Wyciszenie Espero... :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem jak u was, ale mnie wyciszenie Espero pozostawia wiele do życzenia...

Tak sobie myślę o zastosowaniu mat bitumicznych w drzwiach (także na poczet lepszego audio) w celu zmniejszenia przenikania hałasu i drgań.

Co myślicie o dołożeniu ich między wnętrze a silnik, da to coś ?

Ostatni mój pomysł (pewnie śmieszny ) To walnięcie silikonowych uszczelek do już istniejących, między przetłoczenia w ramie drzwi. Koszt to 10 zł, a efekt może być niezły

Do powyższych rozważań skłonił mnie wyjazd w długi weekend w trasę. A z racji silnego wiatru był on zakłócony przez szum, pomimo słuchania muzyki...

Pytanie do MaćkaGT.

Czy wytłumienie przdnich drzwi dało zauważalne odizolowanie hałasu z zewnątrz ?
  
 
Wytłumienie samych tylko przednich drzwi dało zauważalne efekty, nawet usunęły dźwięki o które na wybojach podejżewałem zawieszenie....
Dołożył bym to tego wygłuszenie maski wraz z dodatkowym wyklejeniem jej pod tą matą.
Ja wytłumiłem jeszcze cały tył pod kanapą i półkę tylną, plunuje pociągnąć to na cały bagażnik, dorobić materiałowe zaślepienie dla kanapy (w miejsce tego "pięknego" czarnego plastiku) oraz wykonanie tapicerki klapty bagażnika. Tak jak i przednie drzwi myśle też o wytłumieniu tylnych drzwi.......
A tak w ogóle to chyba wrócę do cichego wydechu bo to podstawa!!!
  
 
Nie jestem sam

W niedługim czasie wykonam najprawdopodobniej tylko dodanie uszczelek. Z braku czasu i warunków...

Poszukam informacji na temat materiału na klapę.

Z tego co pamiętam, Dominik wspominał o Lanosie swojego taty. Podobno jest dużo gorzej wyciszony, nie posiada żadnego wytłumienia na podłodze, i w porównaniu do Espero wypada blado...

Korci mnie nawalenie tych mat do przegrody. Muszę oblukać czy jest wystarczająco miejsca.
  
 
Ja dzisiaj wytlumilem sobie caly samochodzik. Na jutrio zostaly mi tylko tylnie drzwi.

Komora silnika to bedzie kolejny etap.

Masy bitumiczne...

Lepiej zrobic to piankami od paneli podlogowych.
Latwiej i taniej... ale wiecej zabawy
  
 
To może panowie jakieś fotki i opisy waszych zmagań.

Dużo ciekawych porad pada na forum. Przydało by się to zebrać zusammen do kupy i wrzucić na stronkę, bo na forum to po pewnym czasie ginie w natłoku nowych postów.
A propos postów - widzę, że wszyscy wypoczęci po długim weekendzie bo duża aktywność na forum. Oby tak zawsze
  
 
Panowie czy do wytlumienia drzwi moge uzyc takich mat :
http://allegro.pl/show_item.php?item=13184964
czy moge tez nimi wyciszyc maske od spodu? kolega mi je polecil bo u niego w Punto ponoc sprawily cuda... a ja nie wiem czy tak na serio sie tym interesowac??


Co mozna nimi wyciszyc oporcz drwi?

rzoumiem ze najpier drzwi oszyszczam z syfu i tej okropnej folii przyklejonej na jakies czarne swinstwo a potem naklejam taka mate, tak ?

czy mozna wytlumic bagaznik ? i czy wtedy klape czy oparcie foteli od drugiej strony ?
  
 
a wlasnie jakie inne produkty zalecacie do wyciszenia samochodu ? pianka do paneli jakos do mnie nie trafia.. ale moze ktos mnie przekona
  
