MotoNews.pl
  

Gaśnie, samo... (1.8)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ( to mój pierwszy post tutaj więc proszę o łagodne potraktowanie ).

Niedawno w mojej rodzinie pojawiło się Espero 1.8, niestety pojawił się też problem
W trakcie jazdy silnik zgasł i obecnie daje się czasami odpalić, po czym po około minucie gaśnie. Wszystko wskazuje, że jest to kwestia zapłonu (silnik nie dławi się, normalnie wchodzi na obroty - po prostu gwałtownie gaśnie). Próba zczytania kodu błędu metodą spinacza i kostki diagnostycznej dała wynik 42 ( Obwód elektronicznej regulacji zapłonu ). W związku z tym mam pytanie - co może być przyczyną? Wiem, że dość częstą usterką jest cewka modułu (rozumiem, że moduł jest ukryty pod kopułką rozdzielacza).

Z góry dziękuję za pomoc.
  
 
Dobra będzie łagodnie-WYSZUKIWARKA!!!!!!!!!!!!!!

A poważnie:jeżeli rzeczywiście jest jak piszesz tzn.nie wypadają zapłony,normalnie wchodzi na obroty itp. to mogą być 2 rzeczy:
1.cewka zbierająca za 24zł
2.moduł aparatu za 240zł

  
 
Cytat:
2006-06-19 21:53:18, JaRabbit pisze:
Dobra będzie łagodnie-WYSZUKIWARKA!!!!!!!!!!!!!!



Niestety wyszukiwarka nie dała żadnych rezultatów - najwyraźniej nikt jeszcze nei dostał 42... .
Dzisiaj spróbujemy wymienić cewkę w aparacie zapłonowym.

Dzięki
  
 
Cytat:
2006-06-20 06:41:20, Yaco pisze:
Niestety wyszukiwarka nie dała żadnych rezultatów - najwyraźniej nikt jeszcze nei dostał 42... . Dzisiaj spróbujemy wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. Dzięki



bo ta wyszukiwarka jest do duuuuu.........y

  
 
No i kurka lipa...
Co ciekawe, po wymianie cewki silnik wogóle przestał odpalać Po podlączeniu probówki w formie kawałka przewodu i żarówki pomiędzy masę a przewód obrotomierza (z cewki zapł.) żarówka świeci cały czas. W trakcie próby odpalenia nieznacznie przygasa, ale niestety nie miga Wychodzi na to, że jednak moduł...

PS. Ile ohm powinna mieć cewka impulsatora?
  
 
Nie wiem czy ta zarowka zes czego nie popalil...
  
 
Cytat:
2006-06-20 20:52:57, Yaco pisze:
No i kurka lipa... Co ciekawe, po wymianie cewki silnik wogóle przestał odpalać Po podlączeniu probówki w formie kawałka przewodu i żarówki pomiędzy masę a przewód obrotomierza (z cewki zapł.) żarówka świeci cały czas. W trakcie próby odpalenia nieznacznie przygasa, ale niestety nie miga Wychodzi na to, że jednak moduł... PS. Ile ohm powinna mieć cewka impulsatora?



cewka impulsatora - 500-1500 omów

test z żarówką jest do dupy, bo żarówka ma dużą bezwładność i gdy przy 850 obr/min impuls napięcia pojawia się kilkadziesiąt razy w ciągu sekundy, więc żarówka nie zdąży zgasnąć. Lepiej obserwować obrotomierz - jeśli pokazuje coś, to znaczy że impulsy są.

Jak cewkę wymieniałeś?
Jeśli cewkę zapłonową to być może niepotrzebnie - wymień koniecznie właśnie cewkę impulsatora - koszt 20-30 zł.
  
 
Dzisiaj wymieniłem moduł zapłonowy i zagdakało. Silnik pracuje normalnie.

Robert_S - cewka, którą wymieniłem wczesniej to właśnie ta zbierająca (pod kopułką rodzielacza). Ma około 800 ohm więc jest w porządku. Pozatym działa...

Dziękuję wszystkim za pomoc.
  
 
ile cię kosztował moduł aparatu?
  
 
Kosztował mojego brata, bo to jego pudło - 148 pln.
Więc nie jest tak źle.

Do pełni szczęścia przy najbliższej okazji wymieni się jeszcze kopułkę i palec rodzielacza oraz przewody WN.

PZDR

[ wiadomość edytowana przez: Yaco dnia 2006-06-21 21:33:20 ]
  
 
[quote]
2006-06-21 21:32:15, Yaco pisze:
Kosztował mojego brata, bo to jego pudło - 148 pln. [quote]
Gdzie tak tanio trafiłeś?