Obsługa manual elektrycznych szyb.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanie cos sie dzieje w moim sterowaniu szyb.Wim ze posiadają jakąś pamięć(nigdy nie rosgryzłem).Kiedys mogłem uzywac na dwa sposoby krótkie naciskanie powodowało przesów o iles tam cm ,dłuzsze natomiast przesów do końca + zastopowanie przełącznikiem . Czasem mi sie to rozjezdzało ale mogłem przywrócic to poprzez otwarcie do końca przy równoczesnym przytrzymaniu dodatkowego okragłego (bardzo wypukłego )przycisku.
A teraz szyba od kierowcy przy nawet ciagłym nacisku na przycisk szyba staje i rusza co ok 3cm a od pasazera działa płynnie ale cały czas musze cisnąc aby duzo otwozyc.
Czy ktos z kolegów ma opanowane te funcje (moze opis jest gdzieś w sieci) i przerabiał juz moje problemy?
Będę wdzęczny za podpowiedzi.
Mariusz.
  
 
No wlaśnie zawsze tak się dzieje po odłączeniu akumulatora na dłużej ,a potem wszystko wraca do normy. O co chodzi ??
  
 
Witam

Sprawa jest bardzo prosta. Czynność którą opiszę należy wykonać każdorazowo po odłączeniu akumulatora. Mianowicie po włączeniu akumulatora otwierasz szyby wciskając włącznik otwierania i trzymasz go aż szyba osiągnie dolne maksymalne położenie i ona się sama rozłączy. Następnie wciskasz podnoszenie i trzymasz przycisk aż szyba podniesiona zostanie do samej góry i osiągnie górne maksymalne położenie. Taką operację wykonujesz z każdą szybą po kolei. Po wykonaniu tego przytrzymanie włącznika przez 3 sek spowoduje, że sama dalej będzie się zamykała lub otwierała aż do osiągnięcia maksymalnego położenia dolnego lub górnego. Jeżeli sytuacja ci się będzie powtarzała to oznacza że zasilanie silnika podnośnika ma przerwy. W Omegach A jest to spotykana sprawa ponieważ po lewą listwą progową (od kierowcy) jest rozprowadzenie zasilania na drzwi przednie. Rzoprowadzenie te jest zrobione tak, że na końcówki 3 przewodów nałożono miedziany pierścień, który zaczyna śniedzieć i spada napiecie aż w końcu całkowicie zanika. Ja wywaliłem tę złączkę i polutowałem te połączenie ( nie wspomnę ile się naszukałem gdyby nie miernik nic bym nie zrobił). Teraz wszystko hula.
Pozdrawiam
  
 
Gieroy, teraz mi to mówisz... a ja już myślałem, że po prawie 3 miesiącach Amerykę odkryłem- co prawda na poważnie zająłem się jak się zrobiło cieplej. U mnie szyby w ogóle nie działały i właśnie kilka dni temu po wyjątkowo upartych poszukiwaniach (albo on, albo ja ) z miernikiem i kontrolką wykryłem dokładnie brak tej złączki i przy okazji ok. 10 cm przewodów, zamiast tego zastałem ładną kupkę zielonego proszku . Ale już jest OK, muszę tylko jeszcze znaleźć sprawny przycisk (lub jedną blaszkę) od strony kierowcy i finito...
Pozdrawiam
  
 
trzeba było się pytać
  
 
Dzieki za inf. a czy cos na temat moich bieżących usterek macie czy mam podciagnąc je na konto opisywanej wczesniej utlenionej łączówki

Szyba od kierowcy przy nawet ciagłym nacisku na przycisk szyba staje i rusza co ok 3cm a od pasazera działa płynnie ale cały czas musze cisnąc aby duzo otwozyc.
Szyba od pasazera działa tylko przy stałym nacisku na przycisk.
  
 
Odnośnie programowania po odłączeniu od akumulatora: włączyć zapłon i zamknąć i przytrzymać/tylko przytrzymać przycisk zamykania jeśli zamknięte przez pięć sekund kolejno każdą szybę- Tak w TIS-ie pisali.

może zacznij od tego, ew. odłącz aku i od nowa zaprogramuj...
Pzdr
  
 
mam podobny problem ale w tylnich po podmianie sterownikow (układów elektronicznych ) z innych drzwi ustalilem ze przewody sa OK wychodzi na to ze padł sterownik może kosc sie rozprogramowała doszedlem do tego ze musze kupic takie dwa cosie
a moze ktos z was wie gdzie i za ile to kupic??
omega A 20 93r

tabaluga