 
Pianka u KeyJeya w przednich drzwiach dokonała cudu w zakresie brzmienia przednich głosników. A więc skoro akustyka sie polepszyła to znaczy że działa....
Masy bitumiczne sa cięzkie i drogie... ale na pewno lepsze
  
 
ja wytlumialem pianka do paneli bagaznik z racji tego ze zalozylem KM i troche go bylo slychac w srodku...4 warswy pianki i po sprawie
  
 
a jak to zrobiles? gdzie polozyles ta pianke ?
  
 
budaprenem do podlogi...nietety butli nie moglem wyciagnac ale i tak jest git...slysze tylko leciutkie mruczenie w srodku dopiero przy
  
 
Do wytłumień dobre jest też coś co sie zdajsie wojłok tapicerski nazywa (nie wiem jaka jest "fachowa" nazwa) - takie jakby filc jakby tkanina gęsto przeszywane - stosuje się to pomiędzy obicie a gąbke w meblach tapicerowanych, mozna dostać w churtowniach z materiałami tapicerskimi (ja kupowałem ok 5zł za arkusz kole 1,5x2m). Ja tego używam do drzwi bo pianka jak nie jest na całej powierzchni przyklejona to słychać szeleszczenie - a z tym nie, pozatym to się lepiej klei od pianki. A co do dużych wytłumień to bardzo dobra jest wata szkalan (isover, izomata, izopłyta) - takie żółte sprzedawane w grubościach od 1 do 5 cm i z różną gęstoscią sprasowania (proponuje odwiedzić castorame - tam mają różne wersje) - tym wybija się subwoofery i kolumny estradowe od środka. Powinno nadawac sie pod maske (musze sam spróbować w wakacje) bo jest żaroodporne i słąbo wciąga wode. Do klejenia tego używam kleju polimerowego do styropianu (takiego na spirytusie).
  
 
Ale ten wojłok to bym nie polecał bo na pewno wodę trzyma a i zagnic pewnoi potrawi. Wata czy włókno szklane jest chyba lekko niebezpieczne bo starzeje sie i potrawi kruszyć luc pylić..
  
 
Witam, piszę po raz pierwszy na "nowym" forum.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
Dorzucę swoje trzy grosze do wyciszania:
Wyjąłem wszystkie fotele, i pod materiał ułozony na podłodze dałem wykładzinę podłogowa, podgumowaną od spodu kupioną z resztek w jakiejs Castoramie. Pociągnąłem tę wykładznę z przodu nieco wyżej niż materiał oryginalny. Koszt wykładziny był znikomy, pracy dość dużo chociaż nieskomplikowanej. Efekt był taki że jadąc 120 km/h, hałas wewnątrz sugerował prędkość 90-100. Nie tylko mi - Pasażerce też
Drugą rzecz którą mogę polecić to wyklejenie matą bitumiczną przednich drzwi za głośnikami (czyli zewnętrznej blachy drzwi od strony wewnętrzej) oraz blachy do której przykręcone są głosniki. Zmiana jakości brzmienia głośników jest znacząca

DEspero
  
 
Cześć! Może i ja coś napiszę. Komorę silnika mam wyciszoną pastą wygłuszającą z firmy JKK. Drzwi pianką poliuretanową + pasta, za tylnymi siedzeniami i na ściance od komory silnika tylko, że od wewnątrz mam materiał do wyciszania dachów. Efekt? trzeba się przejechać i ocenić. Dla mnie ok! przynajmniej silnika nie słyszę przy 3500tys obr/min.
  
 
Cytat:
2003-05-21 14:52:52, imilde pisze:
Cześć! Może i ja coś napiszę. Komorę silnika mam wyciszoną pastą wygłuszającą z firmy JKK. Drzwi pianką poliuretanową + pasta, za tylnymi siedzeniami i na ściance od komory silnika tylko, że od wewnątrz mam materiał do wyciszania dachów. Efekt? trzeba się przejechać i ocenić. Dla mnie ok! przynajmniej silnika nie słyszę przy 3500tys obr/min.



To super . U mnie słychać wyraźnie. Do tego przy tych obrotach dźwięk jest mało przyjemny...