MotoNews.pl
  

Dziura w gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Posiadam instalacje Diego z wtryskiwaczami matrix. I mam następujący problem : czasem raczej częściej jak rzadziej jak ruszam i dodaje gazu to najpierw ściągą obroty a potem silnik zaczyna się wkręcać na obroty.
Sprawdzałem też na luzie i są takie same objawy tak ściga obroty, że całym silnikiem zaczyna trzepać.
Samochód to 306 1.6 8v
  
 
oo dziwne bo ja mam tak samo choc moja inst jest 1gen. Mam instalacje turbo w ładzie i przerobiony reduktor tzn z dorobioną kompensacją i z ruszaniem jest ciężko. Wogóle jak jade sobie np na 3biegu hamujac silnikiem i nagle wdepne gaz to silnik się dławi. Musze delikatnie nacisnać gaz a potem stopniowo do pelnego otwarcia. Dzwne to i nie do ogarnięcia przeze mnie.
  
 
Ja bym sugerował że po naciśnięciu gazu do końca zalewa wam silnik...
  
 
Tylko że u mnie dzije się tak przy ruszaniu( przejście z jałowego na wyższe obroty nawet jak delikatnie przycisnę pedał gazu) i to nie za każdym razem. Natomiast potem moge wcisnąc pedał w podłoge i samochod przyśpiesza tak jak powinien. Więc zalewanie raczej odpada.
  
 
dokladnie tak mam. Jak już rusze i przeskocze dziure to moge deptać do końca a jak docisne przed dziurą to prycha i gaśnie
  
 
U mnie to samo, też mam Diego. Obawiam się, że przy gazie to nie uniknione (nawet IV gen.). Lekarstwem jest przyspieszenie zapłonu. Gaz ma LO 103 więc może sobie nieco pofolgować
Ewentualnie poprosić o takie ustawienie mapy, aby przy wolnych mieszankach autko pracowało na nieco bogatszej mieszance.
  
 
Proponuje zmienić ustawienia na offset 1,00, nachylenie powinno być prostą. Tak się dzieje jeżeli zubożymy mieszankę w przedziale A. Przydał by się screen z mapy i zakładki modelowanie wtedy można podumać.
  
 
U mnie natomiast przy przechodzeniu z benzyny na gaz szarpie. Najczęsciej rano .Zauważyłem ostatnio że jest to także na LPG jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to aż zatrzesie całym samochodem A4 1,8 Scirocco. Były już stosowane wtryskiwacze valteka - wcześnie były matriksy, czyszczony reduktor, wymieniony nawet komp.Nic nie pomogło , podejrzewam żę to ustawienia w komp. Podłączałem laptopa i zainteresowało mnie że przy zakładce w programie do gazu gdzie jest liniia czerwona z zaznaczonymi punktami po której przy pracy na gaz lata zielony punkt to przy delikatnym dodawaniu gazu punkt chodzi w początkowej częsci tej linni i po niej, natomiast przy gwałtownym dodaniu wychyla sie dużo dalej i wypada z "toru". Może to jest jakas myśl...???
  
 
Zależy, w którą stronę "wypada" z toru bo to bardzo istotne !!!
To kwestia ustawienia ja doszedłem do momentu kiedy przełączanie jest ledwo odczuwalne (przejście przy 800rpm i 30*C tak mi wygodnie) a podczas jazdy wogóle nie odczuwalne.
  
 
Cytat:
2006-05-25 23:29:38, nianiul pisze:
U mnie natomiast przy przechodzeniu z benzyny na gaz szarpie. Najczęsciej rano .Zauważyłem ostatnio że jest to także na LPG jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to aż zatrzesie całym samochodem A4 1,8 Scirocco. Były już stosowane wtryskiwacze valteka - wcześnie były matriksy, czyszczony reduktor, wymieniony nawet komp.Nic nie pomogło , podejrzewam żę to ustawienia w komp. Podłączałem laptopa i zainteresowało mnie że przy zakładce w programie do gazu gdzie jest liniia czerwona z zaznaczonymi punktami po której przy pracy na gaz lata zielony punkt to przy delikatnym dodawaniu gazu punkt chodzi w początkowej częsci tej linni i po niej, natomiast przy gwałtownym dodaniu wychyla sie dużo dalej i wypada z "toru". Może to jest jakas myśl...???


Czas nakładania faz ukl zasilania gazu i benzyny masz widocznie zle ustawiony .
A co do szarpania przy gwałtownym dodaniu gazu sprawdz wiercenia na kolektorze muszą być na jednej wysokości i nie więcej niż 5 cm nad wtryskami benzyny..Nie mogą wkrętki wystawać w kolektorze bo robią zawirowania gazu i to może być powodować takie zjawisko.
  
 
Cytat:
2006-05-26 00:39:03, orfeusz pisze:
Zależy, w którą stronę "wypada" z toru bo to bardzo istotne !!! To kwestia ustawienia ja doszedłem do momentu kiedy przełączanie jest ledwo odczuwalne (przejście przy 800rpm i 30*C tak mi wygodnie) a podczas jazdy wogóle nie odczuwalne.


Dzieki za pomoc BARD-owi sprawdzę jak to u mnie jest z tymi tryskami zamocowanymi

a co się tyczy ustawienia to u mnie wypada poniżej toru , który parametr mogę zmieniać żeby szło po torze. Nie pamiętam temperatury , ale obroty przy przełączaniu to 1400 .
  
 
W Diego nie ma czegoś takiego jak fazy nakładania chyba, że masz na myśli przetryskiwanie.
Zielona kropa pod linią to za duże ciśnienie a nad za małe. Przy kickdownie może się zdażyć, że mimo wysokich czasów wtrysku będzie nieco za duże ciśnienie ale sterownik gazowy niweluje to zjawisko - kropa idzie w dół.
  
