Rozrusznik z przekładniami planetarnymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie czy do escortów mkV mkVI montowali rozruszniki z przekładniami planetarnymi? A jeżeli nie to czy ktoś ma taki założony u siebie z jakiegoś innego silnika??
  
 
rozumiem że te przekładnie to te trzy małe trybiki co są koło bendiksa? jak tak to mk5 i 6 mają.
  
 
Nie wiem dokładnie. Wiem tylko że te rozruszniki szybciej kręcą i są lepsze. Denerwuje mnie ten dźwięk przy standardowym rozruszniku w essim. (łee łeee łeee)
  
 
Oj chyba nie miały takich rozruszników Escorty.
  
 
Kiedyś gdzieś wyczytałem na forum, że ktoś miał planetarny w 1.8D ale już nie pamiętam kto, i nie wiem czy to rozrusznik jakis dobierany czy oryginalny od forda.
  
 
oryginalny 1.8d mk5 miał na 100% układ planetarny!!!
  
 
a wie ktoś czy podpasuje taki do Benzyny 1.4?
  
 
O ile pamiętam to ksiązka WKŁ nie podaje takiego rozrusznika do Essiego. Może się myle nie mam jej akurat przy sobie.
  
 
mi w dwóch mk5 1.8d padł koszyk tych zębatek planetek. Jak byłem w sklepie to mi mówiono że to norma w 1.8d i często koszyki pękają. Czyżby zbieg okoliczności?
  
 
Ale teraz w wiekszosci aut montuja te planetarne... u mnie wszyscy w rodzinie maja planetarne i fajnie sie kreca tak szyt szyt szyt (peugeot, audi, bmw) u kolegi nawet w sierrce 91rok ma planetarne, a u mnie tylko łee łeee łeee

[ wiadomość edytowana przez: Radek_ZG dnia 2006-02-02 20:45:03 ]
  
 
Cytat:
Ale teraz w wiekszosci aut montuja te planetarne... u mnie wszyscy w rodzinie maja planetarne i fajnie sie kreca tak szyt szyt szyt (peugeot, audi, bmw) a u mnie tylko łee łeee łeee


nie no jasne wszystko ok. Mi chodziło nie o awaryjność tylko o to, że w moich obu 1.8d były planetarne i sądze że we wszystkich 1.8d mk5 były takie w oryginale
  
 
to teraz trzeba sprawdzic czy podejdzie pod moja benzyne ) dzieki za info
  
 
W CVH byly bez, o ile mnie pamiec nie myli, w zeteckach juz sa plantarne. Tzn tak mi sie wydaje
  
 
a wiesz moze czy z zetecka pasuje do CVH taki rozrusznik? :>
  
 
te Łee...łee..łee.. to polecam wyczyścić rozrusznik w środku z wszelkiegi syfu, starego smaru. szczotki poczyścić coby lepiej dotykały, tulejki samosmarujące delikatnie posmarować smarem, tam gdzie satelity(mam je w mk5 d. i mk6 td)nowy smari reszte części poczyścić. I już nie będzie łee...łee...łee... tylko ziuu,ziuu,ziuu i... tyk, tyk tyk
ps. ziu-obrót rozrusznika
tyk- klekotanie zapalonego diesla
  
 
hehehehe ale ja bym wolał żeby było szyt szyt szyt (tak jak w planetarnym)
  
 
a dzisiaj chcialem wszystko ladnie przeczyscic i posmarowac ale zgubilem gdzies jeden szczotko-trzymacz dobrze ze mam zapasowy rozrusznik jutro zloze wszystko do kupy i jak dalej bedzie łee łee łee to jade na szrot i podpasowuje planetarnego :>
  
 
szczotkotrzymacz najlepiej założyć najpierw na nasadke klucza(np.22) aby średnica odpowiadała średnicy wirnika. Później tylko przesuwamy na wirnik i jest gites.
ps. szukając elektromagnesu w sklepie okazało sie że u mnie rozruch jest całkiem inny jak przedstawione w książkach escorta, kolo mówił że takie są w transitach.Firma Motorcraft, czort wie dlaczego tak było, ale pasuje idealnie.
  
 
Witam.
Mam 1,6 EFI i pasuje zarowno z przekladnia jak i bez.Z przekładnia planetarna troszke szybciej kreci
  
 
Cytat:
2006-02-02 20:11:18, R_O_Y pisze:
Oj chyba nie miały takich rozruszników Escorty.



Miały. Turbodiesle, XR3i i RSy.