MotoNews.pl
  

[Rover] rozrząd - ustawienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. czy ktoś moze mi powiedzieć jak ustawić koła (do siebie) wałków rozrządu? na każdym kole są dwa znaki "in" i "jakiś napis..." na drugim jest takie same oznaczenie. poza tym na każdym kole są dwie możliwości osadzenia koła na klinie. wiem że koła ustawia się znakami do siebie; tylko jakimi napisami i jakie osadzenie na klinach? odp. także na gg 9133976

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-18 11:51:40 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
Warto byloby napisac jaki silnik.

Niech zgadne... Rover? Napisy to "In" oraz "Exhaust" - musza byc ustawione naprzeciwko siebie (inaczej mowiac In z Exhaust obok siebie) tak aby In wskazywal kolektor ssacy a Exhaust wylotowy...

Skoro jestes z Olsztyna to moze stawisz sie na najblizszy spot Olsztynski (bedzie w maju)?? Info do dogrania...


[ wiadomość edytowana przez: adamdn dnia 2007-04-17 20:27:02 ]
  
 
Mam bardzo pilne pytanie, poniewaz zostawilem auto z rozgrzebanym rozrzadem i juto musze wymienic graty i zlozyc polda do kupy.

W silnikach montowanych w Polonezach naciag rolki napinacza rozrzadu ustalany byl przez sprezynke mocowana miedzy napinaczem a trzpieniem w bloku. Dowiedzialem sie, ze do "naszych silnikow" pasuje rolka z automatycznym napinaniem (nowszy typ) i do tej rolki przeznaczony jest pasek rozrzadu posiadajacy 145 zebow (a nie 143 jak w standardzie). Kupilem taki zestaw (i to ze do nowej rolki jest inny pasek potwiedzilo sie przy zakupie). Dzisiaj rozebralem rozrzad, wymienilem pompe wody i okazalo sie ze nowa rolka mocowana jest inna sruba (ciensza i dluzsza niz std) wiec nie moge tego zamontowac. W katalogu ta rolka byla oznaczona < przy niektorych silnikach 98- a niektorych 99- > czyli stosowana w silnikach wyprodukowanych po 1998 roku. Z tad moje pytanie: Czy istnieje rolka samonapinajaca pod pasek 145 zebow do silnikow z poczatku/polowy lat 90 czy w moim przypadku musze kupic standardowa rolke i pasek 143 zeby?

Z gory dziekuje za odpowiedz, gdyz temat jest dla mnie bardzo wazny.
  
 
ale kombinowanie....

Kupujesz normalny pasek nierządu do Rover PN
normalny napinacz Rover PN i składasz wszystko do kupy, kontrolując naciąg paska pewnym sposobem i tak pewnie wiesz jakim, nie bede się rozwodził teraz na ten temat...

i wszystko jeździ jak trzeba... po co udziwniać, paski na 145 czy 143 anie to lepsze ani pożyteczniejsze.

pozdrawiam
  
 
Wymienilem graty na standardowe (INA + Contitech), zlozylem do kupy napinajac pasek na czuja i wszystko gra