Wachacze TRW po roku i ok 10 tyś.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco






gumy wyjąłem bez większego wysiłku ręką

tak ku przestrodze żeby ktoś nie naciął się jak ja
  
 
wiele razy już na tym forum było mówione, że części nieoryginalne - przynajmniej w dziedzinie Escorta - to wywalanie pieniędzy w błoto. Ale cóż - chytry dwa razy traci.

P.S.
No chyba, że są to elementy SuperFlex, ale to już całkiem inna bajka i inne ceny.
  
 
Z tego co mi wiadomo TRW robi część na pierwszy montaż dla Forda więc liczyłem że trochę więcej wytrzymają

zresztą wcale tanie nie były..............
  
 
Cytat:
2006-08-12 19:07:43, Kielek pisze:
wiele razy już na tym forum było mówione, że części nieoryginalne - przynajmniej w dziedzinie Escorta - to wywalanie pieniędzy w błoto. Ale cóż - chytry dwa razy traci. P.S. No chyba, że są to elementy SuperFlex, ale to już całkiem inna bajka i inne ceny.


ja sie z toba nie zgodze w tym co piszesz !!!!! osobiście jestem zdziwiony tym ze TRW po roku tak wygladaja!!!! bo to firma raczej solidna!!!!! co do tego iz stosowanie zamienników to wyrzucanie kasy w błoto to tez absurd bo wiekszośc częsci jest robiona przez podwykonawców i częscto są to firmy z tzw, wysokiej póki,i raczej wiem co pisze bo zawodow zajmuje się częsciami do samochodów i od długiego czasu testuije zamienniki światowych producentów i sam takowe stosuje w swoim samochodzie i do tehj pory zadnych problemów choc przyznac trzeba ze trzeba wiedziec jaki element danej firmy trzeba kupic. np łozyska tylko skf i ruwil amorki kyb lub sachs w zadnym wypadku delphi itd pozdrawiam
  
 
renifergt - pokaż mi pięciu użytkowników, którzy założyli nie-motocraftowe gumy zawieszenia i są z nich zawdowoleni po przejechaniu 15tys. km. Poza tym nalezy dokładnie rozróżnić części do pierwszego montaż od części zamiennych - to że są produkowane na tej samej linii prdukcyjnej, to nie znaczy, że z takich samych materiałów - i tu wiem co mówię.
Osobiście nie jestem zdziwiony, że TRW po roku sie posypało - kiedyś miałem łączniki TRW i dużo dłużej nie wytrzymały. Nigdy więcej nie założę nic tej firmy. To samo się tyczy tureckiego lemforda (czy jak to tam się pisze).
Łożyska dla Motocrafta produkuje SKF, ale nie wszystkie i już łożysk SKF do Mondeo bym nie kupił (bo szybko padają). Amorki KYB oryginalne są droższe od Motocraftowych (90% KYB na Allegro to podróby) - osobiście poleciłbym jeszcze Bilstein - ale to jak już pisałem inna bajka i inne pieniądze.
Ano i za komplet gum SuperFlexa do Essiego myślę, że trzebaby by było dać z 1600PLN najmarniej - z tym, że one mają wieczystą gwarancję.


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-08-12 22:02:00 ]
  
 
Cytat:
2006-08-12 22:00:35, Kielek pisze:
Ano i za komplet gum SuperFlexa do Essiego myślę, że trzebaby by było dać z 1600PLN najmarniej - z tym, że one mają wieczystą gwarancję.



pewnie bedzie parafka ze nie dotyczy naszego pieknego kraju
  
 
Cytat:
2006-08-12 22:00:35, Kielek pisze:
renifergt - pokaż mi pięciu użytkowników, którzy założyli nie-motocraftowe gumy zawieszenia i są z nich zawdowoleni po przejechaniu 15tys. km. Poza tym nalezy dokładnie rozróżnić części do pierwszego montaż od części zamiennych - to że są produkowane na tej samej linii prdukcyjnej, to nie znaczy, że z takich samych materiałów - i tu wiem co mówię. Osobiście nie jestem zdziwiony, że TRW po roku sie posypało - kiedyś miałem łączniki TRW i dużo dłużej nie wytrzymały. Nigdy więcej nie założę nic tej firmy. To samo się tyczy tureckiego lemforda (czy jak to tam się pisze). Łożyska dla Motocrafta produkuje SKF, ale nie wszystkie i już łożysk SKF do Mondeo bym nie kupił (bo szybko padają). Amorki KYB oryginalne są droższe od Motocraftowych (90% KYB na Allegro to podróby) - osobiście poleciłbym jeszcze Bilstein - ale to jak już pisałem inna bajka i inne pieniądze. Ano i za komplet gum SuperFlexa do Essiego myślę, że trzebaby by było dać z 1600PLN najmarniej - z tym, że one mają wieczystą gwarancję. [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-08-12 22:02:00 ]



