroci. Co do spalania. Orfeusz napisal ze spali 7.5L. Ja dodam - w trasie. Po miescie spali wiecej.
Niestety tak to jest, ze male samochody pala tego gazu proporcjonalnie wiecej niz duze. Np. Opel Omega A Kombi, silnik 2.0E spala 9L w trasie. Hyundaj Pony, silnik 1.5i, spala w trasie tez 9L. oba samochody na II- generacji LPG, Spalanie sprawdzane wielokrotnie. Czy ktos jest w stanie wyjasnic to zjawisko ? |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2006-05-28 20:18:57 Omega - duża pojemność silnika, znacznie wiekszy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika czyli nie trzeba tak naciskać na gaz, żeby auto się sensownie rozpędzało
Hyundai - mniejsza pojemność silnika, niższy moment obrotowy, trzeba mocniej nacikać na gaz, żeby samochód żwawo się rozpędzał pozostaje kwestia różnicy masy pomiędzy tymi autami, która do tej teorii niestety nie pasuje, ale może wchodzić w grę różnica konstrukcji obydwu silników np. jeden może być dużo nowocześniejszy od drugiego |
![]() zp znowu Puck | 2006-05-28 20:53:36 W tym przypadku Hyunday ma nowoczesniejszy konstrukcyjnie silnik i mniejszy przebieg o 100 tys km. ![]() Wiciu, Twoja wypowiedzia nie jestem usatysfakcjonowany ![]() |