 

ja mam troche z innej beczki temat, ale w sumie o dziurze w obrotach. silnik 2.0 turbo, 180KM, KME + matrix.
Przy dużych prędkościach; 180-230, 4-5bieg, max. ładowanie turbiny - silnik nagle dostaje 2-4 sekundowej dziury, tak jakby gazu brakowało, ale nie przełancza sie na benzyne. Nie jestem przekonany że reduktor jest zbyt słaby, chyba to coś innego.

  
 
Cytat:
2006-05-26 16:26:59, lucardo pisze:
ja mam troche z innej beczki temat, ale w sumie o dziurze w obrotach. silnik 2.0 turbo, 180KM, KME + matrix. Przy dużych prędkościach; 180-230, 4-5bieg, max. ładowanie turbiny - silnik nagle dostaje 2-4 sekundowej dziury, tak jakby gazu brakowało, ale nie przełancza sie na benzyne. Nie jestem przekonany że reduktor jest zbyt słaby, chyba to coś innego.


Jaki masz reduktor jeśli KME to może się tak dziać. Tak jak piszesz przy max wydatku może wzrosnąć bardzo ciśnienie na wyjściu reduktor się "przeładowuje" upuszcza ciśnienie i zanim znów "dobije" jest zachwianie. Ja mam 40KM mniej i silnik wolnossący i u mnie też to występuje przy max przyspieszaniu. Knif polega na dokładnym dostrojeniu ciśnienia i dobraniu odp. filtra fazy lotnej o odp. wydajności. Zauważ, że bez filtrów fazy lotnej ten efekt nie występuje chociaż nie polecam jeździć bez filtra na Matrix'ach z wiadomych względów U mnie jest to już prawie nie zauważalne.

Najlepiej podpiąć lapka i skorzystać z oscyloskopu w programie AKME 1,3 wtedy można zdiagnozować czy to spadek ciśnienia czy coś innego. Może to być też wina reduktora i jego wydajności. Problem ten występuje także w doładowanych TT.
  
 
Cytat:
2006-05-26 13:05:44, orfeusz pisze:
W Diego nie ma czegoś takiego jak fazy nakładania chyba, że masz na myśli przetryskiwanie. Zielona kropa pod linią to za duże ciśnienie a nad za małe. Przy kickdownie może się zdażyć, że mimo wysokich czasów wtrysku będzie nieco za duże ciśnienie ale sterownik gazowy niweluje to zjawisko - kropa idzie w dół.



Zmiana przetryskiwanie tu nic nie pomaga.Co mogę zmienić w ustawieniach, aby zmniejszyć ciśnienie w Akme 1.3
  
 
Ciśnienie zmienia się na reduktorze powinno być 1,0b, a sytuacja którą opisujesz jest w normie (u mnie jest podobnie) więc moim zdaniem błąd jest gdzie indziej. Sprawdź parametr przesunięcie przy Valtek'ach powinno być 2,5 poza tym może dysze są źle dobrane, mapa spaprana itd.
  
 
Cytat:
2006-05-26 19:13:04, orfeusz pisze:
Ciśnienie zmienia się na reduktorze powinno być 1,0b, a sytuacja którą opisujesz jest w normie (u mnie jest podobnie) więc moim zdaniem błąd jest gdzie indziej. Sprawdź parametr przesunięcie przy Valtek'ach powinno być 2,5 poza tym może dysze są źle dobrane, mapa spaprana itd.



Sytuacja u mnie jest w normie , czy tak powinno byc ??? Przesuniecie u mnie jest 1 , możliwe że zostało po matriksach. Jak mogę się przekonać o żle dobranych dyszach? Widzę że jestes trochę oblatany w tych sprawach. Ja po prostu nie wiem o co czepiac sie do instalatorów , oni też nie wiedzą co jest żle, gdyż ja niemogę im powiedzieć zę podłączam komputer bo zaraz stracę gwarancję.Oni mi już zaproponowali wymianę na drugą istalację STAG ale wydaje mi się ze ta (SCIROCCO) bedzie lepsza niz STAG.... tylko trzeba cos tu poprawić ...ale co
  
 
Moim skromnym zdaniem o za małych dyszach świadczą czasy wtrysku.
Jeżeli czas wtrysku gazu jest większy o 1ms i nie możma zejść niżej regulując mapą .
  
 
Jeśli masz interfejs to wejdź na strone producenta www.kme.com.pl ściągnij instrukcję i ustaw instalkę krok po kroku jak "radzi" producent. Jeśli będziesz miał potem jakieś pytania to wal śmiało Gaziarzy zabija niekiedy rutyna...

Sekwencję ciężko jest spaprać. Zacznij od przestawienia przesunięcia na 2,5 potem zrób autokalibrację i zobacz jak samochód pracuje. Sprawdź w konfiguracji typ wtryskiwaczy czy spece przestawili na Valtek czy zostało na matrixach
  
 
Cytat:
2006-05-27 01:26:39, orfeusz pisze:
Jeśli masz interfejs to wejdź na strone producenta www.kme.com.pl ściągnij instrukcję i ustaw instalkę krok po kroku jak "radzi" producent. Jeśli będziesz miał potem jakieś pytania to wal śmiało Gaziarzy zabija niekiedy rutyna... Sekwencję ciężko jest spaprać. Zacznij od przestawienia przesunięcia na 2,5 potem zrób autokalibrację i zobacz jak samochód pracuje. Sprawdź w konfiguracji typ wtryskiwaczy czy spece przestawili na Valtek czy zostało na matrixach



Programi juz mam i interfejs też, także mogę ju ż coś tam zmienić . Zrobie tak jak piszesz i zobaczymy co dalej ....napszę poźniej. Z gory dzięki...