Chcę potwierdzić lub nie pewną teorię

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprzedawca w sklepie firmowym Centry powiedział iż jeżeli da się akumulator o większej pojemności (ja mam ponad 50 ampero-godzin) np. 84 czy 86 tam ( nie pamietam dokładnie) był o takich samych gabarytach jak mój ale niestety o mniejszym prądzie rozruchowym ( cos za coś ) to więcej będę miał prądu dla odbiorników w samochodzie ( tylna szyba) Ile w tym prawdy ?
  
 
jeśli kupisz aku o większej pojemności to efekt będzie taki, że będziesz miał dłuższy czas działania świateł przy zgaszonym silniku.
Niektórzy twierdzą jednak, że zbyt duży aku będzie niedoładowany. Uważam to za jakąś bzdurę - bo niby dlaczego tak miałoby być?
POnadto w autach z silnikiem diesla montuje się z reguły większe akumulatory niż w tych samych modlach z silnikiem benzynowym, a alternator pozostaje taki sam.
Wg mnie im większy akumulator, tym lepszy. Prąd rozruchowy to tylko maksymalna wielkość mocy, jaką jest w stanie dostarczyć akumulator. Nie ma sensu brać akumulatora o prądzie rozruchowym większym niż moc rozrusznika.
  
 
to lepiej mieć aku o większej pojemności czy prądzie rozruchowym? Chcę miec więcej produ na np. tylna szybę ? Jest tam doprowadzony nowy dodatkowy przewód i nowa szyba i nic to nie daje. Ogrzewanie siedzenia ( mata na siedzenie wolno się nagrzewa ).
  
 
Cytat:
2006-06-16 19:43:57, malin2 pisze:
to lepiej mieć aku o większej pojemności czy prądzie rozruchowym? Chcę miec więcej produ na np. tylna szybę ? Jest tam doprowadzony nowy dodatkowy przewód i nowa szyba i nic to nie daje. Ogrzewanie siedzenia ( mata na siedzenie wolno się nagrzewa ).



akumulator nic tu nie ma do rzeczy, tylko alternator, który dostarcza prąd podczas pracy silnika.
  
 
a czy aku może zabierać prąd lub zmniejszyć opornośc i przez to więcej prądu idzie lub mniej. Niby ładowanie dobre ( w normie) ale ...
  
 
ale kombinujesz. ze niby jak wiekszy aku kupisz to pojdzie wiecej pradu na szyby?

stary, te szyby nie biorą po 30 amperów zeby sie przejmowac wydajnoscia akumulatora.

prad rozruchowy bylby zbyt maly wtedy, gdyby auto paliło z problemami lub nie palilo w ogole.

duze prady rozruchowe stosuje sie tez przy instalacjach car audio - 2 mniejsze aku polaczone rownolegle o duzych pradach rozruchowych. albo jeszcze lepiej, drugi alternator na drugi akumulator i do tego 2gi aku tylko na car-audio (powiedzmy 2-3 wzmaki)