2107 kierownica - ciezko chodzi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ten uklad kierowniczy w 2107 jest chyba z tektury zrobiony. Ciagle z tym walcze.
Po dluzszym postoju wsiadam do samochodu i kierownica chodzi jak w maselku. Po wzieciu zakretu sama odbija i jest git.
Po przejechaniu kilku (moze kilkunastu kilometrow) na ktoryms z kolei zakretow wyczuwam ze kierownica zaczela chodzic cholernie ciezko. Nie ma mowy o samoczynnym odbijaniu (prostowaniu). (o malo wczoraj w rowie przez to nie wyladowalem).

Olej w przekladni jest. Ostatnio byly wymieniane przeguby zwrotnicy z prawej strony.
Co to moze byc.
  
 
Dodam jeszcze tylko ze sfoznie wymieniane bvyly jakies 2 miesiace temu a takie numery moja Ladna robi od ok 2 tygodni.
  
 
czasami się zdarza że te nowe rzeczy nie są idealne i masz szczęście że jeszcze nie wydają bardzo piskliwych dźwięków i jedyne co mi na myśl przychodzi to weź strzykawę z igłą napełnij olejem (może być silnikowy) i wstrzyknij we wszystkie gumki od gałek i swożni tak dość uczciwie aż się będzie wylewać a jak to nie pomoże to obawiam się że przekładnia dostała nadmiernedo wytarcia pomiędzy ślimakiem i tylko wymiana cie ratuje choć jeszcze jest taka łapa pośrednia na prawej podłużnicy ale wątpię żeby ona się zacierała racej dostaje luzu, nie martw się u nie przekładna też ma dosyć ma prawo bo już ma 25 lat
  
 
Przejrzyj wątek dotyczący w całości przekładni kierowniczej, ostatni wpis był w dniu 2 lipca br.
Andrzej
  
 
Panowie kto mi powie dlaczego w mojej Ladzie 2107 ciezko chodzi kierownica?Czasami to az tak ze mnie podrywa z siedzenia.Czyzby zawiodl uklad wspomagania? .Prosze o pomoc !!! Chcialbym zaznaczyc ze koncowki drazkow mam wymienione.
  
 
moze przekladnia ???
  
 
Mam pytanie a jak dawno wymieniałeś sworznie wahaczy szczególnie te dolne bo to one potrafią się po prostu zatrzeć a w granicznym przypadku sworzeń rozpada sie na dwie części i koło się kładzie na bok. Miałem tak osobiście najpierw zaczeła mi cięzko chodzić kierownica i podejrzewałem cały czas przekładnię. Nagle podczas jazdy 90 km/h prawe koło podwinęło się pod spód a wahacz darł o asfalt brrrrr Powód sworzeń wahacza rozleciał się na dwien cześci. Po naprawie wszystko ustąpiło i kierownica leciutko chodziła. Sprawdz te sworznie bo ja o mały włos nie pożegnałem się z tym swiatem. . Sprawdz tez na srubie regulacyjnej jak mocno masz skręconą pzrekładnie. Tyle z mojej strony .Pozdrowionka.
  
 
O swozniach nic nie wiem,nie wiem czy sa dobre czy zle.mialem na mysli koncowki drazkow i cale drazki ktore wymienilem.Ale jak kupowalem ta Lade to dostalem od goscia tą przekladnie ktora na sucho czyli jako wyjeta czesc pracuje ladnie i lekko i tu wlasnie bede mial kolejne pytanko.Ta oto przekladnia ma luz...... maly ale jest i nie wiem bo mam wogole chec wymienic go na ten co mam w mojej "Bialej damie" bo sa przypuszczenia ze to tez moze byc lekko sfatygowane.Ale jak wiemy to jest to troszke roboty wiec nikt mi nie moze powiedziec czy taki maly luzik jest oryginalny czy tez nalezy to do złomu.Znacie odpowiedz na to male pytanko??
  
 
Na twoje pytanie nie znam odpowiedzi, ale przyczyna w ciezko krecacej sie kierownicy lezy czesto po stronie ogumienia. Zobacz w jakim stanie masz laczki z przodu i jakie masz w nich cisnienie (plus jaki rozmiar).

Ps. Modów prosze o podpięcie do istniejacego juz watku, a autora zachecam do uzywania wyszukiwarki.


[ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2006-06-01 18:56:34 ]
  
 
Ustaw ją na środkowe położenie i jak ma luz to skasuj go śrubą regulacyjną. A w samochodzie to odkręć śrubę reg an przekładni tak żebyś miał luz 10cm na kierze i powinna się lekko kręcić a jak nadal ciężko to to nie przekładnia jest winna