Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-06-12 18:28:38 Pękł samoregulatr, jakoś dojechałem jeszcze trochę, zminiłem, na wolnych brotach wszystkie biegi wchodzą OK, ale podczas normalnego przełączania (3000RPM) mocno rzęzi i ciężko wchodzi dwójka i trójka. Podciągnięcie sprzęgła nic nie daje - i tak łapie już na samym końcu.
Co to może być (synchronizatory??), jak to zrobić, jaki jest koszt i czy to jest wogóle opłacalne?? Z góry dzięki za wszelakie informacje. |
![]() Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2006-06-12 18:33:06 A czy wogóle dasz radę spalić gumę na jedynce??? Bo jeśli nie no to cosik ze sprzęgłem (tarcza or komplecik)!!! Jesli wcześniej ci nic nie rzęziło to dlaczego nagle po wymianie samoregulatora zaczęło? Prawdopodobnie sprzęgło ci sie kończy!!! ![]() |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-06-12 18:38:25 To raczej nie sprzęgło, bo jak podciągnłąem to już się ślizgało cały czas. Podczas dojeżdżania bez samoregulatora ładnych kilka razy mi pozdgrzytało jak próbowałem wrzucić bez sprzęgła. Poza tym stało się to nagle - przed pęknięciem samoregulatora wszystko było w jak najlepszym porządku |
![]() Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2006-06-12 19:00:02 ale ewidentnie czujesz zgrzyt na lewarku przy zmianie biegów ? A wcześniej przed zgrzytem jest wyczówalny opór ? Bo jeśli tak to sprzegło a jeśli nie to synchro... Wszystko zależy od tego jak mocno wymęczyłeś skrzynię po zerwaniu sie samoregulatora.
Jeśli by ci się synchro skończyły(dokładnie hamulce synchronizatora) to lewarek bez oporu przy zmianie biegów chrabotałby o ząbki synchronizatora |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-06-12 19:09:49 lewarek bez oporu?? Nie rozumiem, ale jestem lamerem.
Co do oporu i zgrzytu - dokładnie jak piszesz - tylko dlaczego przed zerwaniem tego nie było?? |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-06-12 19:45:52 No i czemu nie zgrzyta jak chodzi na wolnych obrotach?? Stojąc w miejscu mogę bez zgrzytów włączac wszystki biegi??
[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2006-06-12 19:46:28 ] |
![]() pablonet ford escort MK7 Ghia staszow-krakow | 2006-06-12 20:03:55 Moim zdaniem jesli sprawa dotyczy wszystkich biegów to nie wina synchronizatora, raczej cos z samym sprzeglem. |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-06-12 20:12:04 Ale dotyczy tylko dwójki i trójki, reszta OK |
![]() pablonet ford escort MK7 Ghia staszow-krakow | 2006-06-12 20:16:55 No to chyba synchrozizatory tych wlasin biegów - chyba. Choc ja mechanik nie jestem. Mialem taki problem w Primerze, bo kilku bączkach na wstecznym(na asfalcie) nagle wyskoczyl bieg i sie zaczal problem, zgrzyt przy wrzucaniu 2biegu. Padl synchronizator 2-ki ktory jakos tam jest ze wstecznym powiazany. Naprawa w salonie razem z wymianą sprzegla kosztowala 1000pln. |
![]() Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2006-06-13 08:25:31
Ponieważ półośki nie napędzają mechanizmu różnicowego a ten z kolei nie kręci wałkiem głownym w skrzyni. Na postoju po wciśnięciu sprzęgła rozłączasz skrzynie od silnika, a wtedy biegi wchodzą bez problemu. Z tego co napisałeś to wyglądałoby na to co mój przedmówca zasugerował ( pablonet) - synchromizatory 2 i 3 biegu. A stało sie to prawdopodobnie przeaz to że jechałeś beż sprzęgła i wrzucałeś na "siłe " te właśnie biegi. Starły sie hamulce synchronizatorów i teraż nie ma co hamować trybek. Najlepiej chyba zrobisz jak kupisz inną skrzynie( jeśli oczywiście jest to co napisałem) |
![]() Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2006-06-13 09:40:43 ale skrzynia to min 800PLN - pytanie, czy naprawa nie będzie tańsza. Poza tym nie wiem co kupię...
|