Temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wczoraj wjechałem na myjke i dałem mycie podwozia.
Po wyjeżdzie zaraz zaparkowałem auto i po pół godz. miałem jechać.Jak tylko ruszyłem temperatura sinika zaczeła wzrastać bardzo szybko i doszła do 105 stopni i dopiero załączył się wentylator który ściągnoł ją do 95 stopni .Auto cały czas tak się teraz zachowuje do 105 i dopiero wentylator.Jednak plyn nie jest wywalany przez korek,więc nie wiem czemu pokazuje takie teperatury.Dodam że przed wjazdem na myjke zrobiłem ponad 300 km i wszystko było ok.Wcześniej wentylator zaczynał pracować przy 95 stop.Nie mam pojęcia co robić bo jadąc do ASO zaraz każą mi wymienić pół auta.Mam ome MV6 POMOCY
  
 
Włącza się na pół biegu czy na full?
  
 
Sprawdź bezpiczniki pod maską tam gdzie komp.
  
 
Napisałbym drugi wiatrak ale napiszę 2 bieg wiatraka, pierwszy Ci odpadł. Idź tym tropem ... zaraz pojawią się znawcy mv6 i dadzą Ci wskazówki.
  
 
miałem ten sam problem wyciągnij wtyczkę z czujnika w chłodnicy/ten z prostokątną wtyczką /i połącz drucikiem styki we wtyczce sprawdzisz wtedy czy działa 1 bieg wiatraka jak działa to tylko wymiana czujnika i już jest OK
  
 
zmostkowalem i dziala odrazu na 2 biegu z tym że wóz byl gorący.Jak się zalancza przy 102stop. to odrazu na 2 biegu .Który bezpiecznik kolo kompa??? Dzisiaj chcialem kupić czujnik ....ale dramat nigdzie nie ma muszę czekać w jednym sklepie mi sprowadzili ale nie ten co trzeba maja bląd w katalgu ....... sprowadzili mi na dwa piny i jeszcze mi wpierali ze ten.....po dyskusji bardzo owocnej co ja na ten temat sądze /ich wiedzy/ napewno zawisne na gablocie "tych klijentów nie obslugujemy'
  
 
co do bezpieczników to masz je
tu
  
 
Do PiotrS
Cytat:
Napisałbym drugi wiatrak ale napiszę 2 bieg wiatraka, pierwszy Ci odpadł. Idź tym tropem ... zaraz pojawią się znawcy mv6 i dadzą Ci wskazówki.




Co masz na myśli?
Wiesz co i jak działa w chłodzeniu V6?
Kiedyś o tym pisałem, tylko trzeba poszukać.
  
 
Witam zmostkowałem piny na 2 działa wentylator na max obrotach a na innych działa tylko jakiś wentylator obok komputera główny wentylator w tedy nie pracuje.Nie wiem o co chodzi bo ten wentylator obok kompa załancza się tak jak powinien przy temperaturze 95 stopni ale on nie jest w stanie zbić temperatury silnika
  
 
Skoro włącza się silnik kompa to czujnik ok.
Do chłodzenia silnika V6 jest kilka bezpieczników.
Na te sekundę nie napiszę które bo schemat w domu, a ja w pracy

Do rzeczy.
1-bieg: 100-95st lub 95-90st w zależności od rocznika omy.
Od NR T100.... 100-95st

-Załaczają się dwa wiatraki na chłodnicy klimy szeregowo oba silniki
-Wiatrak na chłodnicy wody przez rezystor- w sumie pół biegu
-wiatrak kompa
- jeśli teraz "wyjmiemy" klucz ze stacyjki to włączy się dodatkowo pompka elektryczna na chłodnicy wody.
2-bieg 110-105st lub 105-100 j.w

-wszystkie wiatraki na max .

Ponieważ do ich sterowania jest 7 przejkażników, dwa podwójne czujniki na chłodnicy wody i dwa czujniki na klimie to może sprawić to kłopot.

Dlatego napisałem o bezpiecznikach!!!

Brak masz zasilania z bezpiecznika F52 30A kolor zielony.