kolego ty mnie nie musisz uświadamiac na tema częsci pierwszego montazu itp.bo to juz zjadłem dośc dobrze dośc dobrze jestem zorientowany w temacie i powiem ze dośc duzo wiem na temat dyrektywy GVO I RACJA KUPUJĄC NA ALEGRO TO TAK ja mówię o markowych produktach od znanych dostawców!!!!!!! co do gum to fakt ale napisałem ze trzeba wiedzieć co kupic!!!!!!i powiem ci że nie jest tak ze tylkoorginał bo wiem co wyciągam z pudełek jak wydaje częsci mechanikom w serwisie DODAM AUTORYZOWANYM
  
 
Nie emocjonuj się tak, bo ja też wiem, co się w autoryzowanych warsztatach montuje i gdzie się wykonuje co trudniejsze naprawy - bynajmniej nie na hali warsztatu ASO... Dlatego sam kupuję części. Cytując dyrektywy mi nie zaimponujesz, bo je to sobie możesz stosować w cywilizowanym kraju, a nie u nas - wszędzie obowiązują, ale jakoś większość włascicieli Saabów mieszkających w Poznaniu i robiących przeglądy gwarancyjne woli oddać ich samochód na przegląd w Berlinie niż w Warszawie (o poznańskiem Elbrosie lepiej nie wspominać) - koszt właczając dojazd nieznacznie wyższy, a jakość nieporównywalna.
Co do dostawców - kupując u nich oryginalny amortyzator Motocrafta (robiony przez kogoś tam) zapłacisz mniej niż za jego odpowiednik Sachsa.
I skoro temat tyczył zaiweszenia i jego gum, to trzymajmy się zawieszeń...
  
 
Cytat:
2006-08-12 22:37:02, Kielek pisze:
Nie emocjonuj się tak, bo ja też wiem, co się w autoryzowanych warsztatach montuje i gdzie się wykonuje co trudniejsze naprawy - bynajmniej nie na hali warsztatu ASO... Dlatego sam kupuję części. Cytując dyrektywy mi nie zaimponujesz, bo je to sobie możesz stosować w cywilizowanym kraju, a nie u nas - wszędzie obowiązują, ale jakoś większość włascicieli Saabów mieszkających w Poznaniu i robiących przeglądy gwarancyjne woli oddać ich samochód na przegląd w Berlinie niż w Warszawie (o poznańskiem Elbrosie lepiej nie wspominać) - koszt właczając dojazd nieznacznie wyższy, a jakość nieporównywalna. Co do dostawców - kupując u nich oryginalny amortyzator Motocrafta (robiony przez kogoś tam) zapłacisz mniej niż za jego odpowiednik Sachsa. I skoro temat tyczył zaiweszenia i jego gum, to trzymajmy się zawieszeń...



nie o to chodzi ze ja chce ci imponowac bo nie to chciałem uzmysłowic a to ze orginał nie jest wcale lepszy ,kolego spokojnie, luzik bo w złym kierunku zmierzamy hihihihi ja uwazam ze dobry zamiennik jest tyle wart coorginał i tyle masz inne zdanie oki ale i tak przy okzazji ciębede uswiadamiał i namawiał do mojego
  
 
Nie ma żadnej pewności, że ten wahacz "TRW" to wahacz TRW
  
 
Ja siętak naciołem na końcówki drążków kierowniczych za 25zł - 10tys km i koniec...
  
 
renifergt - sporo zamienników jest droższych od oryginałów - czywiście nie kupowanych w ASO. Jest dużo znacznie lepszych od oryginałów zamienników. Ja nie twierdzę, że oryginały sa najlepsze, a jedynie to, że kupowanie ich daje gwarancję, że się nie rozpadną przed czasem. Kupując zamiennik, trzeba wiedzieć nieco na jego temat nim się go kupi i nie kierwoać się jedynie ceną (albo niską albo wysoką). Jak pokazuje przykład - sprawdza się to dobrze.
  
 
Ja kupiłem jakieś zamienniki, sworznie wachaczy, gość zapewniał w sklepie, że dobre i sprawdzone, dostały luzów po.... 4 tyś. kilometrów !!! Pieniądze wyrzucone w błoto.

