MotoNews.pl
2 Samoregulator jeszcze raz (150577/45) - PT
  

Samoregulator jeszcze raz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Czy kolory smoregulatorów mają jakies znaczenie bo u mnie jest zielony (mk6 ) a gdzies w postach wyczytałem ze zielony jest do RS-a. Jesli ma to jakies znaczenie to prosze o odpowiedz. I pytanie jeszcze o naciąg linki. Linka sprzęgła była straszbie mocno napięta ( ramoregulator na ostatnich ząbkach ) i przy sciąganiu musiałemm dosc duzej siły uzyc zeby linkę odchaczyć. Ktos mi powiedział ze na sprzegle powinien byc luz zeby mozna było łatwo linkę sciągnąć. Dzięki
  
 
Nikt nie jest mi w stanie odpowiedziec. Bardzo prosze bo mam wóż rozgrezebany i wiem co moze byc. Powiem jeszcze do tego tak. Jakies 2 lata temu wymieniłem sprzegło ( u jakiegos partacza ). Sprzegło Sahs. Zrobiłem 30 tys. jazda spokojna, bez wariacji. Od początku strasznie ciężko sprzęło chodziło czasmi nawet tak ze nie mozna było go utrzymac w czasie jady na pół sprzęgle. Na początku nawet było słychac cos jakby dobijanie przy zasprzęglaniu. Wymieniłem linkę troszkę sie poprawiło. Ostatnio po trasi wysiadam i patrze a ze sprzegła sie dymi, potem zaczeło ślizgac. I teraz nie wiem czy to wina sprzegła zle ustawinego czy moze przy wymianie sprzegła ten spec cos poprzestawiał na łapie. Zaznaczam ze przed wymianą było wszystko w porządku. Sprzegło delikatnie chodziło ale zaczeło slizgac bardz to wymieniłem. Jeszcze raz dzieki za sugestie.
  
 
Podobno kolor półksiężyca ma znaczenie. Bodajże Seba swapując 1.6 EFi na RSa to przerabiał- niby wyglądają tak samo, a pracują inaczej.
mam pytanko- jak zorientowałeś się że dymi akurat sprzęgło?
  
 
Kolor ma znaczenie ponieważ każdy kolor oznacza inny typ naciągu (chodzi o głębokosc rowka w nim) długosci linki też są różne. Skoro linka jest bardzo mocno napieta to ten samoregulator jest od innego modelu.Poszukaj z głebszym rowkiem i wtedy linka moze zostac ta co jest. Najprawdopodobniej powinien byc biały.
  
 
A propos dymienia sprzegła to podejrzewałem ze ze sprzegła bo zapach przypalonego sprzegła jest dosc specyficzny. A ze dym biegł nie z koła ( hamulce ) a z za koła wywnioskowałe ze to sprzegło bedzie zwłaszcza ze potem zaczeło slizgac. Moze sie mylę.