MotoNews.pl
  

Co to??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie co znajduje sie pod tą plastikową obudową ponieważ od czasu do czasu na wolnych ob rotach coś tam trzeszczy jakby nie było dokręcone i latało metaliczny dzwiek


I jeszcze jedno gdzie znajduje sie silniczek krokowy ?? jeśli jest widoczny na tym rysunku to gdzie z góry dzieki

[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2006-06-06 20:26:44 ]
[ powód edycji: Mniejsze zdjęcia - większa przejrzystość. :] ]
  
 
Silniczek krokowy nie jest widoczny na tym zdjęciu. Znajduje się on po kolektorm ssącym i jest przymocowany gumową obejmą.
Pozdrawiam!!
  
 
Pod plastikową osłoną zaznaczoną na zdjęciu znajduje się nastawnik zmiennej geometrii kolektora dolotowego. Natomiast "silniczek krokowy", czyli zawór regulacyjny biegu jałowego jest widoczny na zdjęciu. Jest to jedno z urządzeń przykręconych z boku przepustnicy. Patrząc na zdjęcie, jest to urządzenie z prawej strony. Z lewej znajduje się czujnik położenia przepustnicy.
  
 
Śliczne dzięki może jeszcze ktoś wie do czego służy ten nastawnik zmiennej geometrii kolektora dolotowego i co może w nim terkotać czy to coś poważnego hałasuje od czasu do czasu i tylko na wolnych obrotach jak by sie coś rozkręciło Warto tam samemu zaglądać ??
  
 
mam trochę starszy motor 1,8IS M42 `92 i pod tą klapką (u mnie srebrną przykręconą na 3 śruby jedna trzyma rurkę miarki oleju) była przepustnica (otwiera się i zamyka gdy silnik zimny/ciepły) przepustnica odkręciła się z jednej śrubki i terkotało niemożliwie śrubkę dokręciłem i szafa gra
  
 
Śliczne dzięki przypuszczałem że to nic poważnego zrobie to w weekend pozdro
  
 
Witam
Mi tez to strasznie grzechocze.
Slyszalem ze wyrabia sie ten trzpien co ta klapka na nim siedzi i dlatego grzechocze ale nie sprawdzalem jeszcze.
Pozdrowki
  
 
Cytat:
2006-05-29 22:40:00, Gregi83 pisze:
może jeszcze ktoś wie do czego służy ten nastawnik zmiennej geometrii kolektora dolotowego i co może w nim terkotać czy to coś poważnego hałasuje od czasu do czasu i tylko na wolnych obrotach jak by sie coś rozkręciło Warto tam samemu zaglądać ??



Ten nastawnik, to klapka przestawiana silnikiem krokowym. Jak sama nazwa wskazuje, klapka ta zmienia geometrię kolektora dolotowego. Zmiana ta, w zależności od obrotów silnika, jest wykonywana po to, aby polepszyć własności falowe napełniania cylindrów. System ten jest określany przez BMW nazwą DISA.

Jeśli coś tam hałasuje, warto zajrzeć.