Czasami w rozmowach ze znajomymi czy w sklepie słysze taką opinie, że np. firma X robi dla forda, VW czy innej firmy części które kosztują np. 300 zł i oficjalnie mają znaczki, loga i oznaczenia forda itp., a robią też te same części tylko nie ma na nich firmowych oznaczeń, jako zamienniki i kosztują powiedzmy 150 zł.
Tylko teraz tak naprawde, kto da gwarancje, że jest to faktycznie produkt o tych samych parametrach ? Że w produkcji nie zostały np. użyte gorszej jakości materiały itp. ?
  
 
Cytat:
2006-08-13 13:50:00, -OMEN- pisze:
Ja kupiłem jakieś zamienniki, sworznie wachaczy, gość zapewniał w sklepie, że dobre i sprawdzone, dostały luzów po.... 4 tyś. kilometrów !!! Pieniądze wyrzucone w błoto. Czasami w rozmowach ze znajomymi czy w sklepie słysze taką opinie, że np. firma X robi dla forda, VW czy innej firmy części które kosztują np. 300 zł i oficjalnie mają znaczki, loga i oznaczenia forda itp., a robią też te same części tylko nie ma na nich firmowych oznaczeń, jako zamienniki i kosztują powiedzmy 150 zł. Tylko teraz tak naprawde, kto da gwarancje, że jest to faktycznie produkt o tych samych parametrach ? Że w produkcji nie zostały np. użyte gorszej jakości materiały itp. ?


Kontynułując nasze wywody to bezsensownością było by ze strony producenta stosowac inne materiały bo wiązało by sie to z powstaniem drugiej lini produkcyjne! co do zakpów częsci to fakt często zamiennik jest drozszy od orginału, nastepnie zawsze nalezy sprawdzic ile kosztuje orginał,znam z autopsji jak np przychodzą do mnie klienci i pytaja o cos i robia oczy ze to tyle kosztuje bo oni cos tam kupili za tyle ale ogólnie ludzie twierdzą ze serwis to znaczy drogo,moze troche prawdy w tym jest!!! co do częsci zamiennych jak mówiłem trzeba wiedziec kto robi na pierwszy montaz i takie kupowac ,osobiście tylko w spradzonych punktach bo mozna nawet w sklepie kupic podróbe np kayaby, o allegro nie wspominał bo tam raczej wiekszośc to podróbki. bo skąd tak niskie ceny pewnych częsci,no chyba ze kradzione.istnieje tez opcja tak aze mozna poprośic sprzedawce o certyfikat ze dana częśc idzie na pierwszy montaz, jeśłi firma jest solidna ni epowinno byc z tym problemu ,osobiście w pracy zaopartuje się w dwóch firmach , 1 to lider na rynku czyli INTERCARS druga to RODON kupujć u nich mam pewnośc ze nie sa to podróbki!!!! co do wachaczy TRW to ciekawe czy rzeczywiści e one były orginalnymi TRW bo mozna podjrzewac ze nie!!! choć nie mozna wykluczyc ze rzeczywiście to TRW ,i po prostu się rozsypał. PODSUMOWUJĄC jestem zwolennikiem częsci zamiennych nieorginalnych i nadmienię ze pracuje jako spec od częsci i sporo ich juz przeszło przez moje ręce i w zadnym wypadku nie miałem sytuacji zeby coś sie rozsypało, czyli krótko tylko sprawdzone firmy jako dostawcy i powinno byc oki, polecam BREBMO,SKF,VALEO,FERRODO,SACHS, FEBI,OCAP,ATE TEXTAR, a jakby ktoś miał problem zawszze moge pomóc w doborze odpowiedniego zamiennika
  
 
Cytat:
2006-08-12 19:30:09, renifergt pisze:
ja sie z toba nie zgodze w tym co piszesz !!!!! osobiście jestem zdziwiony tym ze TRW po roku tak wygladaja!!!! bo to firma raczej solidna!!!!! co do tego iz stosowanie zamienników to wyrzucanie kasy w błoto to tez absurd bo wiekszośc częsci jest robiona przez podwykonawców i częscto są to firmy z tzw, wysokiej póki,i raczej wiem co pisze bo zawodow zajmuje się częsciami do samochodów i od długiego czasu testuije zamienniki światowych producentów i sam takowe stosuje w swoim samochodzie i do tehj pory zadnych problemów choc przyznac trzeba ze trzeba wiedziec jaki element danej firmy trzeba kupic. np łozyska tylko skf i ruwil amorki kyb lub sachs w zadnym wypadku delphi itd pozdrawiam



Tak jest ludzie w wiekszosci sobie niezdaja sprawy ze wiekszosc elementow samochodowych robia pod wykonawcy i mozna kupic duzo taniej Tez orginal tylko z innym logo producenta
widze ze renifergt tez sie w tym orientuje kwestia tylko aby kupowac w dobrych sklepach i wiedziec co kupowac ,zeby prudukty byly pewne co do jakosci (najbardzie podrabiane sa te najbardziej znane)
a juz inna bajka jest umiejetnosc zakladania danych elementow do sam. i robienia tego w sposob profesjonalny.
  
