Kupno nowego samochodu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

To moj pierwszy post na forum i zwracam sie do Was drodzy użytkownicy/czki o kilka porad związanych z samochodem marki DU Espero Narazie jeszcze jezdze Polonezem i póki co byłem z niego zadowolony: w miare ekonomiczny i dynamiczny silnik Rovera, duże, bezpieczne auto. Jednak w środku czułem sie jakoś nie swojo, miejsce kierowcy tragiczne (jakbym prowadził ciężarówke) Chociaz nie narzekam na niego bo od pół roku jezdzenia nic nie nawaliło, to przyszedł czas na zmiane - odrobina komfortu w życiu sie przyda Nie zamierzam kupować samochodu starszego niż 10 lat gdyż z doświadczenia widzialem jak użytkownicy takich fur często mieli z nimi problemy natury technicznej (wiecej czasu pod samochodem niz w środku ) Wybór padł jak narazie na Espero a wpłyneły na to pozytywne opinie na temat tego samochodu z którymi spotkałem sie juz na kilku forach. Sprawa wygląda tak ze dysponuje budżetem około 8k PLN i potrzebuje bezpiecznego komfortowego oraz w miare oszczednego samochodu - a przedewszystkim nie awaryjnego.. Przeglądając oferty allegro zobaczylem ze za taką kwote można dostac Esperaka w rocznikach ~97 i tutaj moje pytanie:

Zależało by mi (jak chyba kazdemu ) na oszczednym a zarazem dynamicznym silniku. Który silnik wybrac ? 1.5 16V był do tej pory moim faworytem (sam mam aktualnie 1.4 16V i nie chcialbym opuszczac granicy ~100KM bo juz sie przyzwyczailem do tej mocy )

Drugie pytanie: Na co szczegółnie zwracać uwage przy kupnie Espero - jakies jego słabe punkty ? Lub elementy po ktorych mozna poznac przebieg lub eksploatacje.

I 3 ostatnie pytanko czy za 8k PLN da rade znaleść Espero obowiązkowo z Gazem z lat ~97-98 najlepiej z silnikiem 1.5 16V i max wyposazeniem (klima, elektryka pełna itd)

Przeczytałem juz wiele tematów na tym forum ale poprostu chcialem przedstawic tutaj moją sytuacje i poprosic o porady.

Z góry dziekuje

[ wiadomość edytowana przez: 3Dm dnia 2006-06-19 17:25:57 ]
  
 
Czolem. jezdizlem poldasem 1.4 i powiem ci ze eesperak 1.5 i tak idzie lepiej niz ten poldasek i to o wiele a mocy ma o 10 koni mniej. Co do ekonomi to niech sie wypowiedza ci co na LPG smigaja. Ja mam benke i pali mi w trasie w granicach 6l po miescie 7.5-8.5 zalezy od stopy. Z elektrycznymi szybami i lusterkami, wspomaganiem i centralnym to jest kazdy esperolot, 1.5 ciezko z klima znalezc. Zwroc uwage na korozje bo tego jest przewrznie sporo na esperakach zwlaszcza drzwi, psuje sie antena elektryczna, szyby zamulaja pekaja tylne sprezyny. Wiecej nie kojarze.
  
 
Po pierwsze wybij sobie z głowy silnik 1.5 16V ponieważ 1.8 8V i 2.0 8V które są dostępne w Espero, przez to że są ośmio zaworowe, palą mniej, są bardziej elastyczne, no i co najważniejsze, z racji że mają tylko jeden wałek rozrządu - są mniej awaryjne... po co Ci silnik 1.5 16V który ma najmniej koni i jednocześnie najwięcej pali?
Pozatym ośmiozaworówki świetnie znoszą gazowanie...

Na co zwracać uwagę przy kupnie: najgorsza cholera w espero to rdza... z racji hujowej blachy moźna się jej doszukać właściwie wszędzie... (ja nie mam już oryginalnego lakieru na żadnym elemencie karoserii, mimo iż miałem tylko jedną stłuczkę przez okres 6-ściu lat jak jeżdżę moim esperakiem...)
Bardzo lubią się psuć alternatory, elektryczne podnośniki szyb, ABS, wskaźnik poziomu paliwa...
Zwróć też uwagę na jakość wnętrza - głównie na fotele - bardzo kiepska tapicerka i gąbki lubią przedzierać się na boczkach przednich foteli i po niedługim czasie wyłażą na wierzch metalowe pręty od stelarza...

apropo wyposażenia... każede espero miało w serii pełną elektrykę... ale klimę juz nie...
  
