Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-06-08 23:40:29 Danek! Co Ty z tym smarowaniem? Benzyna? Smaruje? Cylindry? ![]() ![]() |
![]() damian-k Opel Astra Szczecin | 2006-06-08 23:49:50 no z tym smarowaniem to się zgodzę. u mnie zużycie oleju po montażu lpg wzrosło z ok 0,5l/1000km do sporo ponad 1l/1000km [ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-06-08 23:50:20 ] |
omegafan Omega włocławek | 2006-06-09 00:11:19 damian-k a na jakim oleju jeździsz i ile juz silnik ma kkm?
pozdrawiam |
waflo 406 coupe Milton Keynes | 2006-06-09 12:10:30 Co do wolniejsze reakcji sondy na gazie to kazdy "madry" gaziarz wie ze wynika to z wiekszej bezwladnosci instalacji LPG. Auto masz na wtrysku wiec ECU moze wrecz momentalnie reagowac na odczyty z sondy i zmieniac mieszanke. Teraz wyobraz sobie instalacje LPG. Nastepuje spalanie mieszanki, po chwili dostajesz odczyt sondy (ze spalin), po chwili komp od LPG reaguje krokowcem (ktory jet przeciez umieszczony daleko od komory spalania) co wywoluje po chwili (bo przeciez mieszanka musi przebyc cala droge przez kolektor ssacy) zmiane mieszanki i zmiane odczytu sondy. Nie trzeba byc geniuszem aby zaczaic ze ten caly proces reagowania zajmuje o wiele dluzej dlatego odczyty z sondy skacza o wiele wolniej.
Zmien gaziarza skoro ten baran nie zna takich podstaw. Widocznie logiczne myslenie jest mu obce... [ wiadomość edytowana przez: waflo dnia 2006-06-09 12:16:56 ] |
orfeusz Katowice | 2006-06-09 12:31:58 Jeśli to była odp. na moje pytanie to informuje, że w sekwencji nie ma krokowego a mieszanka nie tworzy się w kolektorze więc Twoja teoria legła w gruzach ![]() |
waflo 406 coupe Milton Keynes | 2006-06-09 14:13:15
Nie widze tutaj wzmianki ze sprawa dotyczy srekwencji, a nie II generacji. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-06-09 14:47:15 Benzyna wprowadzana do cylindra osiada na jego ściankach (zwłaszcza na zimnym silniku podczas rozruchu). Zanim olej zdąży nawilżyć gładzie robi to benzyna. Na zimnej ściance cylindra paliwo się skrapla, po to wprowadzono najpierw podgrzewanie kolektora dolotowego, lub podgrzewanie samego paliwa przed wtryskiem. Miało to ograniczyć skraplanie paliwa na ściankach kolektora i cylindra, oraz poprawić "jednorodność" mieszanki paliwo/powietrze, a tym samym ułatwić jej zapłon. A że benzyna spełnia rolę smarowania różnych elementów układu widać na przykładzie zacierjących się pomp paliwa podczas jazdy na LPG i pustym zbiorniku Pb, wtryskiwaczy w wielopunktowym wtrysku, które są odcięte, a użytkownik na siłę oszczędza wogóle nie używając benzyny.
Ale robi się mały off-top. |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-06-09 15:18:13 Może pompe i smaruje (a pewnie raczej chlodzi, bo jak pompa leci na sucho bez obciazenia to sie przepala)
Co do smarowania silnika to sluzy do tego olej. Benzyna nic nie smaruje. Przypadkiem idealnym jest, tak jak piszesz gdy benzyna trafi do cylindra w postaci gazowej (i nie ma nawet szans nic smarowac gdyby nawet miala wlasciwosci smarownicze). I tak rzeczywiscie się dzieje przy nagrzanym silniku. Jesli chodzi o zimy silnik, splywanie itp to zgadzam sie w 100% ze bena rozrzedza olej ale jest to zjawisko negatywne i nie mozemy tu mowic o cudownych wlasciwosciach smarowniczych benzyny. ![]() ![]() |
lpglpg Land Rover Freelander Busko Zdrój | 2006-06-09 15:25:54 Chłodzi pompę-TAK. Ale, że smaruje? Dalej szukamy jeszcze kogoś kto by to potwierdził. Hi. Może ktoś już rozcieńczał olej benzyną? Jest sporo tańsza. |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2006-06-09 15:39:01
Nie podsrywaj ![]() |
![]() paweldm Mitsubishi outlander Skarszewy/Gdańsk | 2006-06-09 15:53:41 Każdy silnik zużywa olej, bo to wynika z jego charakteru pracy. Jeśli komus nie ubywa, to znaczy że jest uzupełniany paliwem. To także tłumaczy większe zużycie olej przy jeździe na gazie. |