Omega B 2.0 wariuje ABS !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Po wymianie opon na zimowe zaczął mi wariować ABS tzn. przy każdym hamowaniu załącza się serwo i drży pedał hamulca w zakresie od 10km/h do zatrzymania auta. Byłem na kompie i nic nie wykazał. Usterka strasznie upierdliwa, bo jeżdzę dużo po mieście i za każdym razem to samo. Czy serwis przez brutalne obchodzenie się z ciężko schodzącymi kołami mógł coś uszkodzić? Jeżeli ktoś to już miał proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny.
  
 
Sprawdź wszystkie czujniki, przód i tył, kabelki.


Cytat:
Po wymianie opon na zimowe...


na lato zmieniasz na zimówki...???
  
 
Cytat:
na lato zmieniasz na zimówki...???



problem zaczął się w listopadzie 08' . Nie miałem do tej pory kiedy podłubać przy aucie, a teraz pogoda sama zachęca do kupna jakiegoś bronka i nadrobienia zaległości
  
 
MI TO WYGLĄDA NA WALNIĘTĄ POMPĘ.
  
 
jakiś pomysł jak to sprawdzić?
  
 
Wydaje mi sie ze to zbieg okoliczności. Trzeba sie przejechać z kompem i za obserwować z parametrów co sie dzieje. Bo błedy pokaze jesli jest cos uszkodzone...Jak rodzaj masz pompy abs ??
  
 
nie mam pojęcia, rocznik 98' wersja Sport.
  
 
Cytat:
2009-05-25 22:56:10, Kimi pisze:
nie mam pojęcia, rocznik 98' wersja Sport.


No to zapewne masz pompę DX która lubiła sie psuć.
Najlepiej jak byś przejechał się z kimś kto ma komputer i podczas jazdy za obserwował zachowanie pompy podczas jazdy. Bo tak to cieżko zdiagnozować co jest nie tak. Tak jak Marios mówi może być pompa lub czujniki.
  
 
A zawieszenie i geometrię masz ok?

  
 
Przejadę się do ziomka z kompem i sprawdzę w trakcie jazdy. Co ciekawe to sporadycznie jak hamuję na dziurawej jezdni i podbija przednią oś to ABS nie włącza się na dohamowaniu.
  
 
wiem że jeżeli poci sie most to na tylnej osi koronki od ABS-u są przy moście i olej który wypływa z piaskiem i kurzem zabija koronki i wtedy też ABS szaleje robiłem to u kolegi w omce A
  
 
O tym też chciałem wspomnieć, zasyfione zębatki ABS'u przy tylnym moście powoduję, że on fixuje Też to przerabiałem w A 2.6.
Tak jak koledzy pisali - sprawdź styki / czyjniki / kable. Jeśli nie pomoże, to zostaje pompa (diagnoza komputerowa będzie kosztowała więcej niż używana pompa, także o ile kolega Ci tego nie zrobi za przysłowiowe piwko to możesz ją kupować praktycznie w ciemno).

Pozdrawiam,
Eryk
  
 
Dzięki wszystkim za pomoc. Padł czujnik ABS w przednim lewym kole. I po kłopocie...