Raczej napewno masz go w skrzynce z kompem o przekaźnikami
( przynajmniej u mnie tam jest mały zielony )
  
 
Serdeczne dzęki wszystko się zgadza fatycznie był przepalony bezpiecznik zielony 30A.To jeszcze raz świadczy o tym że strach jechać do mechaników każdy chciał wymieniać czujnik żaden nie pomyślał że to może być tak prozaiczna sprawa.CIEKAWE ZA CO ONI BIORA KASE????? JESZCZE RAZ DZIĘKUJE a mam jeszcze jedno pytanko może ktoś coś na ten temat wie chodzi o wycieki oleju z uszczelek nad kawiaturą??? Wymieniałem już dwa razy u dwóch innych mechanków i za każdym razem po przejechaniu około 2 tyś km leci oleje i to nawet mocno Czy to jest jakaś metoda na dobre ich załozenie ,czy poprostu robiłem u gamoni??Wiem że temat był już poruszany ale nie dokońca został wyjaśniony.Dodam że te plastikowe pokrywy mam ok.
  
 
Ja załatwiłem temat definitywnie.

Lecisz do InterCarsu kupujesz tam silikon Elringa w kolorze szarym.
Potem lecisz na CPN i kupujesz litr benzyny, a potem do chemika i troche acetonu.

Wszystko rozbebeszasz , czyścisz benzynką, odtłuszczasz acetonem.

Smarujesz silikonem, ale tylko tyci, tyci, troszke więcej w miejscu półokrągłych gumek na wałku.Pokrywyw miejscu uszczelek też.

Potem wszystko zakładasz i dokręcasz PALCAMI.
Czekasz 2 godziny i dokręcasz 0.8 kg/m patzrąc czy uszczelka się nie wysuwa.

Potem czekasz dobę, a najlepiej dwie, wsiadasz i śmigasz
  
 
Wielkie dzięki za pomoc teraz już wszystko wiem
  
 
Ja się tu podłączam

Witam

Proszę o pomoc.

Mam mały problem, chyba? Temp. płynu chłodzącego cały czas jest w okolicach 100 stopni wg wskazań wskaźnika. A powinno być w granicach 92 stopni (chyba).

a auto to omega MV6 3.0 z 1997r.

objawy:
jeżdżąc czy to w mieście czy na trasie temp. dochodzi do 100 i gdy przekroczy około 102 stopnie włączają się wentylatory (chyba) i temp spada do około 95 stopni. I cykl ten jest cały czas powtarzalny. Tak dla pewności sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika i ok. czy w każdym modelu MV6 są jakieś 2 stopnie działania wentylatora? czy to jest normalne w tym aucie? (mam go od tygodnia).

Za wszelkie odpowiedzi i porady z góry dzięki.

Pozdr
  
 
Uszczelka pod głowicą może Ci puszczać. Sprawdź czy nie czuć spalin ze zbiornika na płyn chłodzący i czy nie bulgocze przy gazowaniu.
 
 
Cytat:
jeżdżąc czy to w mieście czy na trasie temp. dochodzi do 100 i gdy przekroczy około 102 stopnie włączają się wentylatory (chyba) i temp spada do około 95 stopni.



Zacznij od techa - pokaze rzeczywista temperature.

Patrzac na wachania temperatury uklad dziala poprawnie.
Jedynie sklala jest za wysoka - zjebany wskaznik / czujnik.
  
 
Cytat:
Uszczelka pod głowicą może Ci puszczać. Sprawdź czy nie czuć spalin ze zbiornika na płyn chłodzący i czy nie bulgocze przy gazowaniu.



gdzie wąchać?
co ma bulgotać?

Cytat:
Zacznij od techa - pokaze rzeczywista temperature.

Patrzac na wachania temperatury uklad dziala poprawnie.
Jedynie sklala jest za wysoka - zjebany wskaznik / czujnik.



zjebany wskaźnik/czujnik ten przy chłodnicy koło pompki?
a i jeszcze "Tech"?

sorki za może dla nie których banalne pytania ale pierwszy raz ma taki motorek (czytaj V6) pod maską.
  
 
Było mnóstwo tematów odnośnie temperatury silnika , poczytaj troszke ,a będziesz wiedział o czym piszą do ciebie
  
 
Cytat:
zjebany wskaźnik/czujnik ten przy chłodnicy koło pompki?



Wskaznik na desce rozdz / czujnik temp z tylu silnika - z niego wskaznik ma dane.

Cytat:
a i jeszcze "Tech"?



Urzadzenie diagnostyczne do Hopli

Pojedz do mechanika
  
 
poszukam czujnika jak będzie be to wymiana.
a odnośnie tego Tech-a to mam coś tagiego w pracy: Magneti Marelli typ UNI-CHECK 2000 - ale koleś od jego obsługi powiedział że jak u mnie na kompie w aucie nic nie wskazuje to ten "Tech" nic nie wskaże. a ja się nie znam
pozostaje mi tylko pojechać do ASO
ta temp. 100 stopni i troszke więcej nie jest zbyt dobra dla motorku

Dsiękiś
i pozdrawiam