 
Jak chcesz mieć Espero z klimą i innymi bajerami to szukaj wersji 1,8 lub 2,0. Gwarantują wyższy poziom wyposażenia. Trafić 1,5 z pełnym wypasem to jak trafienie 6 w lotka.

Te auta zjada rdza na dołach drzwi, zgrzewach blach i tylnich błotnikach. Przy kupnie zwróć uwagę na elektrykę, a szczególnie na szyby i centralny zamek. Wersje z bogatszym wyposażeniem mają welurową tapicerkę, która jest bardzo trwała. Prędzej szlag trafi stelaż fotela, aniżeli materiał. Problem ten można rozwiązać stosując fotele od Opli np. Calibra.

Za 8 kzł można już znaleźć zadbanego i dość dobrze wyposażonego Esperaczka. Tylko trzeba dokładnie skontrolować stan techniczny i blacharski auta.
  
 
No to juz wiem w zasadzie wszystko

Wydawalo mi sie ze 1.5 bylby najoszczedniejszy ale w takim razie poszukam 1.8 albo 2.0 z gazem bo zalezy mi na klimie..

Dziekuje za pomoc i mam nadzieje ze za niedlugo dołącze do grona posiadaczy tego samochodu

[ wiadomość edytowana przez: 3Dm dnia 2006-06-20 02:57:10 ]
  
 
Cytat:
2006-06-19 18:54:44, ŁUKASZ_GAJER pisze:
no i co najważniejsze, z racji że mają tylko jeden wałek rozrządu - są mniej awaryjne...



G...o prawda... ale 2.0 mocniejszy lecz starszy.


[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2006-06-20 07:18:51 ]
  
 
Cytat:
2006-06-19 18:54:44, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Po pierwsze wybij sobie z głowy silnik 1.5 16V ponieważ 1.8 8V i 2.0 8V które są dostępne w Espero, przez to że są ośmio zaworowe, palą mniej, są bardziej elastyczne, no i co najważniejsze, z racji że mają tylko jeden wałek rozrządu - są mniej awaryjne... po co Ci silnik 1.5 16V który ma najmniej koni i jednocześnie najwięcej pali? Pozatym ośmiozaworówki świetnie znoszą gazowanie...



Skąd Łukaszu Ci to przyszło do głowy???

Moje Espero 1,5 16V nie spaliło jeszcze więcej niż 11L na mieście.
Średnie spalanie to 9-10L. Na trasie 8L/100km LPG !!!
Czy Twoje 1,8 pali mniej?
Ja nigdy nie żałuję nogi na pedale gazu.
Skąd Wy macie takie informacje, że 1,5 jest awaryjne???
Czy ktoś z urzytkowników 16V na tym forum pisał o tym? NIE!
Nie przesadzajmy, silniki 1,5 są ekonomiczne i dużo nowocześniejsze niż silniki 1,8 i 2,0
  
 
Się zaczyna dyskusja...
Silniki 1.5 są dobre, nowoczesne i jak wszystkie 16 zaworowe wymagają kręcenia.
Silnik 1.8 i 2.0 są dobre, stare i jak wszystkie 8 zaworowe nie wymagają takiego kręcenia.
A spalanie plus/minus/circa/about... porównywalne.
  
 
Cytat:
2006-06-20 07:54:46, piotr_ek pisze:
Się zaczyna dyskusja... Silniki 1.5 są dobre, nowoczesne i jak wszystkie 16 zaworowe wymagają kręcenia. Silnik 1.8 i 2.0 są dobre, stare i jak wszystkie 8 zaworowe nie wymagają takiego kręcenia. A spalanie plus/minus/circa/about... porównywalne.


Zdrowe podejście do sprawy

Najważniejsze, żeby blacharka była zdrowa, a silnik i tak spokojnie nakręcie 500.000km
  
 
Łańcut

Ile tam jest skrzyżowań ?



Miasto miastu nierówne... Co kupisz i tak jeździć nie będzie.

Z dwojga złęgo bierz 2.0 z klimą
  
 
Cytat:
2006-06-20 08:59:34, Zoltar pisze:
Łańcut Ile tam jest skrzyżowań ?



Napewno mniej niż w Gdańsku, bo u was przy morzu musi być dużo skrzyżowań co by auta do wody nie powpadały.
  