 
Cytat:
Kontynułując nasze wywody to bezsensownością było by ze strony producenta stosowac inne materiały bo wiązało by sie to z powstaniem drugiej lini produkcyjne!


Renifergt, wcale nie trzeba drugiej linii produkcyjnej, bo produkt jest robiony ten sam, tylko może zostać użyty materiał czy surowiec o trochę gorszych właściwościach i parametrach. A jeśli jakiś element produkuje się w dziesiątki tysięcy, to są to poważne oszczędności.
Nie twiedzę, że tak jest. Mówię tylko, że my tego nie wiemy i nikt nam nie zagwarantuje, że tak nie jest.
  
 
a jeszcze gdzies wyczytalem ze juz w tej chwili musi byc tak ze :
dana firma np Hella produkujaca jakies czesci sam. do samochodow skladanych fabrycznie pod logo np. Ford musi tagze wypuszczac na rynek ten sam towar nie odbiegajacym jakoscie pod innym logo np Hella lub BERH poprostu musza na rynku wystepowac zamienniki czesci orginalnych.
  
 
Cytat:
2006-08-13 14:27:06, -OMEN- pisze:
Renifergt, wcale nie trzeba drugiej linii produkcyjnej, bo produkt jest robiony ten sam, tylko może zostać użyty materiał czy surowiec o trochę gorszych właściwościach i parametrach. A jeśli jakiś element produkuje się w dziesiątki tysięcy, to są to poważne oszczędności. Nie twiedzę, że tak jest. Mówię tylko, że my tego nie wiemy i nikt nam nie zagwarantuje, że tak nie jest.


tak omen tylko dana firma tez sie i reklamuje ze jej czesci sa najlepsze i chce mniec tez jak najwiecej nowych klienetow i niewydaje mi sie aby tu byly tego typu kombinacje (poza polskimi rzemiesnikami) to ci to podrafia zrobic wszystko ze wszystkiego
  
 
OMEN czasy PRL-u mineły kiedy to maluch z Polski był innym samochodem niż z Włoch!!!! Żadna powazna firma nie pozwoliłaby sobie na cos takiego to wbrew zasadom marketingu wypuszczac gorszy produkt na wolny rynek tendencja jest tak zeby serwisy nie miały monopolu na to co dobre , czytam dośc duzo fachowej literatury na temat częsci i zapewniam Cie iz kupując produkt markowy jest on tej samej jakości co orginał , np napinacz do PEUGEOTA hdi ROBI dayco i identyczny moge kupic w innym pudełku ,za tańsza kasę i bankowo jest to to samo. TAKZE MOŻEMY sobie tu gdybac a wniosek jest jeden znani dostawcy i dobre częsci bo wiadomo jak kupisz łącznik firmy x to potem nie narzekaj .ja swojego serwisuje wyłącznie na markowych produktach i auto jest bezawarynje a druga sprawa wszystko w terminie jak coś się kończy wymiana i nie czekam, bo jedno ciągnie drugie puka łącznik wpływa to na jakis inny elemet zawiasu itp
  
 
Cytat:
tak omen tylko dana firma tez sie i reklamuje ze jej czesci sa najlepsze i chce mniec tez jak najwiecej nowych klienetow i niewydaje mi sie aby tu byly tego typu kombinacje (poza polskimi rzemiesnikami) to ci to podrafia zrobic wszystko ze wszystkiego


Tak, reklamy to faktycznie mamy coraz lepsze, a produkty coraz...
Niestety teraz najbardziej konkuruje się ceną nie jakością.

Cytat:
a jeszcze gdzies wyczytalem ze juz w tej chwili musi byc tak ze :
dana firma np Hella produkujaca jakies czesci sam. do samochodow skladanych fabrycznie pod logo np. Ford musi tagze wypuszczac na rynek ten sam towar nie odbiegajacym jakoscie pod innym logo np Hella lub BERH poprostu musza na rynku wystepowac zamienniki czesci orginalnych.


Może i masz racje, może i tak jest. Ja poprostu jestem ciekaw jak jest naprawde, stąd takie moje dywagacje .