Wycie w tylnych kołach oma B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam nadzieję że temat w odpowiednim dziale;P
Otóż w mojej omie od 40km/h z tylnych kół dochodzi wycie zgodne z obrotami kół, i nie wiem czy to mogą wyć łożyska czy opony tak wyją ? Wycie to coś w rodzaju woof...woof heh no tak to sie daje opisać.
Mam tą omę od kilku dni i sie zastanawiam co robić.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-06-18 11:02:11, kopernik8 pisze:
i sie zastanawiam co robić. pozdrawiam


może sprawdzić?
albo jeździć do 40km/h.
  
 
masz do wyboru łozyska, dyferencjał, opony źle wyważone koła krzywe felgi wiec zabierz sie od sprawdzenia kól najlepiej przełóż przód na tył, jak nie pomoże to wtedy pozostanie wymiana łożysk albo dyfera.
pozdr...
  
 
Może masz stare opony, albo łożyska wyją. U mnie z tyłu dochodzi szum powietrza to juz wogole nie mam pojęcia co robic Co sprawdzić. U ciebie to bedą pewnie łożyska. Jak wiesz jak sprawdzić łożyska to już masz połowe sukcesu.

pozdrawiam
  
 
Jeśli wycie rozpoczyna się od tak małej V, to jest to prawdopodonie wina kół - złe wyważenie lub opony są wyząbkowane (słabe amorki).
Ale dźwięk "woof, woof" wskazuje na łożyska...
A co się dzieje tak przy 90-100km/h?
Bo jeśli hałas ustaje, to koła - na bank.

PZDR
  
 
Wycie nie ustaje, raczej sie nasila.
Jak otworzę okno to słychać opony.
Czy w tylnym zawieszeniu jest możliwość jakiegoś złego ustawienia "Zbierzności"?
No nic łożyska sprawdzę i te koła.
pozdrawiam
  
 
W zależności od stanu tych łożysk można samemu dojść czy to one - generalnie natężenie dźwięku zależy od ich obciążenia.
Jeśli zatem podczas jazdy np. 50-60 po łuku (chodzi o to aby siła odśrodkowa odciążyła wewnętrzne koło) dżwięk zaniknie lub osłabnie to masz winowajcę. Jeżeli padają oba łożyska będzie ciut trudniej to namierzyć.
Sposób wypróbowany na 100% u mnie.
W moim przypadku koszt łożyska 130 + 90 robocizna.