| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-06-16 19:00:21 jeśli kupisz aku o większej pojemności to efekt będzie taki, że będziesz miał dłuższy czas działania świateł przy zgaszonym silniku.
Niektórzy twierdzą jednak, że zbyt duży aku będzie niedoładowany. Uważam to za jakąś bzdurę - bo niby dlaczego tak miałoby być? POnadto w autach z silnikiem diesla montuje się z reguły większe akumulatory niż w tych samych modlach z silnikiem benzynowym, a alternator pozostaje taki sam. Wg mnie im większy akumulator, tym lepszy. Prąd rozruchowy to tylko maksymalna wielkość mocy, jaką jest w stanie dostarczyć akumulator. Nie ma sensu brać akumulatora o prądzie rozruchowym większym niż moc rozrusznika. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-06-16 19:54:39
akumulator nic tu nie ma do rzeczy, tylko alternator, który dostarcza prąd podczas pracy silnika. |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-06-16 20:16:57 a czy aku może zabierać prąd lub zmniejszyć opornośc i przez to więcej prądu idzie lub mniej. Niby ładowanie dobre ( w normie) ale ... |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2006-06-16 22:27:25 ale kombinujesz. ze niby jak wiekszy aku kupisz to pojdzie wiecej pradu na szyby?
stary, te szyby nie biorą po 30 amperów zeby sie przejmowac wydajnoscia akumulatora. prad rozruchowy bylby zbyt maly wtedy, gdyby auto paliło z problemami lub nie palilo w ogole. duze prady rozruchowe stosuje sie tez przy instalacjach car audio - 2 mniejsze aku polaczone rownolegle o duzych pradach rozruchowych. albo jeszcze lepiej, drugi alternator na drugi akumulator i do tego 2gi aku tylko na car-audio (powiedzmy 2-3 wzmaki) |