 
Cytat:
2006-06-20 08:59:34, Zoltar pisze:
Łańcut Ile tam jest skrzyżowań ?


Zdziwiłbyś się

Cytat:
2006-06-20 08:59:34, Zoltar pisze:
Miasto miastu nierówne... Co kupisz i tak jeździć nie będzie. Z dwojga złęgo bierz 2.0 z klimą



Jak kupowałem swojego to właśnie szukałem 2,0 z klimą, ale wtedy (3 lata temu) ciężko było coś takiego upolować.
  
 
Cytat:
I 3 ostatnie pytanko czy za 8k PLN da rade znaleść Espero obowiązkowo z Gazem z lat ~97-98 najlepiej z silnikiem 1.5 16V i max wyposazeniem (klima, elektryka pełna itd)



za 7 .5 sprzedam Ci swego 2.0 z full wypasem z 97r
  
 
Cytat:
2006-06-20 14:39:35, Petersen pisze:
za 7 .5 sprzedam Ci swego 2.0 z full wypasem z 97r



Psujesz rynek... i co ja teraz ze swoim 1.5 zrobię... nawet rzeki u nas na wsi nie ma żadnej!
  
 
Cytat:
I 3 ostatnie pytanko czy za 8k PLN da rade znaleść Espero obowiązkowo z Gazem z lat ~97-98 najlepiej z silnikiem 1.5 16V i max wyposazeniem (klima, elektryka pełna itd)


za 6000zl sprzedam Ci chetnie mojego esperaka 1,5 gaz, jako ze do 12.07 musze go i tak sie pozbyc. Zapraszam do kategorii kupie sprzedam, za chwile umieszcze tam ogloszenie z fotkami

Pozdrawiam
ETomek
  
 
Cytat:
Skąd Łukaszu Ci to przyszło do głowy???


Bo jestem juz w klubie 5-ty rok i widzę co ludzie piszą, na co narzekają i jakie przypadłości mają silniki 1.5
  
 

Cytat:
Bo jestem juz w klubie 5-ty rok i widzę co ludzie piszą, na co narzekają i jakie przypadłości mają silniki 1.5



A ja jestem 1008 dni w klubie i przez 1,5 roku obserwatorem i w dodatku mam silnik 1,5 i też coś wiem nt. jego usterkowości.
Przez te 3,5 roku użytkowania nie miałem ani jednej awarii silnika.
Oczywiście nie liczę tutaj zepsucia przez wasną głupotę aparatu zapłonowego, czy zapieczonych pierścieni tłokowych, odziedziczonych po poprzednim właścicielu.

Zresztą chyba właśnie te pierścienie są najsłabszym ogniwem silników 1,5.
  
 
moim esperakiem ojciec jezdzil od nowosci a teraz ja jezdze. Wymieniona zostala uszczelka pod glowica, sprzeglo, altek zregenerowany, sprezyny tyl, pompa paliwa bo sam ja utrupilem przez wlasna glupote, jeden sworzen i jedna koncowka i amorki z przodu a tak to same eksplowatacyjne wiec nie narzekam na ten silnik ani na samochod,. tylko ta ruda ;/////
  
 
Cytat:
2006-06-20 07:50:17, kisztan pisze:
Skąd Łukaszu Ci to przyszło do głowy??? Moje Espero 1,5 16V nie spaliło jeszcze więcej niż 11L na mieście. Średnie spalanie to 9-10L. Na trasie 8L/100km LPG !!! Czy Twoje 1,8 pali mniej? Ja nigdy nie żałuję nogi na pedale gazu. Skąd Wy macie takie informacje, że 1,5 jest awaryjne??? Czy ktoś z urzytkowników 16V na tym forum pisał o tym? NIE! Nie przesadzajmy, silniki 1,5 są ekonomiczne i dużo nowocześniejsze niż silniki 1,8 i 2,0

oj bo lukasz sie dzisiaj widzial ze mna i tak mu sie skojarzylo
  
 
Cytat:
2006-06-20 19:12:00, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Bo jestem juz w klubie 5-ty rok i widzę co ludzie piszą, na co narzekają i jakie przypadłości mają silniki 1.5



Pierdo...cie Wicie...
W 3,5 letnim złomiaku przejechałem prawie 40 tys km i z elementów silnika wymieniłem tylko uszczelkę pod klapą zaworów i simering zapłonu. I nie dlatego, że musiałem, a dlatego, że należało, bo ciekło delikatnie.