Tłumik do Essiego VII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam do wymiany tłumik tylny i środkowy, nie mam za bardzo kasy na oryginalny fordowski,możecie podpowiedzieć jaki wybrać i ile mnie to będzie mniej więcej kosztowało?? z góry dzieki za pomoc
  
 
Najtaniej to chyba będzie kupić ASMET - wyrób polski.
  
 
dzięki Krisso, ale mam pytanie, czy po wymianie na nieoryginalny nie będzie jakiegoś stukania, bo wiem ze u znajomego w corsie po wymianie na nieoryginalny tłumik dostawał drgań i praktycznie nie dało sie autem jeździć.jesli mozesz to odpisz, dzięki
  
 
Cytat:
2006-06-08 09:41:59, bryndzus pisze:
dzięki Krisso, ale mam pytanie, czy po wymianie na nieoryginalny nie będzie jakiegoś stukania, bo wiem ze u znajomego w corsie po wymianie na nieoryginalny tłumik dostawał drgań i praktycznie nie dało sie autem jeździć.jesli mozesz to odpisz, dzięki




ja mam środkowy bosal`a chodzi jak malina! kosztował 140zł.
  
 
Cytat:
2006-06-08 09:41:59, bryndzus pisze:
dzięki Krisso, ale mam pytanie, czy po wymianie na nieoryginalny nie będzie jakiegoś stukania, bo wiem ze u znajomego w corsie po wymianie na nieoryginalny tłumik dostawał drgań i praktycznie nie dało sie autem jeździć.jesli mozesz to odpisz, dzięki



Nic się nie będzie działo. Żadnego stukania, itd. Wszystko idealnie, jak na oryginale. Bierz Asmeta, bo jest tani.
  
 
Cytat:
2006-06-08 21:06:12, KriSSo pisze:
Nic się nie będzie działo. Żadnego stukania, itd. Wszystko idealnie, jak na oryginale. Bierz Asmeta, bo jest tani.


chyba ze mocowania bedą kijowo porobione, w nieoryginalnych miejscach, to wtedy moga utrudnic załozenie i w skrajnych przypadkach stukac o podwozie.
  
 
Powiem tak, przypadku żeby ktoś kupował oryginalny tłumik, dawno nie spotkałem
  
 
Cytat:
2006-06-08 21:38:03, fryszard pisze:
chyba ze mocowania bedą kijowo porobione, w nieoryginalnych miejscach, to wtedy moga utrudnic załozenie i w skrajnych przypadkach stukac o podwozie.


Tłumik jest produkcji Asmet pod konkretny silnik i rocznik produkcji. Optycznie wygląda tak samo, jak oryginał. Wszystkie zaczepy są zrobione tak, jak ma być. Przecież to jest tłumik dedykowany ! a nie jakieś cudo od Pani Jadzi z garażu, więc nie rozumiem o co chodzi.
  
 
Cytat:
Wszystkie zaczepy są zrobione tak, jak ma być. Przecież to jest tłumik dedykowany ! a nie jakieś cudo od Pani Jadzi z garażu, więc nie rozumiem o co chodzi.


Często się zdarza, że tłumik nie do końca pasuje.
Na oko wygląda podobnie, ale tylko na oko.
Jak wymieniałem ostatni (nie wiem jakiej firmy, jakaś podrubka) to było ok, ale teraz jak wymieniałem środkowy to przy wertepach stuka mi o bude. Trzebaby się przyjżeć i coś tam przespawać.
Jak zwykle na takie rzeczy odkłada się na później.
  
 
Mialem oryginalny tlumik forda, teraz wymieniono mi na katalogowego ASMET-a i kiszka. Co smieszniejsze, wedlug katalogu firmy tlumik ktory mialem poprzednio pochodzil z 1.8D. Nowy jest dedykowany do TD - niestety tlucze o bude i wpada w wibracje, ale tylko przy lukach pokonywanych w prawo. Do tego nie jest plaski, a cylindryczny. Koncowke wylotu ma skierowana w kierunku jezdni, a nie na wprost. Stracilem przy wymianie piekna chromowana koncowke ultera.

Polecam przed wymiana spojrzec na tlumik pod autem i dopiero szukac w katalogu Asmeta. Maja katalog na stronie internetowej.
  
 
No żeście mnie teraz zaskoczyli. W trzech różnych autach kupowałem dedykowanego asmeta - do golfa, do clio i do mojego escorta. Za każdym razem brany był katalogowy, dedykowany do motoru i rocznika tłumik. Wszystko grało i pasowało idealnie, po prostu igła.
  
 
Cytat:
2006-06-09 13:34:58, darmcdoman pisze:
Nowy jest dedykowany do TD - niestety tlucze o bude i wpada w wibracje, ale tylko przy lukach pokonywanych w prawo.



Na pewno zeostał poprawnie zamontowany ? i sprawdzony ?

Cytat:
Koncowke wylotu ma skierowana w kierunku jezdni, a nie na wprost.



I bardzo dobrze, przecież to diesel i powinien mieć w dół, jak większości samochodów.



[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2006-06-09 14:07:24 ]
  
 
Ja mam środkowy asmeta i śmiga dobrze, nic nie tłucze. Końcowy jest ultera i nie narzekam
  
 
Kiedyś kupiłem do 1.6 16V '97 tylny oryginał Bosala z pewnego źródła i wogóle i dupa... padł po niecałym roku, a gwarancji nie było, było LPG. teraz mam Ameta od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Pół roku temu wyminiłem środkowy tez na Asmeta, ale nie wiem jak wyglada od spodu.
  
 
też przejechałem sie na Bosalu wytrzymał troche ponad rok i też nie było mgwarancji bo to wina LPG, teraz spróbuję Asmet zreszta nie mam wyboru bo tylko te dwa są dostępne do 1,3 SEDAN .
  
 
asmet robi tylko tlumiki?
przedni i tylny sa w cenniku na ich stronie, ale co z rura laczaca katalizator z kolektorem?
gdize/jaki kupic pierscien uszczelniajacy?

zamiast katalizatora wsadze tzw strumiennice coby wygladala jak katalizator.

byq
  
 
podam wam dobra hurtownię:
autostach
  
 
witam wszystkich, mam pytanie, wlasnie sie dowiedzialem ze tlumik srodkowy i końcowy kosztuje odpowiednio 190 i 195 PLN, czy to drogo a jesli tak to moze ktos powiedziec gdzie w gliwicach jest jakis tani sklep gdzie moglbym kupic te tlumiki?? z gory dzieki
  
 
Cytat:
2006-06-12 15:50:10, bryndzus pisze:
witam wszystkich, mam pytanie, wlasnie sie dowiedzialem ze tlumik srodkowy i końcowy kosztuje odpowiednio 190 i 195 PLN, czy to drogo a jesli tak to moze ktos powiedziec gdzie w gliwicach jest jakis tani sklep gdzie moglbym kupic te tlumiki?? z gory dzieki



drogo tam u was ja za środkowy bosala z 2 letnia gwarancją płaciłem 135zł...
  
 
A ja sie pochwale za mam essinke z 97 roku i jeszcze nie wymienialem tlumikow mam fabryczne Pewnie juz są przedmuchane na maxa i nic w nich nie ma ale auto jezdzi i wcale nie robi huku Pewnie padną w najmniej oczekiwanym momencie