Filtr Paliwa 1.8TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, 1.8TD po 95 roku jakie miały filtry paliwa? Dalej dwa?.... W książce serwisowej jest napisane FILTR PALIWA MARKA I TYP: MOTORCRAFT EFG3, natomiast dzisiaj pod maską koło silnika widziałem FILTRON PM lub PP 819, stąd pytanie, czy ten MOTORCRAFTA możliwe, że znajduje sie w pobliżu zbiornika paliwa, czy poprostu ten MOTORCRAFT został zamieniony FILTRONEM? I czy ktoś kiedyś zdejmował pompke i denko z filtra przymocowanego kole silnika?

(mowa o takim czymś: http://motoallegro.pl/show_item.php?item=105488022)

Pytam czy istnieje możliwość, że został zamieniony ze względu na to, iż nie tylko ja eksploatuje essa, ojciec też czasami zrobi przegląd, ew wymieni coś.


[ wiadomość edytowana przez: Duchu dnia 2006-05-30 20:31:54 ]
  
 
Sam filtr jest motorcrafta a wkład może być różny, min. Filtron
  
 
Łojezusicku! 10 latek filtr miał być niewymieniany? W klekocie? Ponad wszelką wątpliwość wymieniany. Jest tylko jeden, w komorze silnika po lewej stronie przyśrubowany do generatora hałasu
  
 
Dobra dobra :p A jak wykręcić pompke i denko by filtr nowy zaczopować? BO całość udało mnie sie wykręcić ze ściany generatora halasu;P

A wymieniany filtr napewno był...



[ wiadomość edytowana przez: Duchu dnia 2006-05-30 20:45:17 ]
  
 
NA górze masz śrubkę, odkręcasz kluczykiem i obusowa z wkładem wpada do:

a) łapki (wersja dla sprytniejszych)
b) na skrzynie a potem na glebę gubiąc uszczelki

Wkładasz co trzeba, nowe gumki i dokręcasz. A potem odpowietrzanie...
Zaraz skoczę do autka i fotkę zrobię.




[ wiadomość edytowana przez: Smoku dnia 2006-05-30 20:51:06 ]
  
 
OK TO jak sie fatygujesz to zrob foty calego zabiegu Nie zartuje, ale dzieki za fatyge Czekam wobec tego na foto a jutro kupie nowy filtr, wyczyszcze zbiornik paliwa i jakis preparat do czyszczenia wtryskow zakupie o ile znajde... bo niemma pojecia jak to sie zwac nawet moze, Irek podsunal mi nazwe jedna ale wcielo mi historie gada;( Kiepski tydzien cos mam;(
  
 
filtr do 20 żuli kosztuje,zobacz czy są cztery uszczelki z nim(2małe i 2 duże), Liquid Molly czy coś takiego do czyszczenia układu paliwowego--koło 40żuli. Są tańsze, ja kupiłem za 14zł i też była różnica. Powiedz mi czy nie miałeś problemów z odpalaniem go w zimie?
  
 
Specyfik wabi się Liqui Moly Diesel Spulung.

Aparat zastrajkował, więc fotek nie będzie W każdym razie odkręcasz jedyną śrubę jaka jest na górze (pomiedzy uchwytem a pompkę) trzymając filtr od spodu. Warto zdjąć przewód między filtrem powietrza a turbiną i zasłonić wlot do turbiny, większe pole manewru Wymieniasz filtr, dajesz nowe uszczelki, odstojnik stary i skręcasz do kupy.
  
 
Czyli po odkręceniu góry czyli pompki, zejdzie i dół? Bo na dole także jest taka metalowa obudowa , świetnie, czy jakieś jeszcze pomysły odnośnie zabrudzonego układu paliwowego?
  
 
nie odkręcasz pompki tylko śrubę która znajduje się na górze.
Trzymasz ręką filtr aby nuie spadł na skrzynie. i to wszystko.
Nie ruszaj innych śrub bo odkręcisz cały zespół filtra od tak zwanego generatora hałasu.

[ wiadomość edytowana przez: remas dnia 2006-05-30 21:19:50 ]
  
 
OT, czyli czas na reklamę

Remas, wpadaj jutro na parking przy Poczcie Głównej na spota, pokażmy, że klekoty rzondzom
  
 
Dobra to może inaczej, wstawie obrazek.



Po odkreceniu srubki w polu 1 - bede mogl wyciagnac to co znajduje sie w polu 2, ale co z tym z pola 3? bo rozumiem, ze to spowrotem po zalozeniu kolejnego wkladu bede musial umiescic w tym samymmiejscu, ale czy bedzie klopot ze zdjeciem tego i zalozeniem?
  
 
Tak jak mowa czas na reklama
  
 
za tą czarną pompką od góry jest śruba odkręć ją a odejdzie ci elemęt 2 i 3 na jego miejsce wkładasz nowy filtr i zakręcasz. Powodzenia



Jak dfam radę to wpadne jutro pod pocztę pozdro Remas
  
 
jak będziesz odkręcał tą śróbe od góry to trzymaj też spód filtra bo pod wkładem jest denko w którym zbiera sie syf. Sróba jest długa aż do dna filtra.
  
 
Po kolei:

1) Uchwyt z pompką - na górze jest jedna śrubka na klucz 10. Odkręcić.

2) Filtr paliwa - po odkręceniu śrubki z elementu 1 wymienić na nowy

3) Odstojnik - po dokręceniu śrubki ta część opadnie, dlatego należy trzymać ją łapką. Założyć uszczelkę na górze i na dole (po obu stronach elementu 2), złożyć elementy 2 iu 3 razem, przyłożyć od spodu, spasować, wsadzić śrubę w element 1 i skręcić z wyczuciem.

Odpowietrzyc silnik, jeździć.

Niezbędne będą:

- kluczyk 10
- trochę ręczników papierowych
- odrobina umiejętności manualnych
- skrzynka piwa
- szwagier
- zestaw bandaży i środków odkażających
- notes z telefonami do Pogotowia Ratunkowego i Straży Pożarnej
  
 
Cytat:
2006-05-30 21:34:41, Smoku pisze:
Po kolei: 1) Uchwyt z pompką - na górze jest jedna śrubka na klucz 10. Odkręcić. 2) Filtr paliwa - po odkręceniu śrubki z elementu 1 wymienić na nowy 3) Odstojnik - po dokręceniu śrubki ta część opadnie, dlatego należy trzymać ją łapką. Założyć uszczelkę na górze i na dole (po obu stronach elementu 2), złożyć elementy 2 iu 3 razem, przyłożyć od spodu, spasować, wsadzić śrubę w element 1 i skręcić z wyczuciem. Odpowietrzyc silnik, jeździć. Niezbędne będą: - kluczyk 10 - trochę ręczników papierowych - odrobina umiejętności manualnych - skrzynka piwa - szwagier - zestaw bandaży i środków odkażających - notes z telefonami do Pogotowia Ratunkowego i Straży Pożarnej



Konkretna wypowiedź;PPP

Jasne, ale z tymi telefonami to przesadziłeś, ok teraz wsio wiem, jutro spróbujemy. Z Cyckiem doszliśmy do wniosku, że wina może być tutaj po stronie mojej nieszczelnej pompki od ręcznego pompowania (ten gzdynks na filtrze przed śrubka), jest zasilikonowany a dzisiaj silikon sie utopil i ropa wyskakiwala na zewnątrz.

Ave, mam nadzieje, ze juz wsio wiem
  
 
Cytat:
2006-05-30 21:42:44, Duchu pisze:
...Jasne, ale z tymi telefonami to przesadziłeś...




BHP uber alles
  
 
jak ci cieknie z tej pompki ręcznej to albo Ci sie uda ją jakoś zakleić albo nowa ew. używana ale sprawna. Ta membrana nie jest wymienna.
Ps. a teraz pytanko za 100 punktów...jak ktoś wie to narazie nie mówi



Wiesz co zrobić aby układ odpowietrzyć po wymianie filtra?
  
 
Cytat:
2006-05-30 22:04:29, Kleszczak pisze:
jak ci cieknie z tej pompki ręcznej to albo Ci sie uda ją jakoś zakleić albo nowa ew. używana ale sprawna. Ta membrana nie jest wymienna. Ps. a teraz pytanko za 100 punktów...jak ktoś wie to narazie nie mówi Wiesz co zrobić aby układ odpowietrzyć po wymianie filtra?



No to akurat wiem bo napisali o tym w książce WKŁ Ford ESCORT I ORION