Bije przy hamowaniu, co sprawdzić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powyżej 100km/h podczas hamowania bije kierownica i to tak że cała deska się trzęsie... Gdy nie hamuje wszystko jest ok. Co sprawdzić, co wymienić? Z góry dzięki za rady.
  
 
moze krzywe tarcze?
  
 
ja stawiam na pokrzywione tarcze (moga sie pokrzywic np gdy bedac rozgrzane przejedziesz przez kaluze - woda gwaltownie je schlodzi),
tez mam ten problem, sprobuj je przetoczyc albo wymien, jak juz na to zasluguja,
pozdrawiam, powodzenia
  
 
Cytat:
2006-06-04 12:39:08, maciejka80 pisze:
Powyżej 100km/h podczas hamowania bije kierownica i to tak że cała deska się trzęsie... Gdy nie hamuje wszystko jest ok. Co sprawdzić, co wymienić? Z góry dzięki za rady.


Witam!
Jezeli bije tylko przy hamowaniu to pewnie tarcze. Przetoczyc (czy to cos da jak takie krzywe?) lub nowe kupic. A jak przyspieszasz to nie bija kola? Tak w granicach od 85-95km/h jak bija kola to znak ze pewnie zle wywazone.
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Koła wyważone, bo przekładałem zimówki. Jak przyspieszam nie bije. A jeśli chodzi o tarcze, to w mojej poprzedniej Sierrce to nic nie dawało, było to coś innego czego nigdy nie odkryłem. Więc moje pytanie: co to może być oprócz tarcz i kół?
  
 
moze to byc jeszcze taki bolec który trzyma klapke od wyjnowania klocków w zaciskach, jesli ma luz to moze poodowac drgania.
  
 
JA mam cos podobego ale jak tarcze sa zimne i hamuje z duzej predkości. Jak sie troszke rozgrzeją to przechodzi az do momentu gdy dluzszyczs jade w trasie i znow wystygną.

Co to jest? Tarcze?
  
 
Bije tarcza prawdopodobnie ,proponoje wymienic na nawa lub przeszlifowac (nie toczyc tarcz poniewarz efekt bedzie mizerny ).
  
 
Cytat:
2006-06-04 13:31:23, robert2006 pisze:
Bije tarcza prawdopodobnie ,proponoje wymienic na nawa lub przeszlifowac (nie toczyc tarcz poniewarz efekt bedzie mizerny ).


I tu bym sie z toba nie zgodził jestem po przetoczeniu tarcz i efekt jest w 100% zadawalający....
  
 
zalezy poco sie toczy, jedni tocza zeby zlikwidowac nierównosc a inni poto zeby zciąć rant który powstaje przez zuzywanie sie tarczy.
  
 
A czy zakladales kiedys tarcze przeszlifowana (precyzja obrobki jest znacznie wieksza )tarcza po toczeniu ma rysy zgodne z obrotem tarczy ,po szlifowaniu tak jak na fabrycznej.
  
 
to ja wam dam ciekawostke....... mam to samo ze bije przy wiekszej predkosci...... bije chociaz tarcze sa nowe, kola wywazone i teoretycznie wszystko sprawdzone.....
  
 
borys moze masz padniete amortyzator- y ,gdy opona niewiele bije to efekt przy chamowaniu sie nasila.
  
 
Cytat:
2006-06-04 13:43:17, borys pisze:
to ja wam dam ciekawostke....... mam to samo ze bije przy wiekszej predkosci...... bije chociaz tarcze sa nowe, kola wywazone i teoretycznie wszystko sprawdzone.....


może zwrotnice krzywo przewierciłeś????
  
 
Tarcze... trenowałem już to w poprzednim samochodzie, nowe - 1 miesiąc i biły, następne - 1 miesiąc, przetacznie starczało na 4-5 miesięcy... Jak wtedy miałem mocno krzywe tarcze to kiera latała delikatnie nawet bez hamowania (klocki uderzały o tarcze) Jakie mogą być INNE elementy zawieszenia odpawiadające takiemu zachowaniu przy hamowaniu? Wtedy wymienie tarcze i te podejrzane elementy.
  
 
A jakie sa koszty toczenia /szlifowania?

Chodzi o to czy warto glowe sobie zawracac czy zainwestowac w nowe tarcze.

Najciekawsze jest to ze na cieplych tarczach jest spokoj a na zimnych drzy. Jak sie hamuje z duzej predkosci to efekt jest nieprzyjemny
  
 
W Gdańsku przetoczenie razem ze zdjęciem kosztuje 70 zł (2 szt.) i trwa może 30-40min.
  
 
Wedlug mnie ruch zupelnie bez sensu, by wydawac 70zl na toczenie tarcz. Tym bardziej, ze efekty czesto bywaja zalosne. Kto nie probowal i nie wierzy na slowo, niech probuje. Ale pozniej zeby nie bylo narzekania, ze jakos slabo hamuje albo bije.

Zamontowanie nowych w Essim to rzecz prosta. Potrzebny lewarek, klucz do kol, klucz 13, klucz imbusowy 10, mlotek, szczotka druciana i odrobinka smaru miedziowego. Calosc zabiera moze 10min na jedna strone wliczajac czyszczenie prowadnic zaciskow i ich smarowanie oraz zalozenie klockow.
  
 
TO biorac pod uwage ze tarcze po 50 za sztuke to bezsensu toczyc
  
 
A może masz luzy na tulejach?? A skoro po przetaczaniu i po nowych tarczach objaw tak szybko powraca, to może czas na sprawdzenie sprawności zacisków i drożności elastycznych zakończeń przewodów hamulcowych...
Tarcze często krzywią się w przypadku, gdy po ostrym hamowaniu (nie koniecznie krótkotrwalym, może być długi zjazd z góry) zostawiamy samochód bez ruchu. Wtedy tarcza inaczej chłodzi się w miejscu, gdzie obłożona jest klockami. Dość często ten przypadek jest pomijany. A wtstarczy trochę pojeździć, żeby się schlodziły